ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo

ACT: 5 GT Turbo

Postby GJ » Mon 11 Feb 2008 21:05

En hier gaan we weer verder. :)

Link naar het oude topic:
ACT: 5 GT Turbo. Deel I
User avatar
GJ
 
Donateur
Posts: 3719
Joined: Thu 30 Sep 2004 18:50
Location: Nijmegen
Car: Megane 4 RS

Postby Steven » Mon 11 Feb 2008 21:12

Toch zonde dat je nu een hele database van info wegmieterd, zakt straks allemaal ook buiten de search zeker...
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Tom » Mon 11 Feb 2008 21:13

Anders typ het effe over Steven :wink: :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Luco/Alpine-racer » Mon 11 Feb 2008 21:17

misschien een idee om een apart stukje op de site te maken met deze topics?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby GJ » Mon 11 Feb 2008 21:23

Ze worden niet verwijdert. Ze zijn alleen gelocked.
Ze zitten dus gewoon nog bij de search.
User avatar
GJ
 
Donateur
Posts: 3719
Joined: Thu 30 Sep 2004 18:50
Location: Nijmegen
Car: Megane 4 RS

Postby Wouter » Mon 11 Feb 2008 21:29

Laat em dan wel ff sticky, wel zo makkelijk
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby Steven » Mon 11 Feb 2008 21:45

Ik zou em gewoon open laten, dat is een van de topics die nog wel ergens over gaat.

Kijk al die Algemene Chat en regiotopics boeien niet zo, hoewel de FNB wel de grondlegger van alles is... Zal Chris vast blij mee zijn :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Gabri van der Veen » Mon 11 Feb 2008 22:01

even voor de duidelijkheid, de oude topics blijven dus wel bestaan maar door het vele aantal bladzijden(en die altijd geladen worden) duurt laden op ten duur te lang (wat dus merkbaar was op de oude server).
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby Martijn van Leeuwen » Mon 11 Feb 2008 22:04

*ZUCHT*
Martijn van Leeuwen
 
Posts: 5070
Joined: Wed 14 Apr 2004 6:52
Location: Vleuten
Car: Peugot 207cc

Postby Steven » Mon 11 Feb 2008 22:06

Ja wat? Waarom laat je ACT: 5GTT niet gewoon doorlopen? Dat ene topic zal de wereld ooknie schelen en tis gewoon 1 doorlopende database.

Beter kieper je die nutteloze wistjedat topics er gewoon uit, dat is toch meer voor de mensen die vinden dat ze te weinig aandacht krijgen :p
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Martijn van Leeuwen » Mon 11 Feb 2008 22:30

:stupid
Martijn van Leeuwen
 
Posts: 5070
Joined: Wed 14 Apr 2004 6:52
Location: Vleuten
Car: Peugot 207cc

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 12 Feb 2008 7:28

Is altijd lastig denk ik, wat laat je staan en wat niet.
Als het de snelheid ten goede komt
Misschien eens met zijn allen brainstormen wat de beste oplossing is voor zulke t=opics?

sticky?
voordeel: bovenaan dus makkelijk te bereiken
nadeel: als je veel sticky krijgt wordt het misschien onoverzichtelijk

map met oude topics?
voordeel: niet meer in het zicht, wel bereikbaar
nadeel: niet iedereen zal het makkelijk kunnen vinden

en zo kan je nog veel meer verzinnen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby dennisvr » Tue 12 Feb 2008 8:07

er was ooit eens een faq idee?
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby Lex » Tue 12 Feb 2008 8:21

Zoals een groot denker ooit zei: Ieder voordeel, heb zŽn nadeel

Johan C bedankt :worship: :worship: :worship:
Lex
Über-Spammer
 
Posts: 13324
Joined: Thu 16 Aug 2001 0:00
Location: Nieuwegein

Postby Steven » Tue 12 Feb 2008 9:32

Martijn van Leeuwen wrote::stupid


Ja ik hou ook van jou... Sorry maar dit valt me toch tegen hoor (N)

Dat je onzintopics sluit, prima... Maar technische info die relevant is gewoon openhouden zeker omdat het topic nognie eens zo heel groot is... :S
Verder hebben we toch ook een nieuwe server?

dennisvr wrote:er was ooit eens een faq idee?


Ja als iemand dat idee eens uitwerkt en voorkauwd, wil ik me best aanmelden om er wat inhoudelijke invulling aan te geven mbt de 5GT.
300x hetzelfde zeggen elke week is ook wat saai aan het worden en zo krijg je wel topicvulling ja :~
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Riël » Tue 12 Feb 2008 9:46

ER IS TOCH NIETS WEG ?????

nu breekt mij de klomp hoor. Terug naar post 1 en voila. 2 klikjes extra. Zelfs de search wordt relevanter.

Er is geen map met oude topics. Topics staan gewoon in het forum. Alleen de meest nieuwe is actief, de rest kun je gewoon inlezen.
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Jochem de Haas » Tue 12 Feb 2008 17:39

-jo- wrote:wie heeft er al een clio RS bak op zen 5 gegooid ?


Ik durf het bijna niet te zeggen maare JL heeft het gedaan in een 5 GT evo bleu krot ( van de donkere stevie) ...euh nu ik aan het tikken ben bedenk ik dat daar ook een 16v blok in is gegaan ...laat dus maar |:
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14127
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 12 Feb 2008 18:31

Jochem de Haas wrote:
-jo- wrote:wie heeft er al een clio RS bak op zen 5 gegooid ?


