5 GTT kopen

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Heey,

Ik zit erover te denken om deze: http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=8305

5 te kopen.....
Ik heb nog nooit iets aan 5je gesleuteld ofzo....
Wel is aan een 205 met Carb, maar dat zal wel weer compleet anders wezen...
Die liep uiteindelijk goed na veel gekloot aan de schroefjes enzo, maar ik weet niet waar ik toen aan geschroefd heb :lol:

Ik ga nog ff navragen waar de auto precies staat.
Is er dan misschien een grote 5jes fan hier die met mij daar mee ken gaan kijken??
En iemand die weet wat voor maat accu er in een 5je gaat? gewoon 45A accu neem ik aan? Dan neem ik namelijk ff een accu mee om te starten, ff naar eht blokje luisteren is altijd wel fijn (Y)

Groetjes Jeff.

[edit] hij staat in Etten-leur.
R19 16V '91
ejk
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 5 mei 2003 20:37
Locatie: eindhoven

Als je nooit aan een vijfje (of type auto eigenlijk) gesleuteld hebt, dan zou ik zeker geen gemodificeerde nemen. Je hebt de modificaties niet zelf gedaan dus als er iets kapot is of afgesteld moet worden kun je daar niet op terugvallen en ook niet op hoe het standaard hoort. Als je er geen ervaring mee hebt, ga dan voor standaard.

Grtn,
E
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

De prijs is sympatiek. Ik denk dat je de carb even moet reinigen met de ultrosoonreiniger, als die meer dan een jaar heeft stilgestaan.
Ik zou gewoon gaan kijken. Het is toch iedere keer weer het zelfde liedje als je een andere auto koopt. Je moet hem leren kennen. Ze hebben allemaal hun eigenaardigheden. Ik zou wel even kijken naar roest.
succes
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Roest ben ik dus ook bang voor bij een 5 die zolang stilstaat....
Ik heb al een bericht gestuurd met de vraag over roest.

Zal je toch zelf moeten bekijken denk ik.

En gemodificeerd moet niet echt een probleem zijn denk ik.
Het werkt in principe hetzelfde toch?
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

dat ultrasoon reinigen hoeveel moet zoiets dan kosten?

[edit] En hoe waar laat je dat doen??

Bij de 205 toen gewoon remreiniger gebruikt en de compressor :lol:
R19 16V '91
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Je moet niet bang zijn om kosten te maken.

Onderdelen worden schaarsers en duurder en soms moet je langer wachten voordat iets leverbaar is.

Een 5je kan je niet altijd als een RSI meer rammen, smijten en gooien.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Nee dat weet ik ook allemaal al :wink: (Y)

Wouter heb mij al is een hele lijst gemaild met alles waar je op moet letten... Maar ja ik heb nog nooit echt zo'n ding goed ken horen ofzo, beetje op de openingsmeeting.
Dus als ik er iemand bij zou hebben die toch vaker rond hangt bij die dingen zal die eht een stuk eerder horen als er iets uit de maat is ofzo.
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gewoon gaan kijken

goed in de kofferbak kijken in die rare zijvakken

tja, hij zal vast wel roesten, dat doet vrijwel elke 5.

ding heft goede mods, zal hem daarom absoluut niet laten staan, das gewoon kling klare onzin.

en dat ultrasoon, tsja, als ie niet stationair wil lopen kun je ff de stationair sproeier schoonmaken, maar goed, met een beetje gas houden kom je ook wel thuis.

mijn carb was kapot, andere carb gepakt, carb had ook 3 jaar stilgelegen en liep ook probleemloos.

dus met een beetje geluk breng je hem thuis :P

ding ziet er goed uit op de foto, heb er ook wel belang bij maar hoor niets meer van hem.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

bij een aantal losse onderdelen heb ik ook nog wel belang :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

thuiskomen is geen enkel probleem...

Ik heb een autoambulance :lol:
Aangezien die al 3 jaar niet meer rijd en dus zonder apk ga ik hem niet helemaal naar huis rijden hoor (N)
Hij roest in ieder geval bij de parafaan, en bij de voorspatborden precies bij de skirts....
Ik krijg dus wel reactie :lol:

Maar ja ik heb momenteel geen brug ter beschikking dus dan moet ik hem denk gewoon richting garage sturen voor proef apk en dan krijg ik vanzelf wel een lijstje :lol:
Ken de garagist in Obdam goed dus als ik hem daar breng hoef ik maar 1x te betalen...
de 16v is er 3x geweest voor die goed was en ook maar 1x betaald (Y)
R19 16V '91
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Als je zelf niet kan/gaat sleutelen was ik er helemaal niet aan begonnen. Ik gok dat je met een 5gtt (met onbekende history) wel wat vaker dan 3 keer langs moet
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

een brug is niet nodig. kun je lassen? en heb je een lasapparaat?

zeg niet dat er aan gelast moet worden maar als de krikpunten en dorpels en achterasophanging moet gebeuren voor de apk en je kunt het niet zelf is het een duur geintje.

en daar roesten ze nogal is. check dat dus goed. krik ze dus ook niet zomaar ff op bij het krikpunt, grote kans dat je hem dan terug vind op de vloerbedekking :P (nouja, het zal wel meevallen maar toch :P)

parafaan kost 260 euro bij renault. voorschermen 70 euro per stuk. ex korting. mja, das geen afkeur verder..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vergeet de kosten voor spuitwerk niet mee te nemen in dat plaatje...
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

enkel bij schermen vervangen en parafaan
zit je automatisch aan spuitkosten vast..
kun je lassen??

reken er maar op dat het wel een paar centen kost :wink:
als hij lang heeft gestaan zou ik niet alleen de carburateur reinigen.
denk ook aan verdroogde pakkingen,verouderde remvloeistof e.d

prijs is idd leuk
maar je zult toch zelf wel iets moeten weten van gtt's
om eraan te beginnen.
als je een ''opknap'' gtt koopt dan kun je gerust 1000euro achter de hand houden
is mijn visie..
of je moet het low-budget gaan doen.dat moet je zelf weten.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Altijd het zelfde riedeltje, de beerpunt van mogelijke mankementen gaat weer open terwijl de verkoper alleen zegt 'ik weet zijn staat niet'.


Volgende keer graag éééérst kijken, en dan pas beginnen zodat deze speculaastopics eens ophouden (S)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Riel... Als NIET-GTT kenner, wijzen we onze Jeff op mogelijke mankementen waar hij op moet letten als ie gaat kijken. Het lijkt me toch beter dat ie vooraf weet waar ie op moet letten, dan dat ie de auto achteraf de sloop op moet duwen, omdat ie toch net effe wat slechter was dan ie op het eerste oog leek te zijn.

We weten nu al dat er werk aan de auto zit en da's waarschijnlijk niet het enige. Beter dat ie dat nu weet, toch? :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou hij moet zo te lezen al een lascursus beginnen en de portommonnee trekken.

Een GTT is ongeveer de makkelijste auto om aan te sleutelen wat je kopen kan tegenwoordig. Vind het maar bangmakerij. Maarja, ik denk misschien te makkelijk. Koop gewoon geen rotte bak en dat is het.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je hebt gewoon geluk nu.

die van jou heeft vrijwel geen roset en nog doe je er 4 jaar over.. :P

tuurlijk is de techniek oud en simpel, maar de carrosserie is ook oud en vergt nogal eens wat lasdraad.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

lasapparaat: check
Lassen: check

das dus al geen probleem :lol:
en ik heb liever gewoon een brug maar dan moet ik maar weer net als met de 205 op assteuntjes gaan werken (N)
Nou ja misschien staat er volgende maand een brug (Y)

Maar over het geld en de roest had ik het eigenlijk niet eens want dat wist ik allang... Heb een 16V gehad die ook een complete zaterdag lassen achter de rug had voordat die apk gekeurd kon :lol:

Ik zit er meer over in dat ik kwa turbo auto's alleen 205jes gehad heb en dan diesels.... Ik weegt niet in hoeverre een turbo motor op benzine precies verschilt...
Bij de 205 toen een 2.1 tdi ingebouwd dat brulde lekker en dan een bleedvalve bij de wastegate om van 0,7 naar 1,2 bar te gaan (Y)
Maar ik zit dus meer motorisch erover in als kwa carrosserie....

Heb al van Wouter een complete PM over hoe en wat dus meeste weet ik wel en een mooie link naar een topic hier over aankoop adviezen (Y)
R19 16V '91
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Motorisch is het allemaal een eitje...gewoon goed nadenken of je laten informeren voor je iets doet waar je geen verstand van hebt. Zomaar de turbodruk opschroeven kan risici's met zich meebrengen als je niet weet waar je mee bezig bent...verder zit het motorisch echt niet ingewikkeld in elkaar.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

jacques schreef:De prijs is sympatiek. Ik denk dat je de carb even moet reinigen met de ultrosoonreiniger, als die meer dan een jaar heeft stilgestaan.
Ik zou gewoon gaan kijken. Het is toch iedere keer weer het zelfde liedje als je een andere auto koopt. Je moet hem leren kennen. Ze hebben allemaal hun eigenaardigheden. Ik zou wel even kijken naar roest.
succes
Sorry even een vraagje off-topic, ik zie hier Ultrasoon reinigen, wie kan mij helpen aan iets meer info hierover? Misschien een linkje naar andere topic of iets dergelijks. Is het apparaatje te koop, hoe doe je het, en wanneer moet je het zeker doen enz :) Alvast dank :wink:

Berichtje on- topic:

Zelf ben ik van mening dat als je zin hebt in iets nieuws, je veel tijd hebt te besteden en dat ook wil besteden aan een auto.... dan is de 5 gt turbo de ideale auto die je bezig houdt 8)
Ik ben zelf begonnen (10 jaar+ geleden!) eraan en lach niet, ik wist niet eens waar de turbo zat(zat onder het hitte schild hè!!) :lol:
Dus het is heel eenvoudig, komt tijd komt raad... heb je er zin in en heb je wat te besteden begin er gewoon aan.Iedereen heeft een hobby nodig in het leven dus waarom niet deze, en het hoeft ook niet snel af want dan moet je weer een nieuwe hobby zoeken :lol:

Ik wens je in ieder geval heel veel succes met de beslissing en eventuele project.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Even naar revisie bedrijf brengne. Ultrasoon reinigen is gewoon dat ding in een trilbad leggen, door de hoge trilling valt alle vuil er vanaf.

Overigens vraag ik mij ten strengste af of dit bij een carborateur enig nut heeft, omdat dit doorgaans gedaan wordt bij de fijnmechaniek van injectoren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

bij die dieseltjes kon je nog mooi klote met de turbo druk......

bij zo'n 5 zal ik het al niet durven :lol:

veelste bang dat ie stuk gaat dan (U)
R19 16V '91
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Riël schreef:Even naar revisie bedrijf brengne. Ultrasoon reinigen is gewoon dat ding in een trilbad leggen, door de hoge trilling valt alle vuil er vanaf.

Overigens vraag ik mij ten strengste af of dit bij een carborateur enig nut heeft, omdat dit doorgaans gedaan wordt bij de fijnmechaniek van injectoren.
Ik reining wel vaker carburateurs met de ultrasoonreiniger. Ben er erg blij mee. Ook de hele kleine gaatjes voor o.a. de luchtcorrectie (CO2) worden er schoon door. Ik haal de boel altijd helemaal uit elkaar en reinig alle onderdelen los. Dan even doorblazen met lucht en monteren maar.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

oké, ja ik vroeg het me af :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

vandaag even wezen kijken bij de betreffende gtt.

-roest parafaan bestuurderskant.
-voorbumper kapot.
-dicht gelaste achterklep=gescheurd.
-sloten verwijderd uit deuren=gescheurd.
-voorbanden versleten.
-achterbanden hebben vlakke kanten(staat al 3jaar)
-stoelwangen zijn te dik opgevuld,dus de deurbakken zijn kapot.
-flink verrotte dorpels aan de voorkant+krikpunten.
-daschboard is gespoten.
-motor heeft veel werk nodig voordat het weer betrouwbaar is.

eigenlijk een flinke opknapper incl spuitbeurt.
verkoper is wel een eerlijke vent (Y)

ik heb hem i.i.g laten staan
vond hem nog niet de helft waard(voor onderdelen)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

oef...... blij dat iemand al geweest is :lol:
R19 16V '91
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Andrews (supercinq) schreef:vandaag even wezen kijken bij de betreffende gtt.

-roest parafaan bestuurderskant.
-voorbumper kapot.
-dicht gelaste achterklep=gescheurd.
-sloten verwijderd uit deuren=gescheurd.
-voorbanden versleten.
-achterbanden hebben vlakke kanten(staat al 3jaar)
-stoelwangen zijn te dik opgevuld,dus de deurbakken zijn kapot.
-flink verrotte dorpels aan de voorkant+krikpunten.
-daschboard is gespoten.
-motor heeft veel werk nodig voordat het weer betrouwbaar is.

eigenlijk een flinke opknapper incl spuitbeurt.
verkoper is wel een eerlijke vent (Y)

ik heb hem i.i.g laten staan
vond hem nog niet de helft waard(voor onderdelen)
hmm ik had er ook belang bij maar hij nam me niet serieus volgens mij. Had niet verwacht dat ie zo slecht zou zijn eigenlijk..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

tja de afstand was voor mij het probleem niet.
enkel de hoeveelheid werk wel..

incl spuitbeurt zit er zeker voor 2000/2500 werk aan.
als het echt wat had geweest,dan had ik m al opgeladen :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik had hem dus ook beter verwacht......

ik ga weer lekker verder kijken.....

ik wil eigenlijk zo in zo 1 die gewoon al rijd (Y)
R19 16V '91
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

De prijs van goeie GT's zonder werk is niet mals tegenwoordig, dus bereid je daar wel op voor.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jeff rsi schreef:ik had hem dus ook beter verwacht......

ik ga weer lekker verder kijken.....

ik wil eigenlijk zo in zo 1 die gewoon al rijd (Y)
dan kun je lang zoeken indien je budget niet zo heel hoog is :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

zoals wij eigenlijk in andere zinnen al eerder vertelde.
je moet de volgende dingen hebben.

-veel tijd.
-enige sleutelervaring.
-een budget wat ruim genoeg is.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Nou ja ik bedoel dat hij dus al loopt.....

voor de rest het laswerk enzo ben ik niet bang voor....
Heb gewoon het liefst een lopend blokje (Y)
R19 16V '91
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dus ff kijken of de dorpels en balken niet rot zijn. Nieuwe accu erin, nieuwe banden, olie koelvloeistof en filters vervangen en gaan met da ding. De rest is cosmetisch en kun je daarna op je gemak doen :p
Gesloten