20 jaar GT Turbo, La Chatre (...oude doosch...)

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Meeting verslag 20 jaar GT Turbo, La Chatre Frankrijk, mei 2005.

Vrijdagochtend omstreeks 07:00 stond Jochem de Haas bij mij voor de deur... Helaas niet met zijn GT Turbo, want zijn gereviseerde Turbo die hij er donderdag opzette pluimde als een gek... Dus beide staptte we in de witte GT waarna onze reis begon. 8)

Na een mooie tocht dwars door Parijs en vele kilometers saaie snelweg besloten we om binnendoor te gaan vanaf het plaatsje Vierzon, zodat we misschien nog wat leuks tegen zouden komen.

Aangezien we geen camping of hotel hadden geboekt, en ons ook niet officieël voor deze meeting hadden opgegeven, had Jochem thuis wat campings uitgezocht die we konden proberen.
Jérome, van de organisatie had mij van tevoren gemeld dat er op de clubcamping geen plek meer was...
Dat wilden we liever even zelf checken, dus die camping bezochtten we als eerste...

De gehele nacht kwamen er velen GT Turbo's de camping op! Het terrein zeg er de volgende ochtend zo uit:

Afbeelding

Zaterdag was circuitdag & grasveldmeeting dag.

Vele GT Turbo's uit diverse landen, Engelangs, Italië, Duitsland, Zwitserland, België etc! Uit Nederland waren Danny met zijn GTE, Joost(DubbleYou) en Maurice(MB) aanwezig. Er waren er ook twee van Renault Club Belgium, waaronder Limburgio. Ook was Léon er met zijn Seat, en een vriend van Jochem en mij die voor 4 uurtjes meeting vanuit Nederland naar La Chatre kwam!!
Hieronder een impressie van de zaterdag, die begon bij het circuit van La Chatre:

Engelse GT Turbo, voorzien van een 2.0-16V Turbo, en nog een hoop aanpassingen in de kofferbak, misschien kan Jochem die uitleggen.
[img]http://img97.imageshack.us/img97/2710/87483929.jpg[/img]

Je kon dus met je GT het circuit op, erg gaaf om elke keer weer een hoop GT's te zien strijden om de eerste plaats!! En het ging serieus hard! :worship:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tegelijkertijd was er een pré grasveldmeeting in de tuin van het kasteel naast het circuit.

Er waren niet alleen maar 5jes. Er stonden diverse 21 Turbo's, één Safrane Baccara BiTurbo, een aantal 9 Turbo's, 11 Turbo's, Clio's etc.

Afbeelding
Afbeelding

Zwitser mét 16V blok.. Één van de vele met een 16V motor.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ze waren echt niet allemaal in nieuwstaat..
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

2.0 Turbo blok in een BB performance GTT! :worship:
Afbeelding

Ondertussen werd de kasteeltuin gesloten, en ging de grasveldmeeting verder op een nabij gelegen stuk weiland.
Afbeelding
Afbeelding

Wit, blauw rood..
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img=640,480http://img710.imageshack.us/img710/8338/f56.jpg[/img]]Afbeelding

Tijdens de grasveldmeeting ging het spektakel op het circuit gewoon door. Joost reed ook mee, ik heb daar wat filmpjes van gemaakt, maar weet ff niet hoe ik die zo snel online krijg.
Afbeelding

Renault 5 16V.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Via dit weggetje kon je vanaf het circuit naar de grasveldmeeting rijden.. Leuk als er een tegenligger aankwam.. :lol:
Afbeelding
Afbeelding

La Chatre centrum.
Afbeelding
Afbeelding

De volgende dag was er een toertocht, maar gezien de uitleg in het Frans was, besloten Jochem, Joost en ik om maar achter wat Fransoosen aan te rijden... Helaas moest ik ff van de route(30KM voor het dichstbijzijnde tankstation) af na een tankstop, maar na een inhaalactie zagen we de stoet al snel weer rijden.
Afbeelding
Afbeelding

De tocht was 125KM lang, over zeer mooie binnendoor wegen. Her en der werd gestopt, soms omdat een deelnemer panne had, een 11 Turbo had bijvoorbeeld een gebroken koppelingskabel..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De GT Turbo van Joost, zónder APK! Leuk bakkie Joost, hopenlijk mag je er veel plezierige KM's mee hebben! Schrok je erg van je draai op het circuit?!
Afbeelding

Terug op de camping, mooie 21 Turbo..
Afbeelding

Tja, helaas, het zit erop... Vanmorgen om 11:30 reden Jochem en ik weg uit La Chatre. Joost plakt er nog wat dagen aanvast..De camping, waar het gister vol stond met GT Turbo's ligt er weer leeg bij..
Afbeelding

Op de terugweg werd ik helaas gelaserd door de Gendarmerie... Ik moest gelijk 90 Euro betalen, maar Jochem en ik vrezen dat ik een nare brief thuis krijg.. Echt een domper op een leuke meeting, maar eigen schuld dikke bult!
Afbeelding

Jochem staptte om 18:30 in zijn Clio, we konden de hele reis goed doorrijden.

Al met al een zéér gaaf weekend, die we voor geen goud hadden willen missen. De wegen, de dorpjes, de meeting: SUPER! :worship: (Y)
Het was alleen s'nachts ongeloofelijk koud, overdag was het goed vertoeven.

Jochem en ik hebben samen met Joost zondagavond nog een kleine 'avondrallye' gehouden, welke ons veel lol gebracht heeft..

Over 20 jaar zijn wij zeker weer van de partij, een weekend om nooit meer te vergeten! :worship: (Y) 8)
Laatst gewijzigd door Chris op do 21 jan 2010 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hmmzzz... dit jaar dus "25 jaar Renault 5 GT Turbo" ..... :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

25 jaar gt turbo,.... lijkt me leuk als ik de foto's zo zie.
Dus ben benieuwd :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Siem
Berichten: 341
Lid geworden op: za 9 okt 2004 18:55
Locatie: Hoorn

Zag er goed uit!!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Leuk om terug te zien .............. (Y)
Ben idd benieuwd of het dit jaar weer geviert word
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb je die nare brief uiteindelijk nog ontvangen? :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ik ben s'avonds gelijk op internet gaan zoeken, en kwam er al gauw achter dat je als buitenlander je boete met die € 90,- afkoopt... :D

Die "Marlboro" 5 met "Clown" als nummerplaat was ook gelaserd, en als Fransman was hij een half jaar zijn rijbewijs kwijt en mocht hij € 1600,- overmaken... |:

@ Jochem, ik heb nog niets gelezen over 25 jaar GT Turbo... Ik zal Xenon eens een pm sturen... (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
xenon
Berichten: 261
Lid geworden op: zo 1 jul 2007 16:30
Locatie: illy en france a la frontiére BELGE

que de bon souvenir les 20 ans du GT :worship:
ma 1ERE grosse sortie GT avec le CLUB !!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

xenon schreef:bonsoir chris :smoke:

actuellement , avec les membres du bureau du club :gt-turbo.org , nous somme en train de voir pour les 25 ans !!
le seul soucis , c'est qu'as ce jours, les circuit en france sont soit :
trop trop chère ,
ou déjà réservé !!
mais nous faisons tous ce que nous pouvons pour remédier a ceci au plus vite

currently, with the members of the office of the club: gt-turbo.org, summons us seeing for the 25 years!!
only the concern, it is which aces this days, the circuit in France are is:
too much too expensive,
or already reserved!!
but we do all what we can to cure has this as fast as possible (Y)
Even afwachten dus. (Y)

Maar als er eenmaal een datum bekend is, dan moeten we gewoon gaan! Het was echt een superweekend, nietwaar Haas?! :beer:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Zelf een ervaring met aanhouding in frankrijk te maken gehad, gelazerd met 182 maar na 90 euro mocht ik verder.
Gevraagd aan de heren agenten of dan alles in orde was en die zeiden dat een schikking is die je doet.

Dus heel eenvoudig, of op het moment supreme zuigen ze je leeg of het is die 90 euro.
heb idd ook gehoord van gasten in een lambo of ferfarri die hele andere bedragen moesten betalen waar zelfs in beslagname in voor kwam.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

De gendarmerie zijn coole gasten. Tijdens de editie 2007 waren de engelsen aan het "spelen" op de snelweg met 2 subaru's van de gendarmerie. Aan de kant gezet en een vriendelijke babbel gehad met die gasten, niks boete, enkel dat ze het wat rustig aan moesten doen met hun nostalgie.

Editie 2009 werd ik aan de kant gezet, puur uit interesse. Geen document moeten bovenhalen, enkel men paspoort.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Chris schreef: Maar als er eenmaal een datum bekend is, dan moeten we gewoon gaan! Het was echt een superweekend, nietwaar Haas?! :beer:
JAzeker ......krijg nog 90 euro van je :smile: :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Via ARCN :

Randall wrote:
Zet nu alvast in je agenda

28 - 29 en 30 mei 2010

groots Alpine evenement in Dieppe

georganiseerd door alle Franse clubs in samenwerking met AAA en Renault Histoire et Collection.
5 GT Turbo ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Dat lijt mij ook wel prima...,geloof dat er al iemand bezig was met kijken naar wat hotel kamers... :wink:
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Jochem de Haas schreef:
Chris schreef: Maar als er eenmaal een datum bekend is, dan moeten we gewoon gaan! Het was echt een superweekend, nietwaar Haas?! :beer:
JAzeker ......krijg nog 90 euro van je :smile: :smile:
Hahahahaa, leuk!!!!!!!!
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Was inderdaad een leuk weekend, was er alleen met een seat :(

Was toen nog geflitst met 145 waar je 90 moest.. ook nooit wat van gehoord :grin:
Heerlijk weer een franse auto
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Het topic is al een tijdje niet meer gebruikt, maar hebben jullie geen foto van die witte clio met 5 gtt blok? http://img194.imageshack.us/img194/4172/f67s.jpg
Heb niets kunnen vinden via google.
Plaats reactie