revisieset carburateur phase 1

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

heb een reserve carburateurtje aangeschaft die ik van top tot teen wil restaureren zodat ik hem straks in de volvo over kan schroeven :D

is dit de juiste kit?
[img]http://i19.photobucket.com/albums/b192/ ... /SX208.jpg[/img]

SX208 TU-KIT 32DIS REN.TURBO96117092

op het oog (net even het ding half gedemonteerd) lijkt mij deze kit correct, maar dan vind ik het raar dat de o-ring bovenop de gasklep er niet bij zit? (voor tussen die zwarte elbow en de carburateur)[/google]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als het een carb van een 5 GT is we, ja. Daar zit een 32DIS carb. van Solex op.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die hoort ook onder de elbow en niet in de carb he. dus is het en accesoire
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

die ring is gewoon bij de dealer te bestellen

onderdeelnr 77 03 065 152

kost 3 euro ofzo

(Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

haha, luiheid dient de mens zeggen ze wel eens. het liefste heb ik alles wat ik nodig heb in 1 pakketje :p :p

@ alex, bedankt voor het onderdeelnummer!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Zo een setje kan je gewoon bij MB wel bestellen en die zal vast de ring voor boven op de carb ook wel voor je hebben. Dan heb je wel alles in 1 pakketje :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

net even gekeken en mb heeft de identieke set maar dan nog duurder als waar ik hem haal... ik ben zowieso al niet echt over mb te spreken, ik ben volgens mij genaaid mbt de koppakking. had een versterkte koppakking + versterkte kopbouten besteld, nummer van de koppakking bleek met het nummer van een std koppakking overeen te komen, en de kopbouten waren in identieke boutsterkte als wat er std inzat. begrijp me niet verkeerd, de kopbouten zijn rekbouten en die moet je gewoon vervangen, maar het is toch wel behoorlijk zuur gezien het prijsverschil tussen dit zogenoemde geupgrade materiaal en wat voor origineel/standaard aangeboden wordt.

vanuit de tweetraps webers die in 9 van de 10 340's zitten en ook wel eens een revisie eisen ben ik bij de firma http://www.bccp.nl terecht gekomen, ben uitermate te spreken over hun prijzen, leveringstijden en de kwaliteit van het materiaal. dat ik dan later een o-ringetje bij de renault dealer moet nabestellen neem ik dan wel voor lief.

ik verbaas me trouwens wel over de simpelheid van de solex, de tweetraps webers zijn toch wel wat complexer..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dat van die koppakking was mij ook al opgevallen.
Is idd een normale koppakking die je bij elke Automaterialen zaak op de hoek kan kopen.(beetje jammer) :@


alhoewel ik Mb wel verder een goed bedrijf vindt. (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik wil nix zeggen, maar die sets die MB aanbied zijn ook heel goedkoop in vergelijking tot andere koppakkingen. Ik betaalde voor een 1,9 spesso en 12.9 bouten destijds ruim het dubbele.

Dusja de tekst is misschien wat misleidend dan, maar echt naaien is een groot woord.

Maarja als zuunige Nederlanders valt dat niet zo snel op he? :p
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

das waar, maar het is wel weer een goede 30 euro prijsverschil wat ik beter aan andere dingen kan besteden.. bovendien raar dat mb als "car-performance" bedrijf standaard materiaal wat je bij elke onderdelenboer kan halen voor geupgrade bende aanbied.

ontopic, o-ring is besteld gaat helemaal goed komen hier! bedankt mannen :worship:
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

update, carb ligt volledig uit elkaar, heeft een aanvaring gehad met een blik diesel, en krijgt nog een behandeling met "muscle" (citroentjes heerlijk!) maar de boel is nu al lekker schoon!

evt belangstelling bij pics van de carb voor en na revisie? :p

hij gaat weer in elkaar als ik een pakketje met onderdelen binnen heb en als ik me met muscle + tandenborstel uitgeleefd heb
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Waar heb je de bovenstaande pakkingset nu gevonden? + de prijs.. Zijn er meer die nog wat moeten doen met een carburateur. :grin:
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

BCCP levert dit ook, net als MB. Prijs zal vast hetzelfde zijn (40 euro)

Enneh, foto's zijn altijd welkom (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Prijs bij BCCP lijkt iets lager doordat er nog geen btw op zit.

Totaalprijs bij beide ligt rond de 55 euro incl. verzendkosten.

Voordeel van BCCP tov MB is dan weer dat je via Ideal kan betalen.
Voordeel van MB is dat het goedkoper is als je met een creditcard betaald, en daarnaast zit de pakking van de lobster erbij.
Plaats reactie