Vraagje over drukleiding GTT

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

Hoi,

Ik heb eens klein probleempje en weet er niet dadelijk raad mee.
Op de benzinedrukregelaar zit een aansluiting waar druk op komt, deze is verbonden met een nipple op de carbu, in de originele elbow en gaat dan naar de drukmeting op de kilometerteller.

Maar nu heb ik de Elbow vervangen daar een silicone bocht. Nu werkt mijn drukmeting nietmeer maar dit is logisch want hij nam druk aan de elbow. Dus nu krijgt ook de benzine geen druk meer. Waar sluit ik hem nu best op aan? op de wastegate? Zodat hij toch druk gaat krijgen.
Graag een replay.

mvg Koen
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

Bij mij zit ook de voorkant van de carbu een leiding naar de wastegate met daartussen een drukregelaar.

En van de achterkant van de carbu een leiding naar de ontsteking met daartussen een dumpvalve maar deze is momenteel niet aangesloten.

Ik weet niet of dit alles een beetje juist is maar ik denk het niet...

greetz Koen
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Druk regelaar tussen de slang van carb naar turbo klopt. En die naar de onsteking is ook gewoon goed.

Als je een aansluiting wilt maken voor de druk regelaar kan je ook je choke klep eruit halen en daar een buisje inzetten en daarop de slang plaatsen. Zo heb ik het ook gedaan. Zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=1050
R5GTT. Drive it like you stole it
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

Ja dat had ik gezien, maar als die chokeklep er nog inzit moet die toch ook ergens aangesloten worden zodat je druk op je benzinedrukregelaar zet...

mvg Koen
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dan moet je gewoon een andere slang nemen waar druk opstaat en hem daar op aansluiten mbv een T-stukje
R5GTT. Drive it like you stole it
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

Ja ik had die van de dumpvalve willen nemen maar mag dat?

greetz Koen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nee, pak voor benzinedruk een slang BOVEN de gasklep !

Da's vrij lastig als je geen nippel hebt op die siliconen slang, maar je zult m toch ergens moeten fixen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie