Stotteren, Probleem verholpen, 2 foto's van lichte schade p3

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

fulltime werk en heb zelf ook een dusdanig hok met de nodige aandacht + wat beunklussen deze week.

dat wordt m niet.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Doet tie bij elke ontsteking. Overdrukbeveiliging werkt buiten je ontsteking om.

Relais zit naast je kachelventilator achter het schutbord. Je zou het relais er ff uit kunnen halen en een ander relais(van je mistlampen) kunnen proberen of doorverbinden, mocht het loshalen van de stekkertjes op je ic slang niet helpen. Of als je ze niet erop hebt zitten :p
Laatst gewijzigd door GerryTT op zo 13 jun 2010 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Martijn Kool schreef:fulltime werk en heb zelf ook een dusdanig hok met de nodige aandacht + wat beunklussen deze week.

dat wordt m niet.
haha, geen probleem hoor;)

woensdag ga ik naar amersfoort, even kijken of toine en ik samen er achter kunnen komen!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

GerryTT schreef:Doet tie bij elke ontsteking. Overdrukbeveiliging werkt buiten je ontsteking om.

Relais zit naast je kachelventilator achter het schutbord. Je zou het relais er ff uit kunnen halen en een ander relais(van je mistlampen) kunnen proberen of doorverbinden, mocht het loshalen van de stekkertjes op je ic slang niet helpen. Of als je ze niet erop hebt zitten :p
die heeft ie niet idd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

GerryTT schreef:Doet tie bij elke ontsteking. Overdrukbeveiliging werkt buiten je ontsteking om.

Relais zit naast je kachelventilator achter het schutbord. Je zou het relais er ff uit kunnen halen en een ander relais(van je mistlampen) kunnen proberen of doorverbinden, mocht het loshalen van de stekkertjes op je ic slang niet helpen. Of als je ze niet erop hebt zitten :p
Ik moet nu helaas wel wachten tot woensdag om dit uit te proberen, want mijn broer is weg en ik mag tot woensdag niet rijden!

maar deze optie ga ik zeker even otnhouden en kijken of ik ergens toevallig nog een relais heb liggen!
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

heb je het stukkie karton voor de intercooler al geprobeerd?
R 5 Convertible Rulezz
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

CChris schreef:heb je het stukkie karton voor de intercooler al geprobeerd?
Nee niet geprobeerd, ik zal ook meteen uitleggen waarom niet:
De hoofdzakelijke rede was dat ik niemand meer in de buurt had die kon proef rijden voor me!
Maar dit is de 2de rede: De intercooler is nieuw, en heeft voordat ik de auto kocht het zonder problemen gedaan op de 5 bij toine, ik heb de auto overgekocht en rijden ging toen nog goed. nadat hij stil had gestaan ging het mis denk ik?

Woensdag kan ik dingen echt verder gaan uitsluiten want dan mag ik zelf weer rijden! en dus echt verder uitsluiten!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als de meter bij hoge toeren al arm aangeeft hoop ik niet dat het "stotteren" pingelen is, waar je grote kans van hebt...

Dan moet iig de buidel open :(
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

tutuur schreef:Als de meter bij hoge toeren al arm aangeeft hoop ik niet dat het "stotteren" pingelen is, waar je grote kans van hebt...

Dan moet iig de buidel open :(
Verklaar je nader graag? want hier heb ik vrij weinig aan natuurlijk :(
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja dat is ook weer een opmerking :/

Nou kijk eerst eens eventjes die onsteking na en de voorgaande dingen. Als ie pingelt loopt ie gewoon goed verder. Als hij niet verbrand hoef je voor pingelen ook niet bang te zijn. Hij geeft arm aan omdat ie geen benzine verbrand.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Riël schreef:Ja dat is ook weer een opmerking :/

Nou kijk eerst eens eventjes die onsteking na en de voorgaande dingen. Als ie pingelt loopt ie gewoon goed verder. Als hij niet verbrand hoef je voor pingelen ook niet bang te zijn. Hij geeft arm aan omdat ie geen benzine verbrand.
Pingelen door benzine tekort kan wel, heb het zelf meegemaakt op het circuit, maar niet onder normale omstandigheden zoals hier het geval is.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou lees even goed wat ik precies schrijf :)



Pingelen is niet inhouden / geen vermogen !

Ik zeg ook helemaal niet dat je door een arm mengsel niet kan pingelen, dat is vaak de hoofdoorzaak, maar daar is hier geen sprake van.

Hij geeft aan dat ie gewoon niks meer doet op hoge toeren. Er vind dus geen verbranding plaats om een of andere reden.

Er is hier waarschinlijk geen sprake van een arm mengsel. Dit wordt enkel zo op de meter weergegeven. Dat is logisch, want je blaast, doordat je niet verbrand, alleen zuurstof over die lambdasonde.


Alleen dit feit zegt al dat hier géén sprake is van pingelen :)

Lees allemaal eens goed de symptomen. Een heel arsenaal aan opties terwijl alleen die van Mark5t overeen komt met wat je meemaakt :) (en die van mij :p) Zoveel dingen scheppen alleen verwarring.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Even een kleine opsomming van wat nu allemaal gedaan is om dingen uit te sluiten

Een opsomming van de nieuwe dingen:

Bouggie's
Verdeelkap
Rotor
Olie
Oliefilter
Brandstoffilter
Openluchtfilter
Carburateur

Nu de onderdelen die verwisseld zijn om te conteroleren of dit het was:
Kop sensor
BDP sensor
Carburateur
Ontstekings module
Verdeelkap
Rotor
Bouggie's

Brandstofpomp is niet verwisseld maar is nog goed, gezien de druk die uit de leiding komt!

wat nu nog te doen:
Bouggie kabels vervangen want deze zijn ouder, maar dit is volgensmij het probleem niet!
Overdruk relais vervangen
Brandstofdruk regelaar vervangen
Een stukje karton voor de intercooler plaatsen maar verwacht echt niet dat dit het gaat zijn!


Woensdag ga ik verder met de dingen uittesten! groetjes peter
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

heb je nog een pomp liggen? wissel dan ff, is 5minuten werk.

overdruk relais kun je ook gewoon ff doorlussen, als je geen ander relais hebt liggen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Okkie schreef:Nadat hij een klein weekje stil had gestaan ben ik even gaan rijden met iemand en na de motor goed warm te laten draaien toch eens even een stukje gereden tot max 5000 toeren en daarna doorschakelen. Dit ging goed in zijn 1 en 2 en vervolgens in zijn 3de versnelling hield hij helemaal op qua vermogen, hij ging stottere en inhouden en raar doen dit ging verder naar zijn 4 en 5. dus meteen gas los gelaten en rechtsomkeerd gegaan.


Ik heb in de auto een metertje waarop ik kan zien of het mengsel rijk normaal of arm is, en in eerste instantie gaat het goed en zie je de lampjes tussen Rijk en normaal in hangen, dit lijkt mij dus goed!?!. En zodra hij begint te stotteren slaat hij terug naar het onderste lampje bij arm! En dit word niet beter, dan rijd hij in eerste instantie echt verrot, en dan zie je ineens de lampjes weer wat meer naar normaal gaan, en loopt hij wat beter. Totdat je weer gas geeft en dan gaat hij weer stottere en loopt hij weer te arm
hierop berust ik mijn idee dat het pingelen kan zijn...

het is niet direct in samenhang met de hoge toeren maar meer de snelheid, lucht word flink gekoeld door de fmic dus te arm mengsel.
brandstof verbrand voor bdp--> horten en stoten.....

sorry dat er geen beredenatie bij stond maar dan hoef je niet meteen mijn opmerkingen af te kraken riël (F)
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Martijn Kool schreef:heb je nog een pomp liggen? wissel dan ff, is 5minuten werk.

overdruk relais kun je ook gewoon ff doorlussen, als je geen ander relais hebt liggen.
Ik heb nog wel een pomp liggen alleen ben bang voor de kwaliteit van die pomp. die ligt zeker al 1.5jaar niks te doen in een vrij vochtige schuur!

wat betreft het doorlussen ik zal het proberen, en ik zal even kijken of ik ergens een toevallig een relais zo kan kopen!
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

tutuur schreef:
Okkie schreef:Nadat hij een klein weekje stil had gestaan ben ik even gaan rijden met iemand en na de motor goed warm te laten draaien toch eens even een stukje gereden tot max 5000 toeren en daarna doorschakelen. Dit ging goed in zijn 1 en 2 en vervolgens in zijn 3de versnelling hield hij helemaal op qua vermogen, hij ging stottere en inhouden en raar doen dit ging verder naar zijn 4 en 5. dus meteen gas los gelaten en rechtsomkeerd gegaan.


