ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Dump in dit topic al je kleine vragen/opmerkingen/disucssies van/over de Renault 5 GT Turbo.
Tri$16v
Berichten: 323
Lid geworden op: di 16 mar 2004 13:50
Locatie: Delft , zuid-holland

mooie 5 (Y) , en zeker wel goed idee idd als je de mogenlijkheden hebt om dat te maken.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

smart thinking (Y)
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ik heb deze GTT wel eens gespot in Hoorn, kan dat?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kweenie, skirts kunnen dan ook roesten en tis moeilijker te controleren hoe het met de dorpels zelf staat.

Kweenie of dit wel zo'n wereldidee is...
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

heeft ie ze dan over de originele dorpels heen gelast??
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Denkut, blijft vreemd iig wat de 5 carroserie haalt toch wat stevigheid door de dorpels.

Wat je vaak bij andere auto's ziet dat je een binnen- en buitendorpel hebt. Waarbij de buitendorpel alleen gewoon sierplaatwerk is zeg maar.

Verder rotten dorpels van binnen naar buiten en niet omgekeerd. Dus ik ben benieuwd :p
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Alleycat schreef:Ik heb deze GTT wel eens gespot in Hoorn, kan dat?
ik woon in Hoorn maar nooit gezien, nou ben ik ook vaak weg.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik vind het ook een raar plan. Alles wat van ijzer is roest. Je moet gewoon zorgen dat geen water achter die skirt kan blijven staan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

verkoperen, verzinken, vergulden of gaten boren
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vocht kruipt waar het niet gaan kan, bovendien zal de dorpel zelf nog steeds kunnen roesten!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een 16v heeft ook metalen dorpels ;)

Maargoed, de kans op roesten IS kleiner, ontegenzeggelijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Wel jammer van deze 5, maar misschien nog wat voor iemand van hier?
http://www.marktplaats.nl/markt/autodiv ... /25571.htm

[img]http://static.marktplaats.nl/fotos/auto ... /25571.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

ik wil alles fase 1, dus niks voor mij...iemand anders?
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

wat voor kuipies zitten daarin? of is dat overtrokken?
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ghehe die heb ik ook :smoke:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Die werkt niet...
Je kan beter een chargecooler nemen :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol: :lol: noway
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

heb je wel een groot turbo-gat (N)
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

haan schreef:heb je wel een groot turbo-gat (N)
Is verwaarloosbaar.

Behalve bij setup zoals Gttuning heeft met de dubbele capaciteit IC icm met de front mount "cyber cooler" zal je een merkbaar groter turbogat krijgen.
Dat is ook meer te danken aan de vele bochten en de hoeveelheid weerstand die de 2 interkoelers hebben dan de afstand die de lucht moet afleggen.
Door de grotere weerstand moet de turbo ook weer harder werken waardoor de lucht ook weer warmer wordt.

Een enkele front mount IC of een chargecooler zal je weinig of geen verschil merken kwa turbolag.En zal een groter rendement geven als meerdere Interkoelers achter elkaar.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
Droes
Berichten: 2060
Lid geworden op: zo 22 jun 2003 11:55
Locatie: België

Droes schreef:wat voor kuipies zitten daarin? of is dat overtrokken?
:up:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Droes schreef:
Droes schreef:wat voor kuipies zitten daarin? of is dat overtrokken?
:up:
Mail de eigenaar???
5 GT Turbo '88 GT5
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Wat vraagjes:
- Is het vervangen van een wiellager kostbaar voor een GT?
- Wanneer is roest aan de dorpels te erg? (dat je de auto beter niet kunt kopen?)
- Snelheidsmeter schijnt een los contact te hebben hoe controleer ik of dit klopt of dat gewoon de hele meter kapot is? (tijdens het rijden schijnt die af en toe uit te vallen)
Laatst gewijzigd door Douwe op do 19 aug 2004 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Roy schreef:
Droes schreef:
Droes schreef:wat voor kuipies zitten daarin? of is dat overtrokken?
:up:
Mail de eigenaar???
Halle is niet zo gek ver weg. Ik wil evt. wel gaan kijken als er iemand belang bij heeft en een adres voor me kan regelen.

GR.Frits
Diddy
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 9 jan 2004 9:20
Locatie: Hulst / Zeeland

Hey bij de foto hieronder, wat is de kleur / kleurcode van de bumperset en skirts? Kvin et egt netjes... Is dat origineel bij deze fase 1? Mijn fase 1 is dezelfde kleur maar mijn bumpers en skirts zijn meegespoten met de kleur.

[img]http://www.euro-people.com/fasf08.jpg[/img]

:beer: :smoke: 8)
Laatst gewijzigd door Diddy op do 19 aug 2004 17:48, 2 keer totaal gewijzigd.
* Renault 5 GTTurbo ph.1 *
Douwe
Berichten: 2320
Lid geworden op: vr 15 feb 2002 0:00
Locatie: Apeldoorn

Chris schreef:
Douwe schreef:Wat vraagjes:
- Is het vervangen van een wiellager kostbaar voor een GT?
- Wanneer is roest aan de dorpels te erg? (dat je de auto beter niet kunt kopen?)
- Snelheidsmeter schijnt een los contact te hebben hoe controleer ik of dit klopt of dat gewoon de hele meter kapot is? (tijdens het rijden schijnt die af en toe uit te vallen)
Douwe, ik denk dat jij beter geen GT Turbo kunt kopen.. Ik bedoel het niet lullig, maar ik denk echt dat het geen verstandige keuze voor je is.
Ik vat het niet lullig op kan tegen een stootje maar geef eens rekening houdend met onderstaande aan waarom?:

- wordt 2de auto voor dagelijks gebruik blijft er een twingo waar ik maar 50% van de kosten voor hoef te betalen aangezien mijn moeder hem in de weekende gebruikt. Maar is de gtt kapot kan ik de twingo ook weekends gebruiken tenzij ze weg gaat. Maandelijks kom ik niet duurder uit qua vaste lasten.
- GTT is qua auto in mijn straatje hiervoor had ik een 205 GTI was ook van '88 en vondt hem super :worship: was nooit ontevreden en hoefde hem ook niet/nauwelijks op te leuken omdat ik de voldoening kreeg van hoe het reed.
- ben niet technisch maar ook niet dom alles valt te leren.
- heb een goede beun met veel verstand van auto's die mij goedkoop en meestal gratis helpt. Via hem koop ik ook onderdelen voor garage prijzen.
- heb een goede lasser die kleine dingen gratis doet en grote dingen voor weinig.
- heb een spuiter tenminste voor delen van de auto en dat is alles wat in het begin misschien moet gebeuren want ben niet van plan om hem nu al over te spuiten het gaat er eerst om de GTT technisch goed te krijgen.

Ja ik weet dat ik met de twingo heel twijfelachtig en impulsief ben geweest houden verkopen houden verkopen. Echter dit was ik met vorige auto's absoluut niet en die hadden 1 ding gemeen snelheid :worship: Als ik de 205 niet teveel voor mijn werk nodig had gehad was die niet weg gegaan (Y)

Zoals ik het zie worst case scenario GTT gekocht en is een miskoop geen geld om hem te repareren. Dan kan ik de auto schorsen en rustig opknappen wanneer ik wel geld heb. Een dagelijkse auto heb ik hoe dan ook toch wel (Y) Belangrijk is om bij aanschaf iemand er bij te hebben met (veel) verstand er van mijn beun als die kan of ander een clublid zodat je iets koopt waar je zover dat mogelijk is van tevoren kan inschatten of het haalbaar is om die op te knappen. De auto hoeft niet in 1 keer perfect, als die er lelijk uit ziet maar motorisch gezien goed/redelijk goed is en de roest is te over zien vindt ik het al prima (Y)

Tuurlijk overstappen op een snelle auto = risico maar ik denk zoals ik het doe een acceptabele is. Dagelijks vervoer komt niet in gedrang dus ik kan nooit gedwongen zijn om veel geld in een auto te stoppen als ik het er eigenlijk niet voor heb dan kan en moet de reparatie wachten.

