ACT: Renault 5

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
m1n1 (Jasper)
Berichten: 787
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Inderdaad van een campus, werkt prima
V-snaar iig 1 maatje kleiner nemen (of 2 maatjes als je IC-tubing over je dynamo gaat zoals bij mij)
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Dusja, niet enkel de dynamo gaat stuk bij lange hoge toeren maar ook de regelaar?
Ik kan jullie wel volgen hierin en aangezien regelaar nr 3 nu gemonteerd is ga ik maar op zoek naar een campus poulie.
Ondertussen snor ik terug rond met de laatste dagen mooi weer!
Heeft er iemand een full Flow Oil filter systeem hier op het forum?
Ik lees hier meer en meer over en ben wel benieuwd of zo een opbouw wel interessant is?
Een standaard bypass filter filtert maar een 10-20% blijkbaar...
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Giovanni schreef:Dusja, niet enkel de dynamo gaat stuk bij lange hoge toeren maar ook de regelaar?
Ik kan jullie wel volgen hierin en aangezien regelaar nr 3 nu gemonteerd is ga ik maar op zoek naar een campus poulie.


Ondertussen snor ik terug rond met de laatste dagen mooi weer!
Heeft er iemand een full Flow Oil filter systeem hier op het forum?
Ik lees hier meer en meer over en ben wel benieuwd of zo een opbouw wel interessant is?
Een standaard bypass filter filtert maar een 10-20% blijkbaar...
Campus poulie werkt alleen op een C-blok dus niet op jouw Fblok. ;-)

Daarnaast een full flow oil filter? Vertel, of geen eens een link wat je bedoeld aub. :D
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Idd, gewoon grote poelie op je dynamo klappen dan gaat het vast goed, zie Merijn en Haas zoals Jasper al aangeeft :)

Bypass filter? Dat is toch iets van heul vroeger? Bij mijn weten gaat zelfs bij een C motor al alle olie door het filter, en bij je F motor zeker weten.
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Als je veel hoge toeren rijdt is een grotere poelie op je dynamo niet verkeerd.

Waar je ook op moet letten is dat dynamo's 2 kanten op kunnen draaien. Voor de stroomvoorziening maakt dat niet uit. Voor de warmteafvoer wel. Deze wordt vanaf de achterkant afgezogen naar voren (poeliekant). De spanningsregelaar heeft namelijk het meest te lijden van de hitte. Bij Renault 4-tjes zie je vaak de verkeerde fan erop zitten omdat dan een keer een dynamo van de sloop gehaald wordt. Werkt prima totdat de regelaar het begeeft.

Natuurlijk ook in het algemeen even kijken of de dynamo niet door andere oorzaak te warm wordt.
Plaats reactie