Motor wissel 1.4 naar 1.8 16V. Paar vraagjes!

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo

Motor wissel 1.4 naar 1.8 16V. Paar vraagjes!

Postby Niels V Dijk » Wed 15 Sep 2010 16:30

Ik heb ondertussen al een tijdje een 5je 1.4 injectie voor erbij. Ondertussen al wat aan gedaan. Maar nu heeft mijn collega binnenkort een halve sloop Clio 1.8 16V te koop voor heel weinig. Het blok schijnt omgebouwd te zijn naar 2.0 en loopt nog goed... Dus dat leek me wel leuk voor in de 5:D
Nu heb ik een aantal vraagjes betreft de ombouw en de remmerij:

Kan ik de remmen van de Clio gebruiken?
En wat zou ik allemaal tegen komen met het ombouwen?
Subframe kan gewoon hetzelfde onderblijven als het nu is toch?

Alvast bedankt!
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby tutuur » Wed 15 Sep 2010 16:46

de zoekfunctie is niet zo moeilijk toch?

ja je kan je subfame behouden en ja de 16v remmerij kan er op....
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14233
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Niels V Dijk » Wed 15 Sep 2010 20:02

Die is idd niet moeilijk nee.. Maar ik kreeg zoveel dingen, dat ik er niet echt iets duidelijks voor kon vinden. En het zijn allemaal hele oude topics
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby antoine » Thu 16 Sep 2010 5:56

antoine
 
Posts: 7689
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby jacques » Thu 16 Sep 2010 7:15

Als het goed is zwerft er ook nog ergens op het web een schema hoe je de bedrading van de R5 aan de draadboom van je F7P knoopt.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2352
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby Niels V Dijk » Wed 17 Nov 2010 17:44

Het blok ''ligt'' er ondertussen in:D
Nu ben ik alleen nog opzoek naar een motorsteun van een 1.7? die moet passen. Dus als iemand iets heeft liggen hoor ik het graag!
Alles zit een heel eind verder op zijn plaats. Bedankt nog voor de link! Verder moet ik nog kleine dingetjes monteren en dan kan ik ervan genieten!

Alvast bedankt!
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby Jochem de Haas » Wed 17 Nov 2010 18:59

Ik geloof 20 euro nieuw bij de dealer .....puur het ijzere gedeelte.
Je rubber steun kan je gewoon van een 5 (GTT) gebruiken
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13941
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Niels V Dijk » Thu 18 Nov 2010 17:04

Tnx voor je snelle reactie Jochem,

Heb het vandaag ff nagevraagd op mijn werk. Ik kom uit op het nummer 7700 716 912. Na contact te hebben gelegd met renault nederland blijkt dat de steun niet meer te verkrijgen is en hij is ook niet omgenummerd. Dus toch maar ff een advertentie @ RTC markt plaatsen. Morgen avond ga ik verder aan de uitlaat passend te maken, en daarna mag de kabelboom nog.
Iemand nog een tip mbt de accupolen die boven de bak uitkomen? Want ze zitten net aan de verkeerde kant van de auto (0)
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby coupe16v » Thu 18 Nov 2010 17:22

Motorsteun hebben ze toch zeker wel bij de Hacos?
coupe16v
 
Posts: 610
Joined: Fri 13 Jun 2008 17:21

Postby Niels V Dijk » Thu 18 Nov 2010 17:44

Helaas niet. Was er net nog langs geweest. Maar het gaat echt om een plaat :(
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby Steven » Thu 18 Nov 2010 18:05

Zou gewoon even op de sloop kijken, meeste hebben nog wel die GTX-ies.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Steven(stk) » Thu 18 Nov 2010 18:33

Niels V Dijk wrote:Iemand nog een tip mbt de accupolen die boven de bak uitkomen? Want ze zitten net aan de verkeerde kant van de auto (0)


De plus kabel is makkelijk, die bestaat uit een dunne en een dikke draad

de dikke + draad loopt naar je startmotor. Ik heb daarom een dikke draad (met oogje) gemaakt van de startmotor naar direct naar de accu.

Vervolgens heb ik een extra gezekerde + draad getrokken langs de parafan voor de koelventilator, de stroom voor de ecu , en de dunne + draad.

De min pool van de 16v boom heb ik op het blok gezet. En vervolgens van - van de accu een extra draad naar het blok getrokken. (die kan mooi via die bout die bij je accu door die plaat heen gaat)
Steven(stk)
 
Posts: 1519
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Postby Martijn Kool » Thu 18 Nov 2010 21:52

ik ken ook en gtturbo met een achterste motorsteun van een 19 16v.

is dat geen mogelijkheid voor jou?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6436
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Niels V Dijk » Tue 23 Nov 2010 17:38

Tnx Steven, daar heb ik wat aan!:D
Hopelijk kom ik dit weekend er aan toe om dat allemaal te fixen, was afgelopen weekend bezig geweest met de radiateur passend te maken.
De radiateur van de Clio heb ik op het subframe gezet, alleen komen de gaten niet overeen kwam ik achter. Vrijdag ff 2 gaten boren en dan zit ie:D
Alleen heb nogsteeds geen motorsteun :(
Heb div. sloperijen gebeld hier in de buurt maar niemand heeft wat liggen.

