Welke motor kan ik inbouwen in een Espace III 1998

Post hier al je vragen over de Espace
Plaats reactie
sesti
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 sep 2010 8:34
Contacteer:

Hallo

Ik heb sind korte tijd een Renault Espace III uit 1998.
Het is een Espace 2.2 DT Lang. De motorcode zou G8T zijn. De motor is tijdens het rijden afgeslagen en wil niet meer starten. Bij de Garage (dealer) zeiden ze dat het iets met de distributie moet zijn. Krukas draait nokkeas staat stil. Reparartie een paar duizend euro. Dezelfde motor uithalen is bijna niet te doen en ook peper duur.
Mijn vraag is, kan ik ook een andere type motor van een espace type III inbouwen bv een 2.0 16V of een 1.9 16V?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Tuurlijk alles kan ...
maar jij nhebt waarschijnlijk een gebroken distributie riem
daarvoor zou ik niet een benzine motor erin gooien
en dan zit je ook weer met omkeuren en alles ...
Of bedoel je de 1.9 en 2.0 dci's ??

Je zit met veel zaken als misschien wel andere motor steunen
de ecu is anders , en je moet wel een vrijgeschakelde ecu hebben enz enz

voor 1000 euro red je het wel met een kop reparatie hoor
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

2.2 dci past in elk geval wel zonder al te veel moeite maar zoals Sven zegt, dat kost meer dan een kopreparatie. Trek eerst eens de kop er af, mischien valt de schade mee.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

De kop van die dealer of wat? :lol:
sesti
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 sep 2010 8:34
Contacteer:

Hoi

Bedankt voor jullie reacties (Y) :) . Ik had al navraag gedaan wat de onderdelen kosten om de kop te veviseren en dan kom ik met materiaal alleen al op €1250,00 dus Sven als jij weet waar ik die onderdelen goedkoper krijg zou dat zeker al helpen. :)
Het is inderdaad wel een idee om de kop er gewoon eerst eens af te halen en dan te kijken hoe erg de schade is.
Ik had zelf al eens gedacht om de zuigers in de midden stand te zetten en dan kijken of de nokkenas nog helemaal kan rond draaien en als dat kan riem erop en compressie meten. zou dat een optie zijn?
Steven de kop van de dealer ligt er al af, was niet tevreden over hun service. :@ :@ :gun: ......

Groet
Marc
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zuigers in het midden zetten en de nokkenas ronddraaien zegt niet zo veel hoor, als er een paar kleppen krom zijn dan draait die nokkenas nog prima omdat de kromme kleppen open staan. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Compressie meten kun je wel doen, maar je kunt op 2 vingers uittellen dat er wel een paar krom zijn.

Ik lees hieruit dat je zelf niet handig genoeg bent?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Heel toevallig heeft mijn nichtje hetzelfde verhaal met een Espace van 2007.

De auto werd aangekocht bij de renault dealer, tweedehands met 99.000 km en een jaar garantie. Bij 100.800 km kwamen de eerste elektrische problemen en moest er een ander dashbord in. Geen probleem dacht men nichtje, we hebben toch garantie. Dag Jan, in de kleine lettertjes op het contract staat dat je vanaf 100.000 km 25% van de kosten zelf mag betalen. Op 110.500 km is de riem gekletst. Kostenplaatje: 5800 € voor een ruilmotor (via de dealer) incl. arbeid.

Begrijpelijk dat beiden niet meer te spreken zijn over renault en vooral de espace.
Ik had haar ook aangeraden om even contact op te nemen met Jonker-Huisen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Steven schreef:De kop van die dealer of wat? :lol:
Afhankelijk van de dealer :smile: (de ene is de andere niet :wink: )
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat een riem klets kun je toch niet 1,2,3 doorschuiven op een auto? Dat vind ik uitstel of raar onderhoud. Wat is de vervangtermijn?

Als de riem kletst binnen aangegeven vervangtermijnen lijkt mij dat je bij Renault wel mag aankloppen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Stel je maar voor dat dit mensen zijn die weten waar het stuur en de pedalen staan. Verder niks...

Zij hebben Renault RBL (hoofdimporteur België/Luxemburg) aangesproken en het antwoord wat ze kregen sloeg helemaal nergens op. U krijgt alle kosten terug betaald indien U bij ons een nieuwe wagen koopt, zo luide het antwoord.

Wat je zegt klopt wel, mijn eerste vraag was of de riem gedaan werd bij de verkoop van de auto ( bij 99.000). Het antwoord daarop bleef uit en moei mij er verder ook niet mee.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie