wisselen snelheidsopnemer JB3 mogelijk

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Is het mogelijk om een digitale snelheidsopnemer (zoals de GTT) te plaatsen in een JB3 die momenteel een mechanische opnemer heeft, dus kabel?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Mrtn schreef:Is het mogelijk om een digitale snelheidsopnemer (zoals de GTT) te plaatsen in een JB3 die momenteel een mechanische opnemer heeft, dus kabel?
ja maar dan mag wel je bak uit elkaar in het geval van een gtt snelheidsopnemer,
(va crs http://www.clubrenaultsportives.nl/smf/ ... 569.0.html)


ik meen me te herinderen dat je de snelheidsopnemer van een twingo ook kunt gebruiken en dat die direct op een mechanische telleraandrijving past en het opzet naar een digitaal signaal. :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

kut, kheb de zooi net allemaal weer ingebouwd (N)


[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4302.jpg[/img]
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Je kunt ,dacht ik,gewoon een gte km-teller in je gtt dashboard zetten maar dat kunnen Jochem of Florus je vast wel vertellen.

Edit , ziet er wel netjes uit trouwens (Y)
Laatst gewijzigd door Steven(stk) op wo 23 dec 2009 9:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Steven(stk) schreef:ik meen me te herinderen dat je de snelheidsopnemer van een twingo ook kunt gebruiken en dat die direct op een mechanische telleraandrijving past en het opzet naar een digitaal signaal. :)
Maar komt het signaal overeen? Niet dat je gigantische afwijkingen gaat krijgen of dat de signalen elkaar niet snappen..
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Mrtn schreef:
Steven(stk) schreef:ik meen me te herinderen dat je de snelheidsopnemer van een twingo ook kunt gebruiken en dat die direct op een mechanische telleraandrijving past en het opzet naar een digitaal signaal. :)
Maar komt het signaal overeen? Niet dat je gigantische afwijkingen gaat krijgen of dat de signalen elkaar niet snappen..
geen idee, maar ik gok van niet :P
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Steven(stk) schreef:Je kunt ,dacht ik,gewoon een gte km-teller in je gtt dashboard zetten maar dat kunnen Jochem of Florus je vast wel vertellen.

Edit , ziet er wel netjes uit trouwens (Y)
Dat heb ik nu ook, maar ik wil toch graag dat zenuwachtig turbo-metertje weer terug :lol: 's kijken of ik alleen het toerentalgedeelte kan omworstelen
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Mrtn schreef:
Steven(stk) schreef:Je kunt ,dacht ik,gewoon een gte km-teller in je gtt dashboard zetten maar dat kunnen Jochem of Florus je vast wel vertellen.

Edit , ziet er wel netjes uit trouwens (Y)
Dat heb ik nu ook, maar ik wil toch graag dat zenuwachtig turbo-metertje weer terug :lol: 's kijken of ik alleen het toerentalgedeelte kan omworstelen
Volgens mij kun je ook alleen het kilometer teller deel uit je gte tellerbakl overzetten naar jouw gt-turbo tellerbak :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

dan moet je alleen de uitsparing vergroten, kmteller is veel groter dan de elektrische GT teller...
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Mrtn schreef:kot, kheb de zooi net allemaal weer ingebouwd (N)


[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4302.jpg[/img]
wel erg druk in het compartiment :D

maar zier er goed uit hoor (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

jah, dan lijkt dat ielige blokje tenminste nog wat :lol:
Plaats reactie