Ik heb in de auto een metertje waarop ik kan zien of het mengsel rijk normaal of arm is, en in eerste instantie gaat het goed en zie je de lampjes tussen Rijk en normaal in hangen, dit lijkt mij dus goed!?!. En zodra hij begint te stotteren slaat hij terug naar het onderste lampje bij arm! En dit word niet beter, dan rijd hij in eerste instantie echt verrot, en dan zie je ineens de lampjes weer wat meer naar normaal gaan, en loopt hij wat beter. Totdat je weer gas geeft en dan gaat hij weer stottere en loopt hij weer te arm
hierop berust ik mijn idee dat het pingelen kan zijn...

het is niet direct in samenhang met de hoge toeren maar meer de snelheid, lucht word flink gekoeld door de fmic dus te arm mengsel.
brandstof verbrand voor bdp--> horten en stoten.....

sorry dat er geen beredenatie bij stond maar dan hoef je niet meteen mijn opmerkingen af te kraken riël (F)
bij normale toeren rijden, dus 2000 tot 2500 MAX dan heeft hij geen problemen, ook niet als je boven de 70 rijd dus denk ik nogsteeds niet dat de fmic er wat mee te doen heeft, want anders zou deze dan ook problemen geven?
Laatst gewijzigd door Okkie op ma 14 jun 2010 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:
Okkie schreef:Nadat hij een klein weekje stil had gestaan ben ik even gaan rijden met iemand en na de motor goed warm te laten draaien toch eens even een stukje gereden tot max 5000 toeren en daarna doorschakelen. Dit ging goed in zijn 1 en 2 en vervolgens in zijn 3de versnelling hield hij helemaal op qua vermogen, hij ging stottere en inhouden en raar doen dit ging verder naar zijn 4 en 5. dus meteen gas los gelaten en rechtsomkeerd gegaan.


Ik heb in de auto een metertje waarop ik kan zien of het mengsel rijk normaal of arm is, en in eerste instantie gaat het goed en zie je de lampjes tussen Rijk en normaal in hangen, dit lijkt mij dus goed!?!. En zodra hij begint te stotteren slaat hij terug naar het onderste lampje bij arm! En dit word niet beter, dan rijd hij in eerste instantie echt verrot, en dan zie je ineens de lampjes weer wat meer naar normaal gaan, en loopt hij wat beter. Totdat je weer gas geeft en dan gaat hij weer stottere en loopt hij weer te arm
hierop berust ik mijn idee dat het pingelen kan zijn...

het is niet direct in samenhang met de hoge toeren maar meer de snelheid, lucht word flink gekoeld door de fmic dus te arm mengsel.
brandstof verbrand voor bdp--> horten en stoten.....

sorry dat er geen beredenatie bij stond maar dan hoef je niet meteen mijn opmerkingen af te kraken riël (F)
je hebt blijkbaar echt geen idee wat pingelen is. als een auto pingelt rijdt ie er verder prima om. trek maar is een vacuumslang los en ga dan maar is rijden en zet je radio uit. Kom je er snel genoeg achter wat pingelen is.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik weet wel wat pingelen is maar heb het nog niet gehad dus inderdaad geen id verder hoe of wat... mrja ik haal me handen er van af, hoor het wel wat het uiteindelijk geweest is (Y)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik kies mijn woorden ook zorgvuldig Tutuur en wil je echt niet afkraken, maar ik wil je wel duidelijk maken dat je er een flink stukje naast zit :)

Even voor de beeldvorming: gaat hij op lagere druk / minder belasting wél goed én is het moment waarop hij inhoudt elke keer hetzelfde?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb laatst een vergelijkbaar probleem gehad met 1
van mijn gtt's.
was de vervroeging van de onsteking kapot.
onsteking vervangen probleem opgelost..

ff niet gelezen of je dat al had geprobeert
maar het is een tip (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

nu zie ik dat je de onsteking al heb gewisseld..
maar bij mij was het pas bij onsteking nummer2 pas goed.

benzinepomp relais kun je doorlussen.
en dat dus uitsluiten.
stotteren door fmic??
lijkt me sterk,maar ik zou er zoiezo niet voor kiezen met een t2.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Andrews (supercinq) schreef:nu zie ik dat je de onsteking al heb gewisseld..
maar bij mij was het pas bij onsteking nummer2 pas goed.

benzinepomp relais kun je doorlussen.
en dat dus uitsluiten.
stotteren door fmic??
lijkt me sterk,maar ik zou er zoiezo niet voor kiezen met een t2.
Ik heb deze GTT zo gekocht van Toine, ben nog wel aan het kijken naar eventueel een grotere turbo maar dat komt met de tijd wel een keer;)

Ik heb nu het relais doorgelust, maar nog niet getest!

Wat betreft de ontsteking het lijkt me stug dat de ontsteking op de 1e auto Goed werkt, en op de andere auto niet?
Maar allicht kan het een verschil maken, heb alleen geen 3de ontsteking liggen!

Ik hoop dat ik of woensdag ochtend er achter kom dat er niks meer aan de hand is na het doorlussen van het relais, of dat het verschil gemaakt gaat worden door de brandstofdruk regelaar!
Laatst gewijzigd door Okkie op ma 14 jun 2010 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik hoop voor je dat hij snel weer rijdt zoals het hoort.
enne een leuke t25 is nooit weg he :wink:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Andrews (supercinq) schreef:ik hoop voor je dat hij snel weer rijdt zoals het hoort.
enne een leuke t25 is nooit weg he :wink:
heb je er nog 1 voor weinig liggen dan :lol:

Eerst de 5 maar weer goed rijdend maken, heb er alweer genoeg geld in gestoken, terwijl ik er zelf nog maar 5 meter in heb gereden :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

overdruksensor hoef je niet door te lussen gewoon de 2 draden er vanaf halen.
naar ik denk nog steeds brandstoffilter weer verstopt of je benzinedrukregelaar
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

wie heeft het hier over een overdruksensor doorlussen :lol:
het gaat over het benzinepomprelais.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Andrews (supercinq) schreef:wie heeft het hier over een overdruksensor doorlussen :lol:
het gaat over het benzinepomprelais.
LOL nu weet ik niet meer wat ik heb doorgelust hoor..

ik heb het relais wat naast de Ontsteking zit door gelust, nu dacht ik dat ik het goed snapte maar volgensmij dus toch weer niet!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sorry ik had het niet helemaal goed gelezen je gaf aan die sensor te willen verangen.
ik zou gewoon die 2 draden los laten hangen.

sorry voor het misverstand met je brandstofpomp relais.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

jongens lees het topic nu is ff. dan zie je een foto van zijn setup. daar zit echt geen overdruksensor meer in hoor.

Wat dan wel kan is dat je relais die daar achter zit brak is, welke normaal wordt bediend door die sensor.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Beste mark,

het is voor mij nogsteeds niet helemaal duidelijk want Gerry zegt dit eerder in dit topic:

Doet tie bij elke ontsteking. Overdrukbeveiliging werkt buiten je ontsteking om.

Relais zit naast je kachelventilator achter het schutbord. Je zou het relais er ff uit kunnen halen en een ander relais(van je mistlampen) kunnen proberen of doorverbinden, mocht het loshalen van de stekkertjes op je ic slang niet helpen. Of als je ze niet erop hebt zitten


Ik heb nu een relais los gehaald die vierkant is en direct naast me ontsteking zit, zonder dit relais start hij in elk geval HELEMAAL NIET, maar ik weet nu dus niet welke het is, dus heb hem alweer terug gemonteerd

Ik vraag me nu dus af welke dit is, en zal zsm nog even een foto van het relais plaatsen zodat jullie het misschien kunnen zeggen! (er lopen 4 of 5 gele kabels naar toe, dit moet ik even na checken morgen!)
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

mark 5t schreef:als het relais niet inkomt dan krijgt ie helemaal geen brandstof
relais en pomp zijn vast wel goed.
90% zeker je drukregelaar
is niet goed zelf te testen ook niet met een compressor en alle spullen aanwezig.
gewoon een malpassi bestellen heb je direkt een upgrade naar evt dubbele lancia carb zoals ik :D
79,95 te bestellen bij:
improvetuning.nl

snel bestellen en inbouwen ben je nog op tijd klaar voor terapel.
Ben ik niet met je eens daar wij hetzelfde probleem hadden, hevig stotteren en viel niet mee te rijden. Bleek dus het relais te zijn die dus op zijn laatste pootjes liep :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Patrick schreef:
mark 5t schreef:als het relais niet inkomt dan krijgt ie helemaal geen brandstof
relais en pomp zijn vast wel goed.
90% zeker je drukregelaar
is niet goed zelf te testen ook niet met een compressor en alle spullen aanwezig.
gewoon een malpassi bestellen heb je direkt een upgrade naar evt dubbele lancia carb zoals ik :D
79,95 te bestellen bij:
improvetuning.nl

snel bestellen en inbouwen ben je nog op tijd klaar voor terapel.
Ben ik niet met je eens daar wij hetzelfde probleem hadden, hevig stotteren en viel niet mee te rijden. Bleek dus het relais te zijn die dus op zijn laatste pootjes liep :wink:
En welk relais bedoel je dan? het brandstof relais of overdruk relais?

Alvast jij ook bedankt!
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Okkie schreef:Beste mark,

het is voor mij nogsteeds niet helemaal duidelijk want Gerry zegt dit eerder in dit topic:

Doet tie bij elke ontsteking. Overdrukbeveiliging werkt buiten je ontsteking om.

Relais zit naast je kachelventilator achter het schutbord. Je zou het relais er ff uit kunnen halen en een ander relais(van je mistlampen) kunnen proberen of doorverbinden, mocht het loshalen van de stekkertjes op je ic slang niet helpen. Of als je ze niet erop hebt zitten


Ik heb nu een relais los gehaald die vierkant is en direct naast me ontsteking zit, zonder dit relais start hij in elk geval HELEMAAL NIET, maar ik weet nu dus niet welke het is, dus heb hem alweer terug gemonteerd

Ik vraag me nu dus af welke dit is, en zal zsm nog even een foto van het relais plaatsen zodat jullie het misschien kunnen zeggen! (er lopen 4 of 5 gele kabels naar toe, dit moet ik even na checken morgen!)
Er zitten 2 relais en 1 daarvan heeft 6 polen. Je kunt de rode en de witte draad doorverbinden maar dan loopt je pomp continu.
Maar op deze manier kan je wel kijken of je auto dan wel goed loopt.
Rijd deze dan goed dan weet je zeker dan je relais naar de haaien is :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Patrick schreef:
Okkie schreef:Beste mark,

het is voor mij nogsteeds niet helemaal duidelijk want Gerry zegt dit eerder in dit topic:

Doet tie bij elke ontsteking. Overdrukbeveiliging werkt buiten je ontsteking om.

Relais zit naast je kachelventilator achter het schutbord. Je zou het relais er ff uit kunnen halen en een ander relais(van je mistlampen) kunnen proberen of doorverbinden, mocht het loshalen van de stekkertjes op je ic slang niet helpen. Of als je ze niet erop hebt zitten


Ik heb nu een relais los gehaald die vierkant is en direct naast me ontsteking zit, zonder dit relais start hij in elk geval HELEMAAL NIET, maar ik weet nu dus niet welke het is, dus heb hem alweer terug gemonteerd

Ik vraag me nu dus af welke dit is, en zal zsm nog even een foto van het relais plaatsen zodat jullie het misschien kunnen zeggen! (er lopen 4 of 5 gele kabels naar toe, dit moet ik even na checken morgen!)
Er zitten 2 relais en 1 daarvan heeft 6 polen. Je kunt de rode en de witte draad doorverbinden maar dan loopt je pomp continu.
Maar op deze manier kan je wel kijken of je auto dan wel goed loopt.
Rijd deze dan goed dan weet je zeker dan je relais naar de haaien is :wink:
dit gaan we woensdag dan maar eens testen!
Plaats reactie