ACT: Renault 5
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 10 sep 2004 17:26
HOI WAT IS HET AANTREKKOPPEL VAN DE KOPBOUTEN
??? 1200 CC ZELFDE MOTOR ALS 1STE TWINGO
Van oer-5 tot Super Cinq, van 1.1 L tot GT Turbo.[/quote]
??? 1200 CC ZELFDE MOTOR ALS 1STE TWINGO
Van oer-5 tot Super Cinq, van 1.1 L tot GT Turbo.[/quote]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Kerels,
wie weet wara je het meeste op moet letten bij de aankoop van een Renault 5 TR? Geen idee of het al ergens is langs gekomen, maar ik kom er met de Search functie niet uit.
Dus zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten? Ik neem aan dat het roest probleem hetzelfde is als bij GTT's ??
wie weet wara je het meeste op moet letten bij de aankoop van een Renault 5 TR? Geen idee of het al ergens is langs gekomen, maar ik kom er met de Search functie niet uit.
Dus zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten? Ik neem aan dat het roest probleem hetzelfde is als bij GTT's ??
Martijn, kijk inderdaad naar de roestpunten die je ook op een GTT tegenkomt. Die heb je ondertussen wel eens voorbij zien komen denk ik.
Gaat de Polo eruit?!
Zou tof jij eindelijk in een Renault én op een standaard 5je kun je je erg goed uitleven!! Paar CM zakken, witte knippers, bumpers in kleur setje wielen en je hebt ineens een dikke bak!
Niet te vergeten een GT interieur uiteraard.
Succes.
Gaat de Polo eruit?!
Zou tof jij eindelijk in een Renault én op een standaard 5je kun je je erg goed uitleven!! Paar CM zakken, witte knippers, bumpers in kleur setje wielen en je hebt ineens een dikke bak!
Niet te vergeten een GT interieur uiteraard.
Succes.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ach roest is idd een belangrijke, verder is het voordeel dat 5 TR's gewoon als normale 5jes gebruikt zijn (over het algemeen) en dus niet zo snel in afgeragde staat zullen zijn. Ook roest wil nog wel es meevallen tov GTT's omdat de carroseries veel minder gewrongen hebben.
Gewoon je gezonde verstand gebruiken, kijken offie lekker rijd, goed stuur blabla en of je erin thuisvoelt. Als je twijfelt moet je het niet doen!
Gewoon je gezonde verstand gebruiken, kijken offie lekker rijd, goed stuur blabla en of je erin thuisvoelt. Als je twijfelt moet je het niet doen!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
@ Chris
De Polo MOET eruit anders kan ik dat 5je niet kopen Dus als ik er snel genoeg vanaf kom voor een mooi bedragje hoop ik dat die 5 van mij wordt. En over verlagen e.d. is het meeste al gebeurd, das het mooiste juist
Dit is m: [img]http://images.speurders.nl/images/21/2178/2178215_2.jpg[/img]
Staat in Leiden...
De Polo MOET eruit anders kan ik dat 5je niet kopen Dus als ik er snel genoeg vanaf kom voor een mooi bedragje hoop ik dat die 5 van mij wordt. En over verlagen e.d. is het meeste al gebeurd, das het mooiste juist
Dit is m: [img]http://images.speurders.nl/images/21/2178/2178215_2.jpg[/img]
Staat in Leiden...
Roze is nix mis mee mijn auto is ook weleens roze
Gaaf 5je Martijn!! Wat ik al zei een standaard 5ie kun je echt gaaf maken!
Hopenlijk word het wat, kun je eindelijk helemaal los gaan op deze site..
Mag ik de link naar de ad ff op speurders?
Hopenlijk word het wat, kun je eindelijk helemaal los gaan op deze site..
Mag ik de link naar de ad ff op speurders?
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ha,
Ik heb dus sindskort een zwarte renault5 GTR aangeschaft, en nu vraag ik me toch echt af waar de R van GTR voor staat (rally ofzo?), en of iemand foto's heeft van de orginele velgjes van de gtr.
iig bedankt,
Daan
Ik heb dus sindskort een zwarte renault5 GTR aangeschaft, en nu vraag ik me toch echt af waar de R van GTR voor staat (rally ofzo?), en of iemand foto's heeft van de orginele velgjes van de gtr.
iig bedankt,
Daan
de R van RaceMonster
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik weet wel.......-Ray- schreef:de R van RaceMonster
In de tijd dat de renault 5 GTR uit kwam,was dit een ongeloofelijke verschijning op de europese wegen,waardoor de Japanse auto fabrikanten er achter kwamen,dat ze toch iets verkeerd hadden gedaan.Dus is er op dat moment.en dan spreken we over de jaren 80,een japanse geheim agent.Naar Frankrijk gestuurd.en daar het geheim gestolen van de 5GTR en daar is uiteindelijk de "Nissan Skyline GTR" uit voort gekomen,en zo zie je maar its al about the POWER ,puur RACE. ( en daarom werken Nissan en Renault nu ook weer samen .
Laatst gewijzigd door Remco_Rs op zo 17 okt 2004 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja denk inderdaad dat ik maar eens van die jointjes moet afblijven .Je zou het haast geloven
Volvo Extra CrossRob schreef:Waar die R voor staat? Wat d8 je van Renault
Nee hoor Daan, ik denk dat dat eigenlijk niets betekend. Wat zou GTX dan moeten betekenen? "Gran Touring Cross"? Ook voor off road? zoiets als de XC van Volvo?
hahahaha, bedank voor de reacties, mijn vragen zijn beantwoord toch bedankt! maar ben nog steeds opzoek naar de orginele velgjes, want zitten nu afgrijselijke dingen onder. (die gozer die de 5 aan me verkocht noemde het sportvelgen, dan vraag ik me af of het sportief is om op roest te rijden ) en dat zal toch echt het eerste zijn wat er aan vervangen word.
wees gegroet!
wees gegroet!
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Vraagje, wat voor speciale dingen (of juist niet) had de 5 SL nou eigenlijk?
De SL had volgens mij een wisser achter en achteruit rijlicht standaard...de L moest je volgens mij nog zelf in elkaar zetten. Kreeg je er ook zo'n leuke stuk gereedschap bij waarmee je alles in elkaar kon draaien. Net als de Ikea!
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Niet veel bijzonders dus. Ik kwam er een tegen op de sloop, maar kom ze nauwelijks tegen in het dagelijks verkeer, daar is het meer TR enzo.
@droes ik rijd ook een L
Wat ik wel zag is dat de SL een echt R5 dash had, de gewone L heeft een express dash (as mine has).
@droes ik rijd ook een L
Wat ik wel zag is dat de SL een echt R5 dash had, de gewone L heeft een express dash (as mine has).
ewww express dash.......
mre ff zereneus die aanduidingen wijzen op de motor grootte...de L staat voor 1.1, R is voor 1.4 en de X voor de 1.7...GT voor de optie comfort/elektrisch pakket (GTL, GTR, GT Turbo, GTX)...verders staat de T (TL, TR) voor troep en S (SL) voor sh!t
mre ff zereneus die aanduidingen wijzen op de motor grootte...de L staat voor 1.1, R is voor 1.4 en de X voor de 1.7...GT voor de optie comfort/elektrisch pakket (GTL, GTR, GT Turbo, GTX)...verders staat de T (TL, TR) voor troep en S (SL) voor sh!t
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Ik heb ff wat info nodig voor een R5 GTX uit okt 1989. Als het goed is is deze met injectie, maar toch met monopoint injectie he? Geen Multipiont.
En is het 1700 blok met carb wat ook in de GTX te krijgen is, het blok wat veel last heeft van een krom getrokken inlaatspruitstuk en/of carburateur?
En is het 1700 blok met carb wat ook in de GTX te krijgen is, het blok wat veel last heeft van een krom getrokken inlaatspruitstuk en/of carburateur?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Een GTX van modeljaar 1990 heeft monopointinjectie (motorcode F3N) en 75 pk.Rob schreef:Ik heb ff wat info nodig voor een R5 GTX uit okt 1989. Als het goed is is deze met injectie, maar toch met monopoint injectie he? Geen Multipiont.
En is het 1700 blok met carb wat ook in de GTX te krijgen is, het blok wat veel last heeft van een krom getrokken inlaatspruitstuk en/of carburateur?
Het blok met carburateur (F2N, 87 pk) is inderdaad degene die last heeft van een kromme voet van de carburateur. Ook de in-/uitlaatpakking gaat vrij snel kapot.
De carburateur is redelijk eenvoudig te vlakken met een zoetvijl. De resterende kromming kan je opvangen met vloeibare siliconenpakking.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
De carb loopt BETER
Je gaat me toch niet vertellen dat je een gtx gaat kopen he?
Je gaat me toch niet vertellen dat je een gtx gaat kopen he?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dat zeker. Ik heb ze hier allebei gehad, maar je mist die pk's en het "vettere" gevoel dat de carburateur geeft.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
eej man je vergeet de magische Renault 5 C...AREXSTYLE schreef:ewww express dash.......
mre ff zereneus die aanduidingen wijzen op de motor grootte...de L staat voor 1.1, R is voor 1.4 en de X voor de 1.7...GT voor de optie comfort/elektrisch pakket (GTL, GTR, GT Turbo, GTX)...verders staat de T (TL, TR) voor troep en S (SL) voor sh!t
956 cc schoon aan de haak... (of zoiets)