Ik zit welliswaar nog in het denk proces qua welke auto komt er voor de hobby maar tot nu toe zou ik niet weten waarom bijvoorbeeld een 205gti voor mij een beter keuze zou zijn dan een gtt persoonlijk vind ik een gtt velen malen meer :worship: :smoke:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Douwe schreef:Wat vraagjes:
- Is het vervangen van een wiellager kostbaar voor een GT?
- Wanneer is roest aan de dorpels te erg? (dat je de auto beter niet kunt kopen?)
- Snelheidsmeter schijnt een los contact te hebben hoe controleer ik of dit klopt of dat gewoon de hele meter kapot is? (tijdens het rijden schijnt die af en toe uit te vallen)
1) Redelijk kostbaar, wiellagers moeten geperst worden, vaak zijn nieuwe schijven dan ook geen slechte keus. Reken op 60 euro per lager.

2) Nou ja, alle roest wordt te erg, je vervangt toch de hele dorpel. Als je van onder de auto in je dorpel steekt, en je gaat er dan doorheen, dan is de binnenste ook roestig, da's wel kut. Een plekje of een gaatje is goed te fixen. Eigenlijk zijn de dorpels het makkelijkste roest van de gtt, niet echt indrukwekkende 'schade' dus. Bumperophanging, bodem, parafan, onder dashboard, veerpootkokers, bij achterbrug etc is erger.

3) Een van de dingen waar je wel last van kan gaan hebben. In het ergste geval een nieuwe pulsgever + kabel + tellerbak :p Maar waarschijnlijk doet een busje contactspray het ook wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Douwe, kan niet psies aangeven hoor, maar kvind jou ook niet echt een GTTman :)

Kheb de indruk dat je niet echt kennis hebt van auto's en dat geld best een issue is. Immers heb je hele berekeningen die qua vaste kosten wel kloppen, maar de variabele (de grootste) staan niet vermeld. Zodra je moet rekenen of iets kan moet je het niet doen, dan staat je GTT meer stil dan ie rijdt
Mrtn = Maarten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Belachelijk bezig, iemand wil dolgraag gtt rijden, en iedereen 't af aan het raden? Sinds wanneer moet je aan kenmerken voldoen om een gtt te kopen? (N)

Douwe, doe wat je leuk vind, en koop een GTT! Ik ken nog OMATJES die een gtt rijden, ik ken zelfs vrouwen die een gtt rijden, het is net als elke auto een AUTO en ik hoop dat je er veel plezier aan hebt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

omaatjes ? :lol: :lol: :lol:

heb ik nooit hier in gezien, echt niet.

was het soms in belgie :D
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een GTT rijden is geen probleem, he... :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

pierre schreef:omaatjes ? :lol: :lol: :lol:

heb ik nooit hier in gezien, echt niet.

was het soms in belgie :D
Nee, hier in limburg. Die auto heeft te koop gestaan, was van een oud vrouwtje.

Niet elke gtt gaat om de haverklap kapot.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
cees de borst
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 19 dec 2003 6:57
Locatie: Papendrecht

alles kan je natuurlijk leren en als je maar tijd hebt en veel geduld lukt het ook altijd wel om iets weer te maken/repareren.
en als je het zelf doet(ook al duurt het lang) ben je een hoop tijd kwijt maar het kost niet veel.
en dingen fixen aan de carroserie van een auto is niet zo moeilijk, doe het om de haverklap en met ieder dingetje leer je weer bij.

ik zou zeggen als de motor nog goed is, probeer hem dan goed te houden met het juiste onderhoud enzo, de buitenkant is maar de buitenkant en altijd wel weer te maken.

een gtt is wat anders dan een r4, dat weet ik ook wel maar roest is roest :)
dus omaatjes in een gtt moet met deze redenatie dus gewoon kunnen.....
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Hey gewoon doen man!
Ik kwam bij de RTC had nul komma één verstand van auto's, en kijk hoe ver ik nu ben. Express GTT en repareer alles indien ik het kan zelf!

Lagers pas vervangen bij mij trouwens, 70 euro per stuk.
Gesloten