Hoi,
Ik ben mijn auto wat aan het inrijden op dit ogenblik.
Nu blijkt als ik wil vertrekken en redelijk wat gas geef en ook als ik schakel hij een deftige blauwe rookpluim uitwerpt
Turbo en Motor zijn pas gereviseerd en hebben nog maar 150km gelopen.
Ook was er gisteren een kleine hoeveelheid olie uit de ontluchtingsfilter van de carterontluchting gekomen, maar ik denk dat dit te wijten is aan het feit dat er een beetje teveel olie in de blok is en als nevel uit het filtertje komt. Iemand een idee, ik maak me toch een beetje zorgen daar ik er al voor een behoorlijk bedrag heb ingestoken.
Nog een vraagje, hoeveel kilometer zou ik ongeveer inrijden? 500km?
greetz Koen
Rook probleempje
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18298
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oliepeil ok ??
Oliedruk ok ?
Geen slangen van de carterontluchting afgeknepen ??
Oliedruk ok ?
Geen slangen van de carterontluchting afgeknepen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
turbo toch niet helemaal goed?
het pluimpje kan nog te verklaren zijn, het kan dat ze evt. de klepseals weg hebben gelaten, dit word wel eens gedaan om de klepstelen beter te smeren, staat geloof ik ook in het cup boekje
het pluimpje kan nog te verklaren zijn, het kan dat ze evt. de klepseals weg hebben gelaten, dit word wel eens gedaan om de klepstelen beter te smeren, staat geloof ik ook in het cup boekje
koen rijdt je al met mijn inlaatspruitstuk voor de dubbelle weber?
en hoeveel boost?
ik zou bij inrijden niet boven de 0,8 overdruk gaan als ik jou was.
te veel olie is nooit goed!
gewoon tussen min en max in is prima.
zeker voor inrijden.
ik heb deestijds mijn gt geloof ik 250 km ingereden.
dit in overleg met MB en hij loopt nog steeds super.
en hoeveel boost?
ik zou bij inrijden niet boven de 0,8 overdruk gaan als ik jou was.
te veel olie is nooit goed!
gewoon tussen min en max in is prima.
zeker voor inrijden.
ik heb deestijds mijn gt geloof ik 250 km ingereden.
dit in overleg met MB en hij loopt nog steeds super.
Oliepeil is nu juist max.
Oliedruk is goed denk ik 3bar koud en warm rond de 2.5bar.
Hij rookt bij het gas lossen, Klepseals zitten er nog in. Maar ik heb me laten vertellen dat een gereviseerde turbo de eerste 4000km kan roken.
Ik ben nu aan het inrijden met groep A carbu, druk heb ik nog niet bekeken maar ik schakel rond de 2500 a 3000tr dus maakt zeker geen 0,8bar.
Carterontluchting is niet afgeknepen, bij stationair draaien kan je zien dat er een klein beetje gas uitkomt maar er zit zeker niet veel druk op want dat voel je als je de opening dicht houdt
Ik ga een 3tal bakken leegrijden vooralleer ik begin te vlammen
greetz Koen
Oliedruk is goed denk ik 3bar koud en warm rond de 2.5bar.
Hij rookt bij het gas lossen, Klepseals zitten er nog in. Maar ik heb me laten vertellen dat een gereviseerde turbo de eerste 4000km kan roken.
Ik ben nu aan het inrijden met groep A carbu, druk heb ik nog niet bekeken maar ik schakel rond de 2500 a 3000tr dus maakt zeker geen 0,8bar.
Carterontluchting is niet afgeknepen, bij stationair draaien kan je zien dat er een klein beetje gas uitkomt maar er zit zeker niet veel druk op want dat voel je als je de opening dicht houdt
Ik ga een 3tal bakken leegrijden vooralleer ik begin te vlammen
greetz Koen
is het niet gewoon nog wat olie die ergens is blijven liggen? in je uitlaat bijvoorbeeld?
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: di 13 jan 2009 19:26
- Contacteer:
Carterontluchtingsfiltertje niet goed genoeg. Had ook een filtertje erop en ging toen ook roken. Kon niet genoeg ademen en dus perst hij olie bij de uitlaatkant van de turbo eruit.
Heb het nu anders en komt ook nog een oliecatchcan aan.
Maakt het filtertje anders eens goed schoon en probeer het nog een keer.
Inlaat geen olie zitten?
Heb het nu anders en komt ook nog een oliecatchcan aan.
Maakt het filtertje anders eens goed schoon en probeer het nog een keer.
Inlaat geen olie zitten?
Ik had daarstraks eens het filtertje weggelaten en nu rookt hij al een stuk minder, ook komt er geen druppel olie meer uit de ontluchting.
Het roken komt dus van de turbo en kan normaal zijn de eerste 4000km.
In de inlaat zit geen druppel olie.
Wel is er wat raars, ik regel dat stangetje aan de wastegate redelijk wat in maar de druk die stijgt bij 4000tr al tot 1.2bar en zal dan nog vlot stijgen. Ik krijg maw mijn druk niet afgesteld.
greetz Koen
Het roken komt dus van de turbo en kan normaal zijn de eerste 4000km.
In de inlaat zit geen druppel olie.
Wel is er wat raars, ik regel dat stangetje aan de wastegate redelijk wat in maar de druk die stijgt bij 4000tr al tot 1.2bar en zal dan nog vlot stijgen. Ik krijg maw mijn druk niet afgesteld.
greetz Koen
welk slangetje?
Ok de rook is uitgekomen. Turbo stuk.
Ik stopte thuis daarstraks en plots allemaal damp. Ik neem de luchtfilter af en zeker 5mm speling op het asje.
Nu nog even bekijken waarom ik de druk niet kan regelen. Misschien een luchtlek????
greetz Koen
Ik stopte thuis daarstraks en plots allemaal damp. Ik neem de luchtfilter af en zeker 5mm speling op het asje.
Nu nog even bekijken waarom ik de druk niet kan regelen. Misschien een luchtlek????
greetz Koen
Ja ik heb de auto gekocht, toen stond de turbo van maurice er 2000km op. Toen heb ik de motor volledig laten reviseren. Toen ook maar de turbo voor alle zekerheid want er was wat speling op het asje.
Nu heb ik 200km ingereden en het is jackpot
Er is niets mis aangesloten en ik heb er niet mee doorgereden.
greetz Koen
Nu heb ik 200km ingereden en het is jackpot
Er is niets mis aangesloten en ik heb er niet mee doorgereden.
greetz Koen