ACT: Renault 5 GTE.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo

Postby Steven(stk) » Fri 11 Sep 2009 13:43

Steven(stk) wrote:dynamo boer heeft het ding morgen liggen (Y)


zo`n dingetje kost dus 95 euro, ik heb dus gelijk maar voor 20 euro meer een complete nieuwe dynamo meegenomen :P
Steven(stk)
 
Posts: 1519
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Postby Ad van Haperen » Fri 11 Sep 2009 18:50

Volgens mij heb ik hier maaar iets vaan 12 euro vooor betaald
Ad van Haperen
 
Posts: 5838
Joined: Sat 2 Feb 2002 0:00
Location: Etten-Leur

Postby Steven(stk) » Fri 11 Sep 2009 20:04

Ad van Haperen wrote:Volgens mij heb ik hier maaar iets vaan 12 euro vooor betaald


hmm naja, geld is al uitgegeven :-( , eens kijken hoelang het ding het nu uitzingt.
Steven(stk)
 
Posts: 1519
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Postby sieger everts » Tue 6 Oct 2009 17:43

FF en vraagje,

Wat voor een thermostaten zijn er te verkrijgen voor de GTE, ik zoek eentje van ca 85 graden.
sieger everts
 
Posts: 1742
Joined: Tue 29 Mar 2005 14:42
Location: Assen

Postby Mrtn » Sat 24 Apr 2010 19:23

Heeft iemand een instrumentenpaneel over van een R5 GTE?

Ik zoek er namelijk 1tje :D
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Postby Riël » Sat 24 Apr 2010 20:54

Kun je ook wat met alleen de km-teller?
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Mrtn » Sun 25 Apr 2010 10:25

Hey Riel, daar kan ik ook wel wat mee, via Anco kan ik een paneeltje krijgen waarvan juist de teller het niet doet (Y)
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Postby Riël » Sun 25 Apr 2010 17:05

Mooi.
Dan mag je die van mij.
Heb je geen GTT teller toevallig?
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Mrtn » Sun 25 Apr 2010 17:41

Jawel, ik heb een GT tellerpaneel liggen, maar geen versnellingsbak met elektrische aansturing meer.... en het turbodrukmetertje heb ik een Volvo paneeltje, samen met oliedruk en accuspanning...
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Postby Riël » Sun 25 Apr 2010 17:45

Ik wil alleen het tellertje. Ik hoef dat trubodruk metertje niet.
Ik heb de bak en elec kabel.

Dus ik heb dan een GTE dash zonder turbodrukmeter met GTT teller. Die turbodrukmeter komt toch extern en ik vond dubbel altijd zo stom :)

Ideaal!

Misschien is dat volvopaneeltje wel strak? Hoe zit dat/werkt dat?


*kunnen we sowieso net zo goed de hele tellerbak omwisselen
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Mrtn » Sun 25 Apr 2010 18:02

tellerbakken uitwissel is goed, want enkel de metertjes wisselen kan niet, de tellers zijn anders qua formaat (inbouwmaten), dus die kan je niet kwijt dan...

Volvometertjes zal ik een fotootje van maken vanavond voor je...
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Postby Riël » Sun 25 Apr 2010 18:04

Prima (Y).
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Mrtn » Wed 28 Apr 2010 20:31

Image

Image
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Postby Maarten-Jan » Thu 29 Apr 2010 6:21

sieger everts wrote:FF en vraagje,

Wat voor een thermostaten zijn er te verkrijgen voor de GTE, ik zoek eentje van ca 85 graden.

De thermostaat van een Renault 4 past, die is 82 of 83 graden.
Maarten-Jan
 
Posts: 4551
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Riël » Thu 29 Apr 2010 14:05

Neem er toch gewoon een die erin hoort ...
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Maarten-Jan » Thu 29 Apr 2010 14:47

Opzich ben ik het daarmee wel eens, je vergroot er de capaciteit van je koelsysteem niet mee. Het duurt alleen langer voor het te warm wordt (neem aan dat dat de reden is dat je het wil monteren sieger?).
Kun je beter uitkijken naar een grotere radiateur :)
Maarten-Jan
 
Posts: 4551
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Riël » Thu 29 Apr 2010 14:48

Precies. Of betere afvoer/doorstroom.

Je bedrijfstemperatuur verlagen (dat is wat je doet) is gewoon slecht. Je 'gokt' er dan op dat door de ondercapaciteit de bedrijfstemperatuur 'toch wel wat hoger' wordt dan je thermostaatinstelling. En dat gaat natuurlijk nergens over :)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby sieger everts » Thu 29 Apr 2010 18:31

ik heb al een thermos 83 graden.

in combinatie met een volvo 240 radiateur en een 16 inch spal.

dus het komt wel goed
sieger everts
 
Posts: 1742
Joined: Tue 29 Mar 2005 14:42
Location: Assen

Postby EBS Cor » Sun 30 May 2010 7:58

IK heb ook inmiddels een GTE aangeschaft.
Mijn GTE is Orgineel zoals het zijn moet.
alleen er moet toch hier en daar opties wat aan gebeuren.
voorbumper vervangen / repareren
gril vernieuwe ( kapot)
wielkastverbreder links achter vervangen / repareren
mistlampen zijn weg, dus zoek nog de goede ( of zijn deze hetzelfde als een GTX)
de dikke mat in motorkap erbij zoeken
linker onderdeel achterlicht repareren / vervangen
zeer lichte deuk in front verhelpen, je ziet het niet echt duidelijk, is dat de motorkap niet goed meer erop zit en die heeft iets meer bolling voorzijde.
tevens moet ik de elektrische kabels nalopen, heeft steenmarter in gezeten te knagen
en verder da instap schade bestuurders stoel en gat in achterbank ( brand of schroeiplek in zitgedeelte)

verder is hij dus orgineel met eigenlijk geen roest even poetsen en klaar, wel kleine plekjes bijwerken, maar goed.
En dan nog op Nederland kenteken
ben nu derde eigenaar
EBS Cor
 
Posts: 33
Joined: Sat 6 Feb 2010 18:37

Postby ARNO16V » Sun 30 May 2010 20:16

En de foto's ben je nu aan het uploaden? :p
ARNO16V
 
Posts: 6601
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel

Postby EBS Cor » Wed 16 Jun 2010 21:35

foto's zitten in de telefoon.
weet even niet hoe ik ze eruit moet krijgen.

http://img718.imageshack.us/g/8978201.jpg/

hier de foto's van de toenmalige verkoper.
beter als niets toch. :D
EBS Cor
 
Posts: 33
Joined: Sat 6 Feb 2010 18:37

Postby sieger everts » Wed 4 Aug 2010 13:40

hallokidoki

ik ben opzoek naar het nummer of een gebruikt exemplaar van de sensor voor het koelwater richting klokkenwinkel van een GTE


wie kan mij helpen?
sieger everts
 
Posts: 1742
Joined: Tue 29 Mar 2005 14:42
Location: Assen

Postby Steven(stk) » Wed 4 Aug 2010 13:52

sieger everts wrote:hallokidoki

ik ben opzoek naar het nummer of een gebruikt exemplaar van de sensor voor het koelwater richting klokkenwinkel van een GTE


wie kan mij helpen?


Ik kan wel even voor je kijken of in een van mijn gte blokken nog zo`n ding zit ?
Steven(stk)
 
Posts: 1519
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Postby sieger everts » Wed 4 Aug 2010 14:03

zou super zijn (Y)
sieger everts
 
Posts: 1742
Joined: Tue 29 Mar 2005 14:42
Location: Assen

Postby Martijn » Fri 3 Sep 2010 19:05

Antwoord op de vraag van Tim: Clio 16v heeft ook een jb3. Hoogstwaarschijnlijk wel andere overbrengingsverhoudingen dan een gte heeft.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
User avatar
Martijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8102
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen

Postby Willem-Jan » Tue 7 Sep 2010 9:20

Kan een GTE een beetje op lpg lopen? Ik lees verschillende verhalen op internet over de F3N/B18.
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5583
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Postby Maarten-Jan » Tue 7 Sep 2010 9:33

kleppen zijn het zwakke punt natuurlijk, die zijn op een gegeven moment uitgesteld. Verschilt een beetje maar zeg 250000 a 300000 km en dan heb je nieuwe kleppen nodig. Voor de rest wil het prima (Y)
Maarten-Jan
 
Posts: 4551
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby Riël » Tue 7 Sep 2010 13:14

Als je goed afstelt valt het allemaal wel mee.
MAW: GTE gaat perfect op LPG :)
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Willem-Jan » Tue 7 Sep 2010 14:10

Ghehe, weer een stapje dichterbij :D
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5583
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Postby Willem-Jan » Fri 10 Sep 2010 19:38

Hoeveel werk is het eigenlijk om kleppen te stellen bij zo'n 1.7 met de nokkenas nog op z'n plaats?
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5583
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Postby mark 5t » Fri 10 Sep 2010 19:47

veel moet met stelplaatjes kan je niet erg goed zelf doen als je geen assortiment van die dingen op voorraad hebt.
mark 5t
 
Posts: 7625
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Maarten-Jan » Fri 10 Sep 2010 20:04

Je moet er wel wat tijd en materiaal voor uit trekken ja, maar het is wel te doen :)
Maarten-Jan
 
Posts: 4551
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Postby vdbworks » Tue 12 Oct 2010 15:01

Mrtn wrote:Heeft iemand een instrumentenpaneel over van een R5 GTE?

Ik zoek er namelijk 1tje :D


ik heb er een over........10,- (0)
vdbworks
 
Posts: 23
Joined: Wed 21 Jul 2010 20:36
Location: kuinre

Postby timtuimel » Mon 18 Oct 2010 17:27

Martijn wrote:Antwoord op de vraag van Tim: Clio 16v heeft ook een jb3. Hoogstwaarschijnlijk wel andere overbrengingsverhoudingen dan een gte heeft.


weet iemand ook wat voor JB3 hetis dan? en hoeveel verschil zou het zijn de overbrenging???
timtuimel
 
Posts: 351
Joined: Thu 22 Oct 2009 19:12
Location: Ruinerwold

Postby Steven(stk) » Mon 18 Oct 2010 19:24

timtuimel wrote:
Martijn wrote:Antwoord op de vraag van Tim: Clio 16v heeft ook een jb3. Hoogstwaarschijnlijk wel andere overbrengingsverhoudingen dan een gte heeft.

MRBVJBJC.pdf
weet iemand ook wat voor JB3 hetis dan? en hoeveel verschil zou het zijn de overbrenging???


Ik heb destijds op mijn gte blok ook een jb3 van een clio gezet omdat ik geen goede voor een gte vond.
In principe krijg je bijna iedere jb3 erachter.
Probleem is alleen dat een clio een alu carter heeft en een gte een stalen.

Je hebt daarom 2 opties
1. een bak van een 19 16v met stalen carter zoeken (jb-048)
2. aluminium carter regelen en overzetten op je gte blok.

Ik vond zelf de overbrengingen van de 16v wat mooier aansluiten.

Mocht je een jb3-048 willen hebben die je er gelijk op kunt schroeven--> pm me maar , ik heb hem tijdelijk op mijn clio zitten :P


edit: verhoudingen vind je in dit pdf bestand http://home.wxs.nl/~korme003/MRBVJBJC.pdf
Last edited by Steven(stk) on Mon 18 Oct 2010 19:28, edited 1 time in total.
Steven(stk)
 
Posts: 1519
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Return to Renault 5



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group