Edit: Zou een steun van een R19 1.7 passen met enkele aanpassingen?
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby MartijnG » Tue 23 Nov 2010 18:38

Goh, ik heb toevallig nog een 1.7 GTX staan die binnenkort naar de sloop vertrekt :smile: Welke steun is het?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9994
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Gabri van der Veen » Tue 23 Nov 2010 19:24

en anders heeft Ad ze te liggen, zie rtc-markt
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby tutuur » Tue 23 Nov 2010 20:50

Bewaar maar voor mij (Y)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14233
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Niels V Dijk » Tue 23 Nov 2010 21:39

Daar zou ik echt mee geholpen zijn martijn!
Het gaat om de steun die rechts voor onder op het blok zit. Die zit op de motor geschroefd en daar aan komt het rubber. Verkoop je hem als ie naar de sloop vertrekt?
Alvast bedankt! En anders ga ik ad contacteren ;)
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby Niels V Dijk » Sun 19 Dec 2010 17:01

Inmiddels loopt de 5 :D
Alleen heb alle motorsteunen gemonteerd maar het blok ligt niet lekker op zijn plaats.

de onderste distributiekap zit net wel/net niet tegen de chassisbalk en onder ligt de carterpan op het subframe. Ook de clio 16V radiateur zit niet lekker maar dat zal wel door de motor komen die niet op zijn plaats zit.

Is er iemand al meer op dit probleem aangelopen? Of doe ik iets verkeerd..
Ik heb de voorste GTE steun al proberen hoger te zetten dmv een dikke plaat tussen het rubber en het subframe. Maar maakt niet veel verschil.
De achterste (kantel) motorsteun heb ik compleet van de Clio over gezet.

Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby Martijn Kool » Sun 19 Dec 2010 17:05

die kantelsteun heb je van een 1.8 16v?

gooi maar weg, das voor een hangende constructie, je moet de achterste steun van een renault 5 1.4 hebben OF van een 19 16v.

je zegt het zelf al, kantelsteun, das geen oplegsteun.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6436
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Niels V Dijk » Sun 19 Dec 2010 17:13

ahaa... idd je hebt gelijk..
Dan weet ik genoeg! dus dan moet ik hem compleet hebben incl. die 3 hoek die op de bak zit..
Toch maar weer naar mn oude sloopclio op de sloop dan... Daar heb ik mn oude blok in gegooit.. :(
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby Steven » Sun 19 Dec 2010 19:31

Nooit je oude schoenen wegdoen voor je nieuwe hebt ;)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby jacques » Sun 19 Dec 2010 22:23

Achterste motorsteun R1916V
Image

Image
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2352
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby tutuur » Sun 19 Dec 2010 23:29

Die kan je ook nog lekker opvullen :smile:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14233
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Niels V Dijk » Mon 24 Jan 2011 18:00

Heb ondertussen de motorsteun alweer een tijdje gemonteerd..
Alleen zit ik nog steeds met een radiateur de klem zit. Ik had wel verwacht dat ie goed op zn plaats zou komen, Maar helaas..
Ik heb gewoon de radiateur van de 16V erin gezet. Alleen mijn koelvin zit er gewoon klem tussen, dus kan ook niet draaien.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Heb wel een gat in het subframe geboord zodat de radiateur in het rubber past. Alleen mn koelvin zit een beetje krapjes :~

Bedankt alvast! Zal binnenkort eens wat foto's uploaden! :wink:
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby tutuur » Mon 24 Jan 2011 18:02

hoe zit ie aan de bovenkant vast? miss dat ie daar nog wat meer naar voren kan....
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14233
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Niels V Dijk » Mon 24 Jan 2011 18:32

Nee kan helaas ook niet.. Omdat die fan in de weg zit tegen het blok.. En anders komt hij tegen de front balk aan
Best lastig dus :p
User avatar
Niels V Dijk
 
Donateur
Posts: 1273
Joined: Sun 11 Mar 2007 20:53
Location: Berghem
Car: Clio III RS Lux 2008

Postby Steven(stk) » Mon 24 Jan 2011 20:49

Niels V Dijk wrote:Nee kan helaas ook niet.. Omdat die fan in de weg zit tegen het blok.. En anders komt hij tegen de front balk aan
Best lastig dus :p


spal fan halen , is zo`n 4 cm dik :)


Image
Steven(stk)
 
Posts: 1519
Joined: Tue 6 Dec 2005 10:40
Location: r`dam

Return to Renault 5



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group