Ik durf het bijna niet te zeggen maare JL heeft het gedaan in een 5 GT evo bleu krot ( van de donkere stevie) ...euh nu ik aan het tikken ben bedenk ik dat daar ook een 16v blok in is gegaan ...laat dus maar |:


De 5 bak Jo of de 6 bak?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Menno » Tue 12 Feb 2008 18:52

Luco/Alpine-racer wrote:
Jochem de Haas wrote:
-jo- wrote:wie heeft er al een clio RS bak op zen 5 gegooid ?


Ik durf het bijna niet te zeggen maare JL heeft het gedaan in een 5 GT evo bleu krot ( van de donkere stevie) ...euh nu ik aan het tikken ben bedenk ik dat daar ook een 16v blok in is gegaan ...laat dus maar |:


De 5 bak Jo of de 6 bak?

Die 6 bak gaat nie passen.
Menno
 
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Postby Luco/Alpine-racer » Tue 12 Feb 2008 18:54

weet ik Menno :D
wat is het verschil tussen de rs JC5 en een andere JC5?
Erwin heeft er een JC 5 in zitten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Menno » Tue 12 Feb 2008 19:20

Bij de nieuwere Renault motoren is het boutenpatroon tussen blok en bak veranderd. Natuurlijk is alles pas te maken, maar dit is wel een lastige.
Menno
 
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Postby Menno » Tue 12 Feb 2008 22:16

ff een vraagje voor de gt-kenners:
dat hok van mij stinkt van binnen echt als de hel naar benzine. Vooral als ie een tijdje stil gestaan heeft. Als je rijdt lijkt het te verdwijnen (of m'n reuk sterft gewoon af). Volgens mij komt het niet uit de motorruimte, de leidingen naar voor toe zijn okay, en ze zitten ook goed op de tank. Iemand enig idee?
Menno
 
Posts: 6437
Joined: Mon 2 Apr 2001 0:00
Location: ZutFun

Postby Steven » Tue 12 Feb 2008 22:38

Die dop onder de achterbank wil nog wel es slecht sluiten...

Of de tankontluchting die bij je tankdop zit kan ook nog wel es vertopt zijn.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Riël » Wed 13 Feb 2008 6:01

Menno wrote:ff een vraagje voor de gt-kenners:
dat hok van mij stinkt van binnen echt als de hel naar benzine. Vooral als ie een tijdje stil gestaan heeft. Als je rijdt lijkt het te verdwijnen (of m'n reuk sterft gewoon af). Volgens mij komt het niet uit de motorruimte, de leidingen naar voor toe zijn okay, en ze zitten ook goed op de tank. Iemand enig idee?


Bij mij was het een slecht afsluitende achterkleprubber ...
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 13 Feb 2008 8:22

Steven wrote:Die dop onder de achterbank wil nog wel es slecht sluiten...


Ja inderdaad, of het rubber ertussen is kapot
Gewoon je tank tot de nok toe vol doen, dan kan je goed zien of die daar eventueel lekt.
Aan de andere kant zou die dan juist niet moeten lekken als die lang stil heeft gestaan.
Bij mij lekte die zo hard dat het er net zo snel uitliep als dat je er benzine ingooide :evil:
En ik maar tanken, hee 60 liter, dat kan niet :D :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Merijn » Wed 13 Feb 2008 8:32

Luco/Alpine-racer wrote:
Steven wrote:Die dop onder de achterbank wil nog wel es slecht sluiten...


Ja inderdaad, of het rubber ertussen is kapot


Daar zit toch helemaal geen rubber tussen?? :S
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31470
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Steven » Wed 13 Feb 2008 9:00

Onder die plastic dop zit in de tank ook een ringafsluiting, daar gaat het over Marinus :D
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 13 Feb 2008 9:05

Ja sorry
Steven bedoelde het losse kapje in de carroserie en ik inderdaad de afdichting van de tank zelf :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Merijn » Wed 13 Feb 2008 9:16

Ahaa... Ik schrok al. Ik heb nooit een rubber gezien daar. ;)
Merijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 31470
Joined: Tue 13 Nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Postby Roy » Wed 13 Feb 2008 16:41

On-topic :)
Roy
Moderator
 
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Postby mark 5t » Wed 13 Feb 2008 20:27

mijn cup cliko heeft hetzelfde probleem menno.
ik heb ook geen idee hoe dat kan.
heb eigenlijk ook geen zin om die ring los te gaan halen misschien kans op beschadigingen?

is die ring trouwens los te bestellen?
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 13 Feb 2008 20:31

mark 5t wrote:mijn cup cliko heeft hetzelfde probleem menno.
ik heb ook geen idee hoe dat kan.
heb eigenlijk ook geen zin om die ring los te gaan halen misschien kans op beschadigingen?

is die ring trouwens los te bestellen?


die ring is meestal het probleem niet, maar de rubberen ring eronder
en je hebt een speciale sleutel nodig om die ring netjes los en vast te draaien ivm scheef draaien of breken
volgens mij ook los te bestellen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Martijn » Wed 13 Feb 2008 20:36

Twee schroevendraaiers tegenover elkaar rechtop achter de randjes plaatsen, 1 schroevendraaier daar haaks tussen en je draait hem zo los. Die ring wil inderdaad wel gaan lekken.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
User avatar
Martijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8103
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen

Postby Riël » Wed 13 Feb 2008 20:38

Ook niet met en volle óf lege tank doen (wat was t nou), dan vervormt t gat en krijg je die ring er nooit meer op (N).
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 13 Feb 2008 20:38

Martijn wrote:Twee schroevendraaiers tegenover elkaar rechtop achter de randjes plaatsen, 1 schroevendraaier daar haaks tussen en je draait hem zo los. Die ring wil inderdaad wel gaan lekken.


zo kreeg ik hem niet fatsoenlijk vast met een nieuw rubber ertussen :evil:
dealer heeft er een sleutel voor, 2 sec werk (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Return to Renault 5



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group