Hoi,
Nu was ik even lekker aan het inrijden voel ik ineens nattigheid aan mijn voeten.
En ja de kachel lekt een beetje aan de binnenkant. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Beetje Vloeibare pakking aan de aansluitingen?
Het zijn de plastic aansluitingen van binnenkant naar de kachel.
Iemand hier ervaring mee? Of hoe moet ik dit uitbouwen? ik heb hier ergens een instructiekaart van liggen maar ik vind ze nietmeer.
Als er iemand ervaring mee heeft???
greetz Koen
Kachelradiator lekt
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
GTTTom schreef:auto ?? type ??
Is het zeker KV en geen regenwater? zo ja, dan zal vervangen eigenlijk het enige juiste zijn. Dash zal er (deels) uit moeten.
Succes.
Project: GTT Blue Sport
Ja GTT.
en ja zeker koelvloeistof.
Wat van het dash moet er dan uit? enkel het de onderste console met radio enzo?
greetz Koen
en ja zeker koelvloeistof.
Wat van het dash moet er dan uit? enkel het de onderste console met radio enzo?
greetz Koen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mwoah.. Valt te doen, maar dan moet je je stuurstang loshalen. Onderzijde dashboard en je pedaalbox losschroeven...
Dan is het alleen zo dat je de pijpjes niet uit het gat kan verwijderen en moet je de onderste 2 moeren van je kachelhuis loshalen... van onderen waarje net wel/niet bij kan met een kleine ringsleutel 10.
Dan voorzichtig je kachelhuis iets van je schurbord losduwen en friemelen... Kans alleen dat je de bovenzijde van je kachelhuis breekt daar er geen spelingsruimte is...
Kwestie van middenconsole weghalen, asbak eruit, bedieningkachellosduwen naar binnen toe, stuurstang losschroeven en dashboard losklikken en half demonteren. Dan kan je vanaf boven de bovenste 2 moeren ook losdraaien van het kachelhuis zodat deze verder naar voren komt. Alleen zit dan nog steeds je pedaalbox grotendeels in de weg. Aardige klus om deze weg te halen.
Dus hele dashboard eruit om compleet kachelhuis te demonteren. Kun je deze meteen ook van binnen ff reinigen na 20 jaar stof happen...
Dan is het alleen zo dat je de pijpjes niet uit het gat kan verwijderen en moet je de onderste 2 moeren van je kachelhuis loshalen... van onderen waarje net wel/niet bij kan met een kleine ringsleutel 10.
Dan voorzichtig je kachelhuis iets van je schurbord losduwen en friemelen... Kans alleen dat je de bovenzijde van je kachelhuis breekt daar er geen spelingsruimte is...
Kwestie van middenconsole weghalen, asbak eruit, bedieningkachellosduwen naar binnen toe, stuurstang losschroeven en dashboard losklikken en half demonteren. Dan kan je vanaf boven de bovenste 2 moeren ook losdraaien van het kachelhuis zodat deze verder naar voren komt. Alleen zit dan nog steeds je pedaalbox grotendeels in de weg. Aardige klus om deze weg te halen.
Dus hele dashboard eruit om compleet kachelhuis te demonteren. Kun je deze meteen ook van binnen ff reinigen na 20 jaar stof happen...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"