ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby m1n1 (Jasper) » Mon 27 Mar 2017 18:03

Ik denk dat Martijn gelijk heeft, 20mm zou nog moeten kunnen.
Dan heb je waarschijnlijk ook meteen een probleempje minder met naven afslijpen omdat de spoorverbreder er niet ver genoeg overheen valt, daar had ik last van met 13mm verbreders...
User avatar
m1n1 (Jasper)
 
Donateur
Posts: 747
Joined: Thu 31 May 2007 12:51
Location: 's-Hertogenbosch
Car: R5 GT Turbo PH1

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Turbo Tinus » Tue 28 Mar 2017 16:19

Dank heren!
Turbo Tinus
 
Posts: 287
Joined: Sat 8 Mar 2003 17:29
Location: Bemmel
Car: 5 GTT phase 1; R14

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby okido » Mon 24 Apr 2017 16:11

Wat is de beste manier om de externe benzinepomp aan te sluiten?

Ik heb eerst het filter achter de benzinepomp gezet, maar toen ging de pomp stuk door wat achteraf een soort plastic sliertje bleek te zijn.

Nu heb ik het filter voor de pomp, maar krijg ik het idee dat de pomp daardoor niet goed aanzuigt (geluid wat lijkt op cavitatie) vooral als ik de bocht omga.

Ik dacht dat origineel het filter na de pomp komt bij de GT Turbo?

Wie weet hier iets over te zeggen?
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 337
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Joost van der Hammen » Mon 24 Apr 2017 19:39

Als je een filter voor de pomp zet moet dat wel een groffilter zijn.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2366
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby tutuur » Mon 24 Apr 2017 21:46

Het filter hoort normaliter na de pomp, een groffilter is als het goed is al aanwezig in de aanzuigmond van de tank. Ik denk dat je gewoon vette pech hebt gehad! (Had je trouwens niet verteld van dat sliertje :p )
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby okido » Tue 25 Apr 2017 6:28

tutuur wrote:Het filter hoort normaliter na de pomp, een groffilter is als het goed is al aanwezig in de aanzuigmond van de tank. Ik denk dat je gewoon vette pech hebt gehad! (Had je trouwens niet verteld van dat sliertje :p )


Toen wist ik dat ook niet. Ik heb in mijn nieuwsgierigheid de pomp afgelopen zondag uit elkaar gehaald en toen kwam ik het tegen. Ik kon 'm nog wel in weer in elkaar krijgen, maar niet benzinedicht. Wat ik eruit geleerd heb is dat die pompen erg slijtagebestendig in elkaar zitten, maar ook erg gevoelig zijn voor vuil.
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 337
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby tutuur » Tue 25 Apr 2017 12:44

Nooit zo'n pomp uit elkaar getrokken, heb je ook foto's gemaakt? Ben wel benieuwd!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby okido » Tue 25 Apr 2017 18:32

Nee, helaas. Ik heb de oude nog. Ik zal 'm mee nemen naar Castres. Inderdaad best interessant van binnen :p

Ik heb nu overigens net een nieuwe Bosch 069 erop gezet. Filter erachter, nieuwe slang vanaf de vlotter, extra rubber tussen pomp en klem. Ik moet nu echt luisteren om te horen of ie aanstaat. 8)
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 337
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby tutuur » Wed 26 Apr 2017 7:58

Toppertje! Ideale pomp voor jou setup
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby okido » Mon 1 May 2017 9:53

Mijn achterremmen van de R5 (GT schijfremmen) klapperde nogal eervorig weekend. Toen ik keek hingen die veertjes die het klapperen tegengaan half los.

Ik heb er toen meteen maar nieuwe blokken op gezet en alles erop gezet zoals ik dacht dat het moest, maar nu vandaag begint het klapperen weer.

Iemand ideeen wat dat veroorzaakt?
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 337
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Joost van der Hammen » Mon 1 May 2017 10:17

verkeerd gemonteerd?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2366
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby okido » Mon 1 May 2017 12:13

Zou goed kunnen, maar hoe dan wel?
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 337
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby m1n1 (Jasper) » Mon 1 May 2017 12:19

Sommige remblokken hebben op de metalenachterkant een rib.
Als die er zit moet je die aan de kant van de verdraaibarezuiger zetten (geloof ik) en zorgen dat die in een groef van de zuiger valt.
Als dit niet lekker zit kan het wel eens gaan rammelen lijkt me.

Hoe het verder allemaal in elkaar zit is volgensmij zo:

Dat spietje / hoekprofieltje aan de bovenzijde van de klauw.
Het borgveertje voor de spie op het binnenste gaatje
De antitrilveertjes om het onderste nokje van het remblok en dan dat armpje ervan over het remblok om 'm op spanning te zetten.

Zal van de week ff een fototje maken anders.
User avatar
m1n1 (Jasper)
 
Donateur
Posts: 747
Joined: Thu 31 May 2007 12:51
Location: 's-Hertogenbosch
Car: R5 GT Turbo PH1

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby okido » Mon 1 May 2017 12:46

Dank je wel. Het meeste zit wel goed, maar ik vond net een fotootje en ik denk dat bij mij de veer verkeerd zit.

Image

De foto is van een Saxo.
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 337
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Joost van der Hammen » Mon 1 May 2017 13:16

zo klopt het wel op het saxo fotootje
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2366
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby jacob » Tue 2 May 2017 20:05

Weet iemand welke stekker en dan de kleur en pin achter de tellerbak diegene is voor puls naar de brandstofpomp. Ik weet dat hij via het toerenteller signaal gaat.
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Joost van der Hammen » Tue 2 May 2017 20:21

Gaat niet via de tellerbak. Maar via brandstofrelais zekeringen kast onder het dashboard
Het is de dikke witte draad passierskant voor de stekker die naar achteren gaat.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2366
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby spir@l » Fri 5 May 2017 13:17

Weet iemand of er nog remdrukverdelers te krijgen zijn bij Renault?
Kan me vaag iets herinneren dat die al heel lang niet meer te krijgen zijn....
Geloof dat cgb nog wel van die (namaak) dingen verkoopt? Iemand ervaring mee?

Ik heb er één die lekt en één die elke keer vastgerot
zit..... :-(

Edit: cgb verkoopt ze in ieder geval nog wel http://www.cgbmotorsport.net/brake-compensator-rear-717-p.asp
User avatar
spir@l
 
Donateur
Posts: 2267
Joined: Mon 4 Feb 2002 0:00
Location: Rotterdam
Car: 5 TR-T / 5 GTT

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Jochem de Haas » Fri 5 May 2017 17:35

Schakelstang afstellen ...bij de gtt.
Iemand handige tips.
Momenteel gaat ie niet in 2 en 5 ..
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13854
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Willeon de Zoete » Fri 5 May 2017 19:04

Dat is toch: los, in achteruit zetten, vastmaken en klaar?
User avatar
Willeon de Zoete
 
Donateur
Posts: 6961
Joined: Mon 9 Jul 2007 18:40
Location: Ruinerwold

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Jochem de Haas » Fri 5 May 2017 19:46

Geen idee...vandaar mijn vraag .
En hoe staat de versnellingsbak dan ..tenminste de schakelpin ?
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13854
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby okido » Mon 8 May 2017 5:22

spir@l wrote:Weet iemand of er nog remdrukverdelers te krijgen zijn bij Renault?
Kan me vaag iets herinneren dat die al heel lang niet meer te krijgen zijn....
Geloof dat cgb nog wel van die (namaak) dingen verkoopt? Iemand ervaring mee?

Ik heb er één die lekt en één die elke keer vastgerot
zit..... :-(

Edit: cgb verkoopt ze in ieder geval nog wel http://www.cgbmotorsport.net/brake-compensator-rear-717-p.asp


Ik heb een maand terug die van CGB gebruikt. Ziet er prima uit, meteen een knappe veer erbij genomen.
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 337
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby MartijnG » Mon 8 May 2017 6:09

spir@l wrote:Weet iemand of er nog remdrukverdelers te krijgen zijn bij Renault?
Kan me vaag iets herinneren dat die al heel lang niet meer te krijgen zijn....
Geloof dat cgb nog wel van die (namaak) dingen verkoopt? Iemand ervaring mee?

Ik heb er één die lekt en één die elke keer vastgerot
zit..... :-(

Edit: cgb verkoopt ze in ieder geval nog wel http://www.cgbmotorsport.net/brake-compensator-rear-717-p.asp


Gewoon nieuw in de aftermarket leverbaar (zit er bij mij onder):

http://www.mijnautoonderdelen.nl/renaul ... r-regelaar

Komen allemaal ZONDER veer. Die zijn niet meer nieuw te krijgen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9988
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby okido » Mon 8 May 2017 7:01

MartijnG wrote:
Komen allemaal ZONDER veer. Die zijn niet meer nieuw te krijgen.


Dan weet ik niet wat ik er nu onder heb zitten, maar het werkt prima:

http://www.cgbmotorsport.net/brake-compensator-spring-1163-p.asp
User avatar
okido
 
Donateur
Posts: 337
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Location: Alkmaar
Car: Renault Rodeo Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby MartijnG » Tue 9 May 2017 7:10

Restanten in de UK waarschijnlijk, hier in NL was die veer niet meer los leverbaar een paar jaar geleden ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9988
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby anco » Tue 23 May 2017 9:21

Weet iemand ook of een schroefset van een clio 1 onder een gtt past? Ik weet dat de schokbrekers achter sowieso passen.
anco
 
Posts: 110
Joined: Mon 31 Dec 2007 17:08

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Joost van der Hammen » Tue 23 May 2017 9:50

past wel maar de hoogte is anders....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2366
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby anco » Tue 23 May 2017 10:23

Wat is het verschil dan? Zijn de poten van een clio hoger of lager?
anco
 
Posts: 110
Joined: Mon 31 Dec 2007 17:08

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Joost van der Hammen » Tue 23 May 2017 10:32

zijn langer dus 5 zal hoger staan
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2366
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby tutuur » Tue 23 May 2017 11:13

Hoogte zal afhangen maar de veren maar ze kunnen niet zo ver inveren omdat ze bottomen
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14194
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby jacob » Sun 18 Jun 2017 18:33

Weet iemand ook of de stoelsledes van een Clio 1 op 1 in een gtt passen?
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Jochem de Haas » Sun 18 Jun 2017 18:36

Helaas... clio 1 zitten ongelijk op hoogte.
Als ik me niet vergis
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13854
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby Daniël W. » Sun 18 Jun 2017 18:38

Dat en de binnenste worden met moeren onder de auto vast gemaakt..
::.. Renault 5 TL C1J B18FT '86 "eilíft verkefni" ..::::.. Renault Clio RSi F3P '95 "daglega vopn" ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
User avatar
Daniël W.
 
Donateur
Posts: 1585
Joined: Sun 1 Feb 2004 19:52
Location: Netherlands
Car: 5TL-T, Clio RSi

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby jacob » Mon 19 Jun 2017 21:27

Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels universele stoelsledes van Qsp besteld
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Re: ACT: 5 GT Turbo

Postby jacob » Fri 14 Jul 2017 20:51

Wie o wie weet hoe ik de schakelstang af moet stellen van een R5 Gt turbo??
jacob
 
Posts: 521
Joined: Sat 5 Nov 2005 21:25
Location: Veendam

Return to Renault 5



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group