ACT: Renault 5
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Ff vraagje, is er (vermogens)winst te behalen bij een nieuwe carb? En hoe duur zou zo'n carburateur dan zijn?
Ray, wat heeft een koel thermostaat nou voor zin! De temp wanneer je fan aanslaat is belangrijk, in mijn ogen is een vroeg thermostaatcontact zinloos zodra deze eerder open zou gaan als je thermocontact in je radiateur! Dan warmt ie toch nog door en tijdens opengaan wordt de koelvloeistof weer té koel!!
Mrtn = Maarten
Neu, da's niet waar. Hij koelt ook goed zonder fan.
Een andere oplossing is een 4 mm gaatje te boren aan de bovenkant van de thermostaat.
Een andere oplossing is een 4 mm gaatje te boren aan de bovenkant van de thermostaat.
in mijn ogen wel
de temperatuur waarbij Ray's thermos opengaat ligt onder de ideale- en bedrijfstemperatuur, dus na open gaan warmt ie toch nog verder op! Hij warmt alleen langzamer op, wat ook ongunstig is.
Je temp. onder controle houden is héél belangrijk, vooral bij zware belasting en dan ook nog eens warme omgevingstemperatuur (bv zomer), daar ben ik het helemaal mee eens, ik heb er ook van alles aan gedaan om de temp omlaag te krijgen, maar in de winter bv bij lage snelheden werd de motor té koel, dus nu kan ik van binnenuit een schuif voor de oliekoeler dichtgooien Tijdens hete dagen, veel filerijden en of zware belasting gaat de schuif open
de temperatuur waarbij Ray's thermos opengaat ligt onder de ideale- en bedrijfstemperatuur, dus na open gaan warmt ie toch nog verder op! Hij warmt alleen langzamer op, wat ook ongunstig is.
Je temp. onder controle houden is héél belangrijk, vooral bij zware belasting en dan ook nog eens warme omgevingstemperatuur (bv zomer), daar ben ik het helemaal mee eens, ik heb er ook van alles aan gedaan om de temp omlaag te krijgen, maar in de winter bv bij lage snelheden werd de motor té koel, dus nu kan ik van binnenuit een schuif voor de oliekoeler dichtgooien Tijdens hete dagen, veel filerijden en of zware belasting gaat de schuif open
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: za 7 feb 2004 15:08
De vorige GTT van mijn man had helemaal geen thermostaat en was de intercooler voor de turbo apart geschakeld. Dat leek ideaal voor in de zomer, maar was toch niet zo. Mijn gtt koelt een tijd na, ook nadat ie al even weer geparkeerd staat en de motor dus al niet meer draait. Bij een apart geschakelde intercooler kan dat dus niet en krijgt ie naar mijn idee te weinig koele lucht.
Geen thermostaat hebben is alleen nadelig voor jezelf in de winter, omdat de verwarming dan niet warm genoeg wil worden. Voor de zomer kan het juist voordelig zijn om het eruit te laten, omdat dan het koelwater eerder gekoeld wordt.
toch hebben we nu allebei een normale thermostaat erin zitten en slaat de koelvin automatisch aan als de temperatuur op 3/4 (of er net iets boven) komt. Natuurlijk hou ik altijd de temperatuur in de gaten als ik lang stil sta (bijv. in de file), om te kijken dat wel de koelvin aanslaat en de temp. dus weer zakt.
Geen thermostaat hebben is alleen nadelig voor jezelf in de winter, omdat de verwarming dan niet warm genoeg wil worden. Voor de zomer kan het juist voordelig zijn om het eruit te laten, omdat dan het koelwater eerder gekoeld wordt.
toch hebben we nu allebei een normale thermostaat erin zitten en slaat de koelvin automatisch aan als de temperatuur op 3/4 (of er net iets boven) komt. Natuurlijk hou ik altijd de temperatuur in de gaten als ik lang stil sta (bijv. in de file), om te kijken dat wel de koelvin aanslaat en de temp. dus weer zakt.
Das hetzelfde motortje als van een Express diesel, ik heb daar destijds wel de nodige km's mee getourt en het blok had al dik 3 ton erop zitten, maar starten lopen en voor een 1.6D uit 88 reed dat prima.PtrGte schreef:zo...even up...
Heeft iemand hier wel eens een R5 diesel gereden???
zo ja: is zo'n motortje een beetje betrouwbaar of zijn het "kwaal" motortjes?
lijkt me namelijk erg goedkoop om een R5 diesel te rijden voor m'n werk, in plaats van een 2.0 16v clio of 5
maar goed...als het niks is dan hoef ik er geen, dus laat maar horen die (gegronde) meningen!!!
(en dus niet van: "diesel stinkt" he, want dat weet ik ook wel... )
Waarom koop je trouwens geen express? Gelijk een bak ruimte achterin en grijs kenteken dus cheapass rijden.
Die 1.6D's heb je in redelijke staat voor rond de 500 euro met wat licht werk.
