Versenellingsbak JB3032

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Ik heb een versnellingsbak liggen met typenummer JB3o32. Volgens mij exact hetzelfde als de JB3014, maar weet iemand wat het eventuele verschil is? Kan het kloppen dat de 032 op de laatste turbo's is geleverd? Ik heb wel gezien dat de opening waar de kilometerteller ingaat, dicht zit bij de 032. Hoe moet je dan de snelheid opnemen?

Thanx
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Bij de Gt turbo neem je de snelheid op met een sensor, deze zit aan de zijkant v/d bak ongeveer waar de rechter aandrijfas uit de bak komt.

De sensor zit dan iets schuin in de bak,en met een metalen plaatje geborgd :wink:


Maar waarom open je hier 2 pcies dezelfde topics voor?
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Hoi,

Ja, ik weet waar die sensor in gaat. Maar ik heb hier dus een bak JB3032 en daar is dat gat dicht (origineel). Weet je daar iets van?

2 topics is per ongeluk gegaan, de eerste bleef mar laden met het plaatsen en heb ik toen afgebroken. Blijkbaar is hij toch geplaatst.. Hoe haal ik dit weg?

Thanx!
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Als 't goed is, is er dan aan de achterzijde v/d bak,waar de achterste motorsteun vastzit een ander gat open :p , en daar kun je dan de km teller kabel induwen....

Oftewel, is die bak dus geen GT Turbo bak, maar waarschijnlijk een bak voor een gewoon 5je, of een Clio 16v bak o.i.d.!


En dat terwijl een JB3-032 toch een GTT bak zou moeten zijn.... :~
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Nog eens goed gekeken en het blijkt eeen JB3o33 te zijn (dus niet 32). Enig idee waar deze dan van is? Is exact dezelfde bak verder...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

als ik er op google krijg ik een paar hits met GTE erin????
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Klinkt logisch, gezien die km-teller aansluiting.
Heb zelf helaas geen GTE bak hier om te kijken ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Is een GTE bak uit te wisselen met GTT?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ja, die is gewoon uit te wisselen, dat zal 't probleem niet zijn, alleen moet je dan wel een andere tellerbak gebruiken.
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Hoe werkt de teller dan eigenlijk bij deze bak? En is de bak zelf gewoon zelfde als GTT? Verhoudingen etc?

PS: ik wil de aandrijfas uit mijn bak halen, die zit met een pen vast, kan ik die er gewoon uitslaan? Doe ik dit met een doorslag?

Thanx!
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

teller werkt met een ouderwetse km-teller kabel.
en je moet idd een andere tellerunit hebben..

beter pak je gewoon je gtt bak joost.
scheelt je een hoop ellende :wink:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Verhoudingen zijn ook anders, gtt bak is langer.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Riel,

Ik zie dat jij een 2,75 inch downpipe hebt. Hoe verhoudt zich dsat tov een 2,5 inch? Zit hier verschil tussen, kan 2,75 inch ook teveel van het goede zijn (bij mij komt t25 turbo, groep A carb op.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Teveel van het goede? Het is vast overkill, maar nee je kan m niet groot genoeg hebben ;) Hoe minder weerstand hoe beter, maar 2,5" is genoeg. Dit was gewoon het eerste wat ik tegen kwam.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
joostmeijers
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 17:12

Dus het kan neit zo zijn dat er een soort van grens is waarbij er te weinig tegendruk ontstaat, wat dan weer negatief is? Of komt die grens pas veel later (3inch en hoger?)
Plaats reactie