uitlaat 5 gt T

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

heeft iemand voor mij de afmetingen/setup van een standaard 5gtt uitlaat?

- binnen / buiten diameter buiswerk?
- hoeveel bochten e.d.?
- wel/geen katalysator?
- dempers? (reflectie of absorbtie, en hoeveel zijn het er?)

alvast bedankt!
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

ok, alvast bedankt. daar valt iig het aantal bochten uit te halen,

er zitten 2 dempers in die uitlaatlijn, zijn dat reflectiedempers of absorbtiedempers? en wat is de std uitlaatdiameter voor de pijp?

ff tipje van de sluier, en helaas even vloeken in de kerk. maar ik ga een 1.4 gtt blok in een volvo 340 leggen, en de auto daarna rdw herkeuren. hiervoor moet ik een uitlaat maken waarmee de auto n.p. door de rdw keuring komt mbt geluid, en om geen aparte typegoedkeuring te hoeven maken, wil ik zoveel mogelijk de afmetingen van de std uitlaat gebruiken.

b.v.d,
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

je bent niet de eerste met die ombouw.. (wel met omkeuren denk ik :D )
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Hier het topic van Frits/ RWD-student. Die heeft hetzelfde gedaan.
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

het is nog sterker, ik koop zijn reeds voltooide ombouw, maar ik ga dat legaal op kenteken zetten :lol:

als het verhaal onder de motorkap in orde is en legaal, ga ik nog wat verder met een aantal milde modificaties. met het juiste diff is het leuk speelgoed, spinnende achterwielen bij vol gas in z'n 3 :bang:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik zou iedergeval grotere diameters nemen en een goede midden demper en een goede eind demper nemen (ala BMW ofzo) dus geen sport einddemper. dat maakt waaschijnlijk voor je vermogen niets uit en qua geluid zeker.

dus custom stil
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

er hangt nu een mooie 60mm downpipe op, en een soort van haaks stuk regengoot 60mm als sidepipe. ivm de kosten die ik vrij moet maken om de rest van de volvo waar het in komt wat qua wegligging te upgraden wil ik in eerste instantie zo budget mogelijk (en zo snel mogelijk) de auto weer legaal op kenteken krijgen, daarna begint het echte werk qua aanpassen/modificeren van de volvo en het blok.

ik denk dat ik de 60mm downpipe gebruik, icm een tweetal absorbtie dempers. proberen dempers die zo lang mogelijk zijn te vinden en pas te maken zodat het geluid mee gaat vallen. en hopen dat ik het netjes over de achteras heen kan krijgen.
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

na wat gemail met de rdw is de fysieke ombouw geen punt, papierwerk word wel een aandachtspunt.

er word me gevraagd een conformiteitsverklaring te overhandigen, even kort door de bocht wat is dat en hoe kom ik er aan? volstaat bijv een kentekenbewijs van een r5 met C1J blok?
Plaats reactie