renault 5 GTT loopt niet goed stationair...idee?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
joris
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 15:51
Locatie: veessen
Contacteer:

goed,ik heb even een vraag voor de techneuten onder ons,
ik heb een renault 5 gt turbo phase2,heb em net een paar dagen...en heeft daar voor lang stil gestaan.
r5 liep heel netjes..
sinds gisteren loopt ie klote stationair en onregelmatig en valt uit als ik bijvoorbeeld voor t stoplicht sta...

verdelerkap vervangen,bougies vervangen...nog t zelfde probleem.
geen borrelend koelwater...gelukkig.

kan dit zijn door oxidatie in carb door lang stilstaan?we hebben t dan over 1,5 jaar ongeveer.

alle suggesties en ideeen welkom...ik wil dat t machientje weer perfect loopt!!

bvd Joris
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

stationair sproeier gok ik
B18FT... what else ?
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Zal inderdaad de carburateur zijn. Even uitelkaar en doorblazen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

O-ring van de stationair schroef inderdaad. Dat is de grote schroef die aan de linkerkant van de carburateur zit geschroefd. Daar zit een o-ring achter die meestal vergaat door de benzine. Even vervangen door een vers exemplaar en rijden maar :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
joris
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 15:51
Locatie: veessen
Contacteer:

yes bedankt...heb de carb ff uit elkaar gehaald en schoon gemaakt..runs like a charm!..
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

heb je snel gedaan dan! welkom hier (Y)
joris
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 15:51
Locatie: veessen
Contacteer:

ok dan heb iets te vroeg gejuicht

...ging 1 rit goed a 20km....heb weer het zelfde probleem...hij hort en stoot loopt echt heel slecht en blijft bij 1500toeren pas (onregelmatig)lopen en heb het gevoel dat ie wat in houd als ik gas geef....carb is schoon gemaakt dus iemand andere suggesties?

Hi5 joris
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Misschien dat je benzine filter ook aan vervanging toe is aangezien hij het met een schoongemaakte carb eventjes goed deed. Heeft het blijkbaar toch met je benzinetoevoer te maken. Vergeet je carb niet ook weer schoon te maken, zal nu wel weer vuil zijn.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb ook zoiets gehad. tig keer de stationair sproeier er uit gehaald, schoongemaakt etc.(incl. nieuw rubbertje) elke keer was het even goed en daarna weer niet.

andere carburateur had precies hetzelfde. toen een stationair sproeier uit een goedlopende gtt carb getrokken en het probleem was compleet over.

in de stationair sproeier zit een soort busje die je er uit kan trekken. ik denk dat daar op de een of andere manier iets mee was...
joris
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 15:51
Locatie: veessen
Contacteer:

euuhm,er zit geen olie in carb maar wel in inlaatsysteem...dit lijkt me niet zo goed...wat zou dit zijn?kapotte kering?zuiger veren...oid?

klote iig

ik hoor wederom graag jullie ideeen!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die olie is van je carterventilatie, heel normaal, een GTT met een beetje leeftijd mag best wel eens z'n neus snuiten.

Dat slechte lopen zit duidelijk in de carb, ik heb ook wel eens 100x geprobeerd met 1 carb. Uiteindelijk het hele ding vervangen voor een goor type uit een donker hoekje, met spinnenwebben, stof en zand. Starten en probleem opgelost... :)
joris
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 15:51
Locatie: veessen
Contacteer:

ok die heb ik ook nog liggen...maar zit meer olie dan benziene in t inlaat systeem heb ik t idee....maar eerst ff andere carb er op?idd ff kijken of dat t is thanks

Hi5
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Iemand toevallig een fototje van de carb en aanduiding welk schroefje wat is?
Ben wel benieuwd hoe mijn o-ringetje erbij zit..
Ben zoizo wel benieuwd naar wat alles is op de carb..
joris
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 15:51
Locatie: veessen
Contacteer:

ten 1e allen bedankt voor de hulp en reacties!!.....

het probleem was een verstopte acceleratie sproeier..en dus perste ie benzine langs de sproeier in de carb op t verkeerde moment dusss

maar aangezien de problemen nog niet over zijn t volgende....

als ik wat harder op t gas ga..gaat ie smoren en stoten...wat kan dit fijne probleen zijn?

teveel benzine?teveel lucht?

wederom alle ideeen welkom!!!

Hi5 joris
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Heb je je brandstof filter al gecheckt? Die van mij stootte ook op hogere snelheden en hogere toeren.. na het vervangen van het brandstof filter was dit verholpen. Mijn brandstof filter was wel echt onwijs heen!
Ding rijd echt beter dan ooit..
joris
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 7 aug 2011 15:51
Locatie: veessen
Contacteer:

benzine filter is vervangen,en heb er ook ff van die super bougies in gedaan....en jaja het probleem is verholpen!!!

eindelijk normaal opweg normaal gassen zonder problemo's!!

JOY!!

Hi5
Plaats reactie