Ik geef iig groen licht
wat lopen jullie nou te emmeren over mijn thermostaat? chris vraagt wat, ik geef antwoord, en wappa, gelijk lopen mieren van dit is niet goed en gaan smijten met krachttermen als ideale bedrijfstemperatuur bladiebla.....
met mijn GT, mijn blok dus mijn huidige setup koelt dit prima, dus met een nieuwe radiateur, een 72/74 graden thermostaat en een vroeg schakelend thermocontact. dit alles in combinatie met een oliekoeler zorgt ervoor dat het zaakie goed op temperatuur blijft.
als ik flink op het gas ga zie je met die T25 de temperatuur gelijk oplopen, ik wil gewoon dat het zaakie koel blijft. en aangezien ik dagelijks met me GT rij, en ook nog met de eerste koppakking, zie ik niet in waarom het allemaal niet goed zou zijn.
met mijn GT, mijn blok dus mijn huidige setup koelt dit prima, dus met een nieuwe radiateur, een 72/74 graden thermostaat en een vroeg schakelend thermocontact. dit alles in combinatie met een oliekoeler zorgt ervoor dat het zaakie goed op temperatuur blijft.
als ik flink op het gas ga zie je met die T25 de temperatuur gelijk oplopen, ik wil gewoon dat het zaakie koel blijft. en aangezien ik dagelijks met me GT rij, en ook nog met de eerste koppakking, zie ik niet in waarom het allemaal niet goed zou zijn.
Immer wieder die verdammte Holländer
het helpt zeker in ray's geval, daar twijfel ik niet aan.
Een grotere (koperen) radiateur die sneller in staat is te koelen icm een originele thermostaat is wel een beter keus.
Een grotere (koperen) radiateur die sneller in staat is te koelen icm een originele thermostaat is wel een beter keus.
die heb ik ookRiël schreef:het helpt zeker in ray's geval, daar twijfel ik niet aan.
Een grotere (koperen) radiateur die sneller in staat is te koelen icm een originele thermostaat is wel een beter keus.
Immer wieder die verdammte Holländer
Aaah ..
o nee een originele met een dichter binnenwerk. hij doet ze werk iig meer dan goed.
lekker gezwam allemaal zeg
lekker gezwam allemaal zeg
Immer wieder die verdammte Holländer
Ik heb een vraagje wie zou mij (en misschien vinden andere het ook leuk) kunnen helpen aan een lijstje aankooptips voor de Renault 5 gt turbo?
Ik heb al een lidmaadschap aanvraag verstuurt, en ben van plan om op zeer kort termijn een 5 gtt te gaan aanschaffen.
dus wie zou me aan een aankooptips kunnen helpen
alvast bedankt
Ik heb al een lidmaadschap aanvraag verstuurt, en ben van plan om op zeer kort termijn een 5 gtt te gaan aanschaffen.
dus wie zou me aan een aankooptips kunnen helpen
alvast bedankt
oh sorry, ik zal volgende keer verder kijken voor ik wat vraag
Quote's van Steven...
Das hetzelfde motortje als van een Express diesel, ik heb daar destijds wel de nodige km's mee getourt en het blok had al dik 3 ton erop zitten, maar starten lopen en voor een 1.6D uit 88 reed dat prima
oke...deze dus ook 298.000 kilometertjes...
maar inderdaad tikke-->lope...
Waarom koop je trouwens geen express? Gelijk een bak ruimte achterin en grijs kenteken dus cheapass rijden.
Die 1.6D's heb je in redelijke staat voor rond de 500 euro met wat licht werk.
Omdat ik een express lelijk vind, en nie zo'n beetje ook...deze supercinq Diesel staat op grijs kenteken, alleen ik weet niet precies of dat nog wel werkt tegenwoordig, misschien dat iemand hier uitsluitsel over heeft???
Ik geef iig groen licht [/quote]
Nou hij staat op de stoep in ieder geval
een vieze roestige MAT-rode (met VEEL kleurverschil) Renault Supercinq D, remmen zijn echt slecht, motor produceert redelijk wat roet en rondom schade, maar wel een heerlijk scheurbakkie en goedkope kilometers!!! nu nog kijken offie nog opgehoogd kan worden in verband met drempelrijden zodat ik daarmee geen tijd hoef te verliezen...
ik ben toch niet de enige hiero met zo'n ding he???
Das hetzelfde motortje als van een Express diesel, ik heb daar destijds wel de nodige km's mee getourt en het blok had al dik 3 ton erop zitten, maar starten lopen en voor een 1.6D uit 88 reed dat prima
oke...deze dus ook 298.000 kilometertjes...
maar inderdaad tikke-->lope...
Waarom koop je trouwens geen express? Gelijk een bak ruimte achterin en grijs kenteken dus cheapass rijden.
Die 1.6D's heb je in redelijke staat voor rond de 500 euro met wat licht werk.
Omdat ik een express lelijk vind, en nie zo'n beetje ook...deze supercinq Diesel staat op grijs kenteken, alleen ik weet niet precies of dat nog wel werkt tegenwoordig, misschien dat iemand hier uitsluitsel over heeft???
Ik geef iig groen licht [/quote]
Nou hij staat op de stoep in ieder geval
een vieze roestige MAT-rode (met VEEL kleurverschil) Renault Supercinq D, remmen zijn echt slecht, motor produceert redelijk wat roet en rondom schade, maar wel een heerlijk scheurbakkie en goedkope kilometers!!! nu nog kijken offie nog opgehoogd kan worden in verband met drempelrijden zodat ik daarmee geen tijd hoef te verliezen...
ik ben toch niet de enige hiero met zo'n ding he???
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
GRijs kenteken geld niet meer bij de normale 5, alleen als er aan bepaalde percentages t.o.v de wagen en vastgestelde maten kan worden voldoen heb je nog recht op grijs kenteken.PtrGte schreef: Omdat ik een express lelijk vind, en nie zo'n beetje ook...deze supercinq Diesel staat op grijs kenteken, alleen ik weet niet precies of dat nog wel werkt tegenwoordig, misschien dat iemand hier uitsluitsel over heeft???
Gooi er anders een DCI blokje in, rij je nog redelijk veel auto's ermee uit.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ja...it crossed my mind recently
Renault Super 5 2.2 DCi 150 pk/320 Nm...
maar eeuuuhh...dan moet er wel weer een kooitje in....
wel lachuh een snelle renault 5 diesel, dus een williams of achterberg clio helemaal zoek rije tijdens een sprintje met een gemiddeld verbruik van 1 liter op 20 kilometer
wordt een dure 5 denk ik...
misschien later...
Renault Super 5 2.2 DCi 150 pk/320 Nm...
maar eeuuuhh...dan moet er wel weer een kooitje in....
wel lachuh een snelle renault 5 diesel, dus een williams of achterberg clio helemaal zoek rije tijdens een sprintje met een gemiddeld verbruik van 1 liter op 20 kilometer
wordt een dure 5 denk ik...
misschien later...
Ik vind een express helemaal niet zo lelijk eigenlijk, als je de normale 5-voorkant erop zet en em gelijk uitbouwd naar GTT-look issie nog best koel ook.
Kep in duitsland toen een paar leuke gezien en die van Marcel is ook erg strak.
Maargoed, zelf weten
Wat betaal je nu aan WB met die diezel?
Kep in duitsland toen een paar leuke gezien en die van Marcel is ook erg strak.
Maargoed, zelf weten
Wat betaal je nu aan WB met die diezel?
ik VIND een express gewoon niks, das mijn MENING...
ik geloof 22 euro per kwartaal geloof ik,
plus brandstof die nog eens 2/3 kost van benzine...
dus ik denk dat het wel goed komt, maar goed er moet nog wel wat aan gebeuren...
setje gtx remmen erop...handremstrakzetten en gaan!!!!
ik geloof 22 euro per kwartaal geloof ik,
plus brandstof die nog eens 2/3 kost van benzine...
dus ik denk dat het wel goed komt, maar goed er moet nog wel wat aan gebeuren...
setje gtx remmen erop...handremstrakzetten en gaan!!!!
Je betaald zeker 65 euro per kwartaal, grijs kenteken is niet meer. Daarbij is diesel nog altijd duur rijden. (1 op 15 schat ik? 85 cent per liter, 150km voor 8 euro 50)
Ik rij een supercinq op GAS. Verbruik 1 op 12, voor 38 cent per liter, 150km voor 4 euro 75) Daar rij je geen Diesel voor! Belasting is hetzelfde.
Ik rij een supercinq op GAS. Verbruik 1 op 12, voor 38 cent per liter, 150km voor 4 euro 75) Daar rij je geen Diesel voor! Belasting is hetzelfde.
goeie info, ik ga ook een 5ie op gas rijden
Immer wieder die verdammte Holländer
*verbetering* ik betaal 40 euro per maand belasting ... dus 120 per kwartaal. Diesel is ook zo.
niet dat ik dat na 1 tank eruit heb
niet dat ik dat na 1 tank eruit heb
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Ik ga aanstaande vrijdag samen met mijn neef kijken voor onderstaande 5:
[img]http://www.16v.tmfweb.nl/photos/R5GT%20Turbo'86.jpg[/img]
Ik hoop dat het een goede carrosserie is, dat heb ik liever dan een 100% motor.
[img]http://www.16v.tmfweb.nl/photos/R5GT%20Turbo'86.jpg[/img]
Ik hoop dat het een goede carrosserie is, dat heb ik liever dan een 100% motor.
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
staat een beetje hoog op zijn poten, bullbar voorop en hij kan door voor een 4x4RenaultclioII16v (Peter) schreef:Ik ga aanstaande vrijdag samen met mijn neef kijken voor onderstaande 5:
[img]http://www.16v.tmfweb.nl/photos/R5GT%20Turbo'86.jpg[/img]
Ik hoop dat het een goede carrosserie is, dat heb ik liever dan een 100% motor.
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Een setje verlagingsveren is zo geregeld hoor
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Die staat al een behoorlijke poos te koop
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Echt waar?Olijnsma schreef:Die staat al een behoorlijke poos te koop
Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic