Kachelradiator lekt

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

Hoi,
Nu was ik even lekker aan het inrijden voel ik ineens nattigheid aan mijn voeten.
En ja de kachel lekt een beetje aan de binnenkant. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Beetje Vloeibare pakking aan de aansluitingen?
Het zijn de plastic aansluitingen van binnenkant naar de kachel.
Iemand hier ervaring mee? Of hoe moet ik dit uitbouwen? ik heb hier ergens een instructiekaart van liggen maar ik vind ze nietmeer.
Als er iemand ervaring mee heeft???

greetz Koen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

auto ?? type ??

Is het zeker KV en geen regenwater? zo ja, dan zal vervangen eigenlijk het enige juiste zijn. Dash zal er (deels) uit moeten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tom schreef:auto ?? type ??

Is het zeker KV en geen regenwater? zo ja, dan zal vervangen eigenlijk het enige juiste zijn. Dash zal er (deels) uit moeten.
GTT :wink:

Succes.
S5F
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 1 feb 2008 6:06
Contacteer:

Ja GTT.
en ja zeker koelvloeistof.
Wat van het dash moet er dan uit? enkel het de onderste console met radio enzo?

greetz Koen
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Helaas zal er wel wat meer lost moeten dan alleen het middenconsole...

Het schijnt wel te kunnen, zonder het hele dash eruit te trekken, maar dat is een aardig kötklus, geloof ik.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mwoah.. Valt te doen, maar dan moet je je stuurstang loshalen. Onderzijde dashboard en je pedaalbox losschroeven...

Dan is het alleen zo dat je de pijpjes niet uit het gat kan verwijderen en moet je de onderste 2 moeren van je kachelhuis loshalen... van onderen waarje net wel/niet bij kan met een kleine ringsleutel 10.
Dan voorzichtig je kachelhuis iets van je schurbord losduwen en friemelen... Kans alleen dat je de bovenzijde van je kachelhuis breekt daar er geen spelingsruimte is... :(

Kwestie van middenconsole weghalen, asbak eruit, bedieningkachellosduwen naar binnen toe, stuurstang losschroeven en dashboard losklikken en half demonteren. Dan kan je vanaf boven de bovenste 2 moeren ook losdraaien van het kachelhuis zodat deze verder naar voren komt. Alleen zit dan nog steeds je pedaalbox grotendeels in de weg. Aardige klus om deze weg te halen.

Dus hele dashboard eruit om compleet kachelhuis te demonteren. Kun je deze meteen ook van binnen ff reinigen na 20 jaar stof happen... :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie