gewicht vliegwiel gt turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
jonas
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 11 sep 2011 8:53
Contacteer:

kan iemand mij zeggen wat het gewicht is van een origineel vliegwiel aub?
ik heb nu 1 dat 5,5kg weegt.

mvg
Giovanni
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Met een beetje van een opgekietelde motor, druk rond de 1.2 bar.
Denkt er iemand dat met een lichter vliegwiel ertussen te schroeven en merkbaar verschil gaat optreden naar vermogenstoename of sneller op toeren komen?
Zoals ik zeg, ik heb geen super blok, standaard, group A carb. snelle nok, simpel rvs spruitstukje en voor de rest veel bling bling en mooie kleuren :foto:
Maar ik vroeg me af of dit meer iets was voor zwaar getunede motoren...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heeft niet erg veel effect op een gt.
ik heb mijn vliegwiel max laten afdraaien maar echt merkbaar is het niet.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Voor een turbo blokkie zeg ik ook van als het een straatauto is, lekker orgineel houden.

als je een lichtere wilt hebben moet je een 16V vliegwiel monteren die is lichter. maat is het zelfde
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Giovanni schreef:Met een beetje van een opgekietelde motor, druk rond de 1.2 bar.
Denkt er iemand dat met een lichter vliegwiel ertussen te schroeven en merkbaar verschil gaat optreden naar vermogenstoename of sneller op toeren komen?
Zoals ik zeg, ik heb geen super blok, standaard, group A carb. snelle nok, simpel rvs spruitstukje en voor de rest veel bling bling en mooie kleuren :foto:
Maar ik vroeg me af of dit meer iets was voor zwaar getunede motoren...
Een vliegwiel afdraaien geeft nooit meer vermogen. Je moet het vergelijken met kilo's uit je auto gooien.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Gaat iets onrustiger lopen en komt iets sneller optoeren, alleen Renault monteert standaard al een vrij licht vliegwiel. Dus afdraaien merk je niet zoveel van, bij Mercedes/bmw kom je wel eens vliegwielen tegen van 14/15 kilo, als je die afdraait naar 3/4 kg dan merk je dat wel.
Plaats reactie