Turbo voor mijn 5je

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Merijn schreef:Kleine moeite om het even te checken... Straks geef je een bak geld uit, schroef je dat ding erop en zit je met hetzelfde probleem. Dat zou toch wel zonde van het geld zijn.

Maar goed, doe wat je zelf wilt. (Y) Succes...
Ben ik het ook wel mee eens, en snap dat het goed bedoelt is.

maar dan zal ik nu even vertellen wat ik zichtbaar en hoorbaar aan problemen heb gehad met mn turbo. Dingen die dus eerder al geweest zijn.

Mijn turbo lekte op het slakkenhuis soms olie.
ik hoorde af en toe bij op druk komen een schurend geluid, dit hoor ik nu niet meer nadat ik niet meer op druk kan komen.

toen we de slangen los hebben gehaald, om te kijken of dat er uberhaubt nog iets gebeurde bij de turbo, blies hij nergens heen.

Soms als ik reed met mijn 5je gooide hij behoorlijk blauwe rook er uit, dit heeft hij heel kort gedaan en toen klapte dus mijn turbo er uit

ik hoop dat het verhaal nu wat duidelijker is..
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Merijn schreef:Uhm... Die moet je effe uitleggen. :S
Je moet die ouwe vierkante ogen es oppoetsen, gamenerd.

Bij hyves had je van die knoppies onder fotos met:
'Dit is niet ok (N)' Blijkbaar kon je daar andermans pr0nfotos mee afkeuren ofzo.

Clear? :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

@Okkie: Duidelijk verhaal... :)

@Steve: Ik vind 'm vergezocht... :P
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Ik snap heel goed dat jullie me proberen te helpen voorkomen teveel geld uit te geven.

alleen door mijn eigen gaotische kop vergeet ik het 1 en ander wel is uit te leggen, excuse hier voor.

Maar omdat het voor mij vrij duidelijk is dat de turbo stuk is en er dan gezegd word conteroleer het nog maals reageer ik verkeerd. dus ook hier mijn excuses voor.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Denk dat het meeste wel gezegd is ondertussen, maar snap nooit zo goed waarom mensen zo slecht adviezen van mensen hier aannemen....

Als ik het zo terug lees zijn er een aantal dingen gezegd die volgens mij toch redelijk essentieel zouden kunnen zijn.
Helemaal aangezien je aangeeft op een klein budget te teren lijkt het me best zinvol om niet al het goedbedoelde commentaar zomaar weg te wuiven omdat "iemand anders al twee jaar zo en zo rondrijdt"....
Dat het bij iemand anders niet stuk gaat wil toch niet meteen zeggen dat het goed is?
Bij jou is het namelijk wèl stuk.

En aangezien je nu dus toch een hoop van je zuurverdiende centen neer moet leggen voor een nieuwe (of is er misschien een ander optie???) turbo, moet je misschien nog eens rustig alles doornemen wat er is gezegd. Je wilt immers toch niet dat het zooitje over een jaar weer naar de kloten is?

i'm just saying...
Het is allemaal goedbedoeld advies. (En nog gratis ook!)
Do with it what you want.
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Vind het een beetje jammer dat nadat ik toch echt mijn excuses aangeboden heb voor mijn manier van reageren dat je alsnog er over begint. maar misschien zit daar wel een andere rede achter dat kan.



Ik rij sinds vorige week al weer heerlijk rond met mijn 5je, de schoepen waren compleet vast/kapot geslagen bij de uitlaatzijde, en de inlaatzijde had een speling die echt niet normaal was.

Turbo is nu dus vervangen, en draai nu op 1.2bar onder de gasklep.
dit is overigens alleen als ik de bleedvalve Max open draai, anders draait hij nu op 0.7 bar

Groetjes peter
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

1,2bar onder de gasklep |: |:

das 1,4(grp A carb) of 1,5 (standaard carb) boven de gasklep

deze turbo kun je ook snel weer weggooien :lol:

dat zijn geen drukken die je wilt draaien met een standaard t2 in mijn ogen, heeft niet eens zin uberhaupt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Okkie, je antwoord verklaard meteen waarom ik die reactie nog plaatste... :~

Ik bedoelde er namelijk helemaal niks vervelends mee.
Sterker nog, ik vond het best vriendelijk van mezelf dat ik nog even de moeite nam om je op een aantal dingen te wijzen aangezien de meesten hier de hoop volgens mij al hadden opgegeven...

Het gaat me helemaal niet om een excuus van jouw kant.
En hoe je reageert is volgens mij niks mis mee.
Alleen dat je helemaal niks komma nul aanneemt van alles wat hier wordt gezegd baart mij enigszins zorgen.
Waarom zou je dan überhaupt de tijd nemen om hier vragen te stellen?
Kennelijk weet je zelf al wat het beste is.

Maar goed, ik hou op.
Nogmaals, ik zeg dit echt alleen maar uit de goedheid van mn hart.
En mn liefde voor gt's.
Die ik het liefst zo lang mogelijk rond zie rijden........ :~
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Martijn Kool schreef:1,2bar onder de gasklep |: |:

das 1,4(grp A carb) of 1,5 (standaard carb) boven de gasklep

deze turbo kun je ook snel weer weggooien :lol:

dat zijn geen drukken die je wilt draaien met een standaard t2 in mijn ogen, heeft niet eens zin uberhaupt.
Ik ga er inderdaad niet meer op door..
zoals ik zei, deze turbo draait al een kleine 2 jaar nu op deze druk.
dit was 1.4 boven de gasklep bij mn broer zn gtt.

Ik wil best er op in blijven gaan maar normaal draait hij op 0.7 onder de gasklep.

Ik snap niet waarom ik nu moet horen dat ik van niemand iets aan neem.
Terwijl ik toch al meermalig heb gezegd dat dit bij zelde gebruikt word op 1.2 bar.
En mocht het al voorkomen is het maar voor zeer korte stukjes omdat ik inderdaad geen behoefte heb om de turbo dood te draaien
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Achjah, no offense naar iemand hier maar ik ken een gtt die 5 jaar gereden heeft met originele turbo en ook op meer dan 1.2 bar.
Werd overigens nooit warm gereden oid...

In hoge toeren zal hij de vulling niet meer halen maar mid-range zal hij toch lekker trekken...
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

spir@l schreef:Okkie, je antwoord verklaard meteen waarom ik die reactie nog plaatste... :~

Ik bedoelde er namelijk helemaal niks vervelends mee.
Sterker nog, ik vond het best vriendelijk van mezelf dat ik nog even de moeite nam om je op een aantal dingen te wijzen aangezien de meesten hier de hoop volgens mij al hadden opgegeven...

Het gaat me helemaal niet om een excuus van jouw kant.
En hoe je reageert is volgens mij niks mis mee.
Alleen dat je helemaal niks komma nul aanneemt van alles wat hier wordt gezegd baart mij enigszins zorgen.
Waarom zou je dan überhaupt de tijd nemen om hier vragen te stellen?
Kennelijk weet je zelf al wat het beste is.

Maar goed, ik hou op.
Nogmaals, ik zeg dit echt alleen maar uit de goedheid van mn hart.
En mn liefde voor gt's.
Die ik het liefst zo lang mogelijk rond zie rijden........ :~
Ik dank je voor je bericht, ben er ook van overtuigd dat je het goed bedoelt.
zo komt het alleen niet tot mij over maar zoals ik eerder zei Ligt dat eerder aan mij dan aan een ander.
Ik neem genoeg aan van wat hier verteld word, alleen als ik zeg dat de turbo stuk is en er word dan gezegd dat het waarschijnlijk niet zo is kan ik daar idd slecht tegen, omdat jij mij nu wijst op mijn manier van reageren, terwijl anderen dus ook niks aan nemen van wat ik zeg.

Leg Mij anders via een PB eens uit wat ik niet aan neem, buiten dan de turbo druk. want ik ben er van overtuigd dat het goed zit sinds hij al 2 jaar op die druk reed.

Toch bedankt voor de moeite.
groet peter
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

tutuur schreef:Achjah, no offense naar iemand hier maar ik ken een gtt die 5 jaar gereden heeft met originele turbo en ook op meer dan 1.2 bar.
Werd overigens nooit warm gereden oid...

In hoge toeren zal hij de vulling niet meer halen maar mid-range zal hij toch lekker trekken...
Ik ben best blij met dit bericht, geeft weer aan dat ik toch niet helemaal debiel ben.

Ik rijd mijn 5 eigenlijk altijd warm, en ALTIJD rij ik er nog een stukje rustig mee voor ik me motor uit zet.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

We weten het hier stuk voor stuk beter en iedereen doet de dingen op zijn eigen manier... Prima! Lekker doen... :)

(Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik wil hier niet de betweter uit gaan hangen, maar ik zie dat je blok in de soep gedraaid is...

Ra-ra, hoe zou dat nou komen?? ;)


Don't take it the wrong way... Maar we verkopen hier niet alleen maar onzin. ;)
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Ik snap volledig je reactie.
Heb me dom gedragen door in eerste instantie niet te luisteren.

Heb 3 weken later mijn turbo druk verlaag naar 1 bar.
Standaard reed ik toen weer op 0.6 en als ik mn druk op schroefde ging hij naar 1 bar.

Helaas was het allicht al te laat. vind het alleen vreemd dat het zo lang op zich heeft laten wachten als nog..

Groetjes

(wat waarschijnlijk het probleem is geweest nu is dat ik behoorlijk door heb lopen rijden met de 5 vandaag, tesamen met een porsche en audi.)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

onverwachts of niet? :lol:

succes met de zoektocht :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Laten we er geen woorden meer aan vuil maken. Succes met het vinden van een nieuw blok.

Jammer dat je er de 10e niet bij kunt zijn. :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Waar lees je dat merijn? Ik kan het bericht niet vinden :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Advertentie in RTC Markt...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bedacht het me net :p

Okkie, we hebben vorige week ge PM'ed toch ;)
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Heej tuur,

Dat hadden we inderdaad, alleen ik moet ook een Bak hebben, die maakte al iets herrie dus wil die nu ook meteen vervangen.

Groetjes
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ik lees dit nu pas dus sorry voor mijn late reactie.
Wil niet na-schoppen ofzo...
maaarrreeehhhhh....

:X
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Als je niet na wilt schoppen waarom dan nog zo een opmerking..

als je bij had gelezen had je ook zien staan dat ik me druk al verlaagd had!

Misschien heb ik het toch aangepast door jullie verhalen, en heb ik hier naar geluisterd.

Jammer dat je dan niet verder leest;)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

dusss verder maar weer :) , succes met de zoektocht (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Ik heb maandag een blokje gevonden.
Morgen ophalen!
Nu alleen nog iemand vinden die het blokje kan overzetten

Overigens heb ik ook nieuwe sterkere motorsteunen gekocht vond die van mij te slap worden.
En een nieuwe rechter aandrijfas.
Oja en ook nieuwe remblokken en schijven voor en achter!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Toemaar :p flink ingekocht (Y)
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Zat r geen garantie op t blokkie ? :smile:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

garantie tot aan de deur he :smoke:

zo doen we dat in b.o.z :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

zonde, nieuwe aandrijfassen en schijven vóór had ik ook nog liggen voor weinig :)

succes met dat wrak :p
Mrtn = Maarten
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

aandrijfassen had ik toen gezegd, en van mn remmen ook dat die nieuw moesten.. als je het dan nie zegt kan ik niet verwachten dat je het dan ineens wel hebt he;)

ik heb nu gewoon alles goed en nieuw.

blokje niet nieuw, maar hopelijk wel goed :beer:
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Toine van der Laan schreef:Zat r geen garantie op t blokkie ? :smile:
net zoveel als op de nieuwe koppeling die er bij de koop op zat zeker?

Of nee die was je even vergeten te monteren........ (U)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Heb je het blokje er al weer in zitten?
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Nee helaas kan ik zelf het blokje niet monteren omdat ik geen plaats heb om te doen.

zou mooi zijn als iemand wat geld nodig heeft en mijn blokkie wilt verwisselen!

Maarja voor als nog niet gebeurt!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

garantie op een gtt

het moet niet gekker worden :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

denk wel dat je je 5je sneller verkoopt als je er *garantie* op geeft.

een Garantie op veel leuke reactie's heb je vrij snel dus liegen doe je toch niet? :lol:
Plaats reactie