PH 2 veerschotels

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
jandeman27
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
Contacteer:

Hallo allemaal,

ik heb op mijn renault 5 apex schokdempers gemonteerd met verlagingsveren van intrax. omdat er toen ik de auto kocht 2 verschillende fusees gemonteerd waren en dus ook 2 verschillende veerpoten moest ik een fusee vervangen.

nu heb ik dus 2 dezelfde fusees waarvan de gaten overeenkomen met die van de veerpoten. maar nu staan mijn wielen er totaal scheef onder hij staat alleen op de binnenkant van de band.

bij de apex veerpoten staan de gaten scheef onder elkaar.

mijn vraag is: wat doe ik verkeerd? :p
Laatst gewijzigd door jandeman27 op wo 13 okt 2010 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dan heb je wss ph.2 fusee's en poten maar topschotels van een ph.1...

je kan tr fusee's monteren of ph.2 topschotels en dan klopt het weer :)
jandeman27
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
Contacteer:

dat zijn nog eens snelle reacties! :smile:
hartstikke bedankt!


als iemand hier ze heeft liggen hoor ik het graag.
jandeman27
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
Contacteer:

nog even een vraagje.

hoe herken ik tr fusees? ik heb namelijk nog die andere fusees maar daarvan klopt de afstand van de gaten dus niet..
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Phase 2 topschotels....die ga je niet vinden :smile: Of voor een aardig hoog bedrag denk ik...

TR fusees hebben de gaten volgens mij schuin boven elkaar staan. De boutafstand zou volgens mij wel aardig overeen moeten komen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jandeman27
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
Contacteer:

het verschil tussen de 2 types fusees die ik nu heb is ook maar 2 mm dus aardig overeenkomen is nog niet genoeg :wink:

heeft iemand een foto van een tr fusee? ik begrijp namelijk dat ik geen andere topschotels wil :P
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

MartijnG schreef:Phase 2 topschotels....die ga je niet vinden :smile: Of voor een aardig hoog bedrag denk ik...

TR fusees hebben de gaten volgens mij schuin boven elkaar staan. De boutafstand zou volgens mij wel aardig overeen moeten komen?

setje kopen ? :P
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Steven(stk) schreef:
MartijnG schreef:Phase 2 topschotels....die ga je niet vinden :smile: Of voor een aardig hoog bedrag denk ik...

TR fusees hebben de gaten volgens mij schuin boven elkaar staan. De boutafstand zou volgens mij wel aardig overeen moeten komen?

setje kopen ? :P
zag ik van het weekend ook nog voorbij komen op zolder... :)
jandeman27
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
Contacteer:

steven is al voor me aan het zoeken voor een setje :)

bedankt allemaal!
jandeman27
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
Contacteer:

ik heb nu ph2 veerschotels liggen maar hoe zie ik nou welke links en welke rechts is? :smile:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Was ergens ooit ingestanst op die schotels :D

Als je zo'n schotel in je veerkoker steekt, zie je dat de veerpoot niet gecentreerd meer is in het midden van het gat. Hij moet wat meer naar buiten en naar achteren staan.

Dus de veerpoot staat rechterop en leunt iets achterover voor meer caster.

Beetje slecht voorbeeld met die veerpootbrug, maar helemaal linksonderin zie je nog net het rubber randje van het topcuppie.:
http://i100.photobucket.com/albums/m16/ ... AY2008.jpg
jandeman27
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
Contacteer:

Steven schreef:Was ergens ooit ingestanst op die schotels :D

Als je zo'n schotel in je veerkoker steekt, zie je dat de veerpoot niet gecentreerd meer is in het midden van het gat. Hij moet wat meer naar buiten en naar achteren staan.

Dus de veerpoot staat rechterop en leunt iets achterover voor meer caster.

Beetje slecht voorbeeld met die veerpootbrug, maar helemaal linksonderin zie je nog net het rubber randje van het topcuppie.:
http://i100.photobucket.com/albums/m16/ ... AY2008.jpg
Harstikke bedankt! daar ga ik het wel mee redden :)

(dit topic mag op slot)
Plaats reactie