Sneller maken van mijn renault 5 1.4 five 1994

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
markobrckalo
Berichten: 2
Lid geworden op: do 16 apr 2009 15:40
Contacteer:

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over mijn renault 5.

Ten eerste iets over de auto. Dit is een 5 uit 1994. De motor die er in zit is een 1.4l 60pk. Verder is het een vijf-deurs uitvoering, die ik geïmporteerd heb. Ik heb er al het nodige mee gedaan. Er is onder andere een nieuw koelsysteem in gekomen en een nieuwe koppakking, maar dat doet er allemaal niet toe nou.

Ik wilde eigenlijk weten of iemand een idee heeft met betrekking tot het opvoeren van deze auto. Ik bedoel hier niet bij dat ik gelijk een nieuwe motor er in moet lepelen of een turbo erop moet zetten, maar door kleinere ingrepen...

Ik hoor graag van jullie.
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

kleine ingrepen, bieden altijd kleine resultaten.

vaak beleef je aan een goede, uitgebreide servicebeurt al een hoop plezier in vermogenswinst (dan levert het blokkie wat meer vermogen:D)

je had tijdens het vervangen van de koppakking voor een iets dunnere pakking kunnen zorgen, om iets meer compressie te creeren..

verder, sportuitlaatje met goed uitlaatspruitstuk, vervangins luchtfilter en je bent zo 10 pk rijker en al gauw 1000 euro armer. rendabel nee, leuk om te doen ja.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

markobrckalo schreef:of iemand een idee heeft met betrekking tot het opvoeren van deze auto.
Opvoeren doe je volgens mij met je brommer

Easy-way? Geld in je zak houden, doorsparen en iets snellers kopen (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

of toch een motor conversie

1.7 mono point is het makkelijks 90PK , 1,7 multipoint 98PK, gt blok 120PK, Clio 16V blok 140 PK Williams blok 150PK (deze is ook nog redelijk tune baar tot een 180PK maar kost wel €€€€€

goedkoops is 1.7 monopoint, en daar haal je zo 25PK winst mee (volvo blok, r19 en 21 zitten ze veel in (f2n)
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Abel schreef:of toch een motor conversie

goedkoops is 1.7 monopoint, en daar haal je zo 25PK winst mee (volvo blok, r19 en 21 zitten ze veel in (f2n)
en dat verschil tussen een 1.4 of een 1.7 merk je goed.

Mocht je intresse hebben, heb een 1.7i liggen in een oude carros
die in de weg ligt
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Opvoeren is niet alleen aan de motor zitten he...15" eronder, degelijk verlagen, veerpootbrug, GTT/16V remmerij met een GTT interieur (kuipstoelen, stuurtje etc) en je hebt al een behoorlijk stuk meer lol. Kun je altijd nog een 1.7/1.4T erin lepelen...wil je een motorswap zul je dit sowieso al moeten uitvoeren...zorg in ieder geval voor een goede basis! (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je er dan toch een ander blok gaat leggen, ga dan meteen voor een 1.8 16v. Die koop je ook "overal" voor niet al te veel.

Als je gewoon low-budget wat lol wil hebben met dat ding zou ik hem gewoon wat verlagen, grotere remmen erop, setje leuke velgen en een ander uitlaatje.
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie