Hallo rtc-ers.
Mijn eerste topic.
Ik heb een probleempje met mijn versnellingsbak.
Hij schiet af en toe uit de 2e versnelling. Dit is niet zo'n gigantisch probleem. Dit ligt waarschijnlijk aan een motorsteun. (tnkx Riël)
Maar dat is nog niet alles...
Hij blijft wel eens plakken in de 5e versnelling. Hij gaat er dus niet uit.
Na een hoop trekken en duwen springt hij er gelukkig uit.
Het lijkt alsof hij zich "zet" als ik even in de 5e versnelling gereden heb. Het is moeilijk uit te leggen maar hoop dat iemand weet waar het aan kan liggen.
grt,Sam
Versnellingsbak probleem. Opgelost
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
vervang eerst die motor/baksteun eens, kan zomaar dat het andere schakelprobleem ook opgelost is dan?
Ja, de pook vloog behoorlijk van achter naar voor bij gas los Kijk ze alledrie eens goed na het is lastig 'pinpointen' welke het nou is
Oeps
Ik heb een hele tijd geen last meer gehad van het probleem
dat hij is de 5 blijft plakken.
Helaas is was het gisteren en vandaag weer raak.
Hij bleef weer eens eigenwijs in de 5e versnelling.
Gelukkig wel eruit gekregen.
Maar hij gaat nu moeilijk in de 3e en 4e versnelling.
Ik moet harder duwen/trekken
misschien dat dit helpt om een oplossing te vinden?
grt,sam
dat hij is de 5 blijft plakken.
Helaas is was het gisteren en vandaag weer raak.
Hij bleef weer eens eigenwijs in de 5e versnelling.
Gelukkig wel eruit gekregen.
Maar hij gaat nu moeilijk in de 3e en 4e versnelling.
Ik moet harder duwen/trekken
misschien dat dit helpt om een oplossing te vinden?
grt,sam
nog meer info voor misschien een oplossing
Net nog een stukje gereden en niets aan de hand
Ik snap er nix van.
In het begin ging het nog stroef maar toen ik 2km in de 5e versnelling gereden had, gingen alle versnellingen weer soepel.
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor als het warm weer is en ik 25km op de snelweg heb gereden.
Net nog een stukje gereden en niets aan de hand
Ik snap er nix van.
In het begin ging het nog stroef maar toen ik 2km in de 5e versnelling gereden had, gingen alle versnellingen weer soepel.
Het probleem doet zich volgens mij alleen voor als het warm weer is en ik 25km op de snelweg heb gereden.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
schakelstang al gecheckt?
hoe hoog zit je koppeling?
schakelt ie ook zwaar als hij uit staat?
anders denk ik dat je gewoon een kutbak hebt gekocht..
hoe hoog zit je koppeling?
schakelt ie ook zwaar als hij uit staat?
anders denk ik dat je gewoon een kutbak hebt gekocht..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zit er nog genoeg bakolie in?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zonder koppeling gaat ie ook wel uit de 5e versnelling, al is het bij volgas..
Ik zou het kapje van de 5e versnelling (het zwarte kapje die je ziet bij het linker wiel) er even afhalen, mischien is er iets aan te zien.
Dat er wat ijzervijlsel bij je bakolie zit is natuurlijk al het begin van het einde, ik heb een paar maand terug ook gehad dat ie af en toe niet in de 3e versnelling wou, op een gegeven moment helemaal geen 3e versnelling meer en een paar honderd meter verder scheurde de primaire as met lager en al uit het versnellingsbakhuis.
Ik zou het kapje van de 5e versnelling (het zwarte kapje die je ziet bij het linker wiel) er even afhalen, mischien is er iets aan te zien.
Dat er wat ijzervijlsel bij je bakolie zit is natuurlijk al het begin van het einde, ik heb een paar maand terug ook gehad dat ie af en toe niet in de 3e versnelling wou, op een gegeven moment helemaal geen 3e versnelling meer en een paar honderd meter verder scheurde de primaire as met lager en al uit het versnellingsbakhuis.
Probleem gevonden.
Heb een nieuwe versnellingsbak eronder liggen met versterkt diff huis en ashuis.
De oude heb ik opengemaakt en het probleem was dus de ingaande as.
Er was een stukje van het as-huis afgebroken.
De vorige bak had hetzelfde maar die as-huis lag totaal in gruzelementen.
Gelukkig net optijd vervangen. anders was hij vastgelopen.
Nu loopt hij als een zonnetje.
grt, Sam
Heb een nieuwe versnellingsbak eronder liggen met versterkt diff huis en ashuis.
De oude heb ik opengemaakt en het probleem was dus de ingaande as.
Er was een stukje van het as-huis afgebroken.
De vorige bak had hetzelfde maar die as-huis lag totaal in gruzelementen.
Gelukkig net optijd vervangen. anders was hij vastgelopen.
Nu loopt hij als een zonnetje.
grt, Sam
Wat een pech met die bak. Raar want ik ben zeker dat ie lopend uit die rooie was gegaan voorheen! Ironie dat er twee gesloopt worden ...
Die motor zal wel te snel zijn
Die motor zal wel te snel zijn