motor slaat af bij remmen/gas los
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
stelschroef uit je carb.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
nou.. met die opmerking moet het lukken
(Misschien is iets meer uitleg wel handig, joost )
(Misschien is iets meer uitleg wel handig, joost )
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
kan ook de klep zijn van de rembekrachtiger
(is 1 van de nippels die in je inlaatspruitstuk zitten)
slang van rembekrachtiger volgen naar spruitstuk
de nippel eruit halen
doorspuiten met remmenreiniger
en je weet het snel genoeg
nergens geen vacuumlek trouwens??
ff alle slangen dubbel checken
(is 1 van de nippels die in je inlaatspruitstuk zitten)
slang van rembekrachtiger volgen naar spruitstuk
de nippel eruit halen
doorspuiten met remmenreiniger
en je weet het snel genoeg
nergens geen vacuumlek trouwens??
ff alle slangen dubbel checken
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
sorry maar vraag is al een aantal keer gesteld Zoek optie???
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
weet ook wel dat dit al een aantal keer voorbij is gekomen, maar er spreekt niet echt souplesse uit je antwoord
Nouja, SamBam kan weer verder met zoeken, daar gaat het om
Nouja, SamBam kan weer verder met zoeken, daar gaat het om
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
ben het er wel mee eens oke maar zal de stelschroef wel zijn aan de linkerzijde van de Carb. als je voor de auto staat. succes zijn niet meer te krijgen bij Renault dealer.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
BCCP heeft alle carb delen nog wel.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Bedankt voor jullie reply's allemaal!
Ik heb alle slangen getest en afgedopt en het probleem blijft nog steeds.
Dit is raar.
Ik weet dat er een probleem zit bij het vacuum systeem.
Nu heb ik gereden zonder rembekrachtiger (slang los en nippel afgedopt)
Als ik dan stevig rem slaat de motor nog steeds af. Bij zachtjes remmen niet.
Hoe is dit mogelijk?
Ik heb dus het vacuumgedeelte van de rembekrachtiger afgesloten.
Ik rem dan alleen nog maar mechanisch.
Maar toch valt de motor uit bij (hard)remmen?
Waar zal ik het nu eens zoeken?
Ik heb alle slangen getest en afgedopt en het probleem blijft nog steeds.
Dit is raar.
Ik weet dat er een probleem zit bij het vacuum systeem.
Nu heb ik gereden zonder rembekrachtiger (slang los en nippel afgedopt)
Als ik dan stevig rem slaat de motor nog steeds af. Bij zachtjes remmen niet.
Hoe is dit mogelijk?
Ik heb dus het vacuumgedeelte van de rembekrachtiger afgesloten.
Ik rem dan alleen nog maar mechanisch.
Maar toch valt de motor uit bij (hard)remmen?
Waar zal ik het nu eens zoeken?
de 2 nippels achterop het inlaatspruitstuk?
hier zitten terugslagkleppen in.
demonteren schoonmaken met brakecleaner en testen gewoon effe aan zuigen en blazen.
hier zitten terugslagkleppen in.
demonteren schoonmaken met brakecleaner en testen gewoon effe aan zuigen en blazen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ook die 2 achterop het inlaatspruitstuk???
draai ze er anders gewoon effe uit om ze schoon te maken.
draai ze er anders gewoon effe uit om ze schoon te maken.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Nog steeds bezig met onstabiel stationair.
Hier een filmpje
Hopelijk word het dan makkelijker voor jullie om de oorzaak vast te stellen.
http://youtu.be/7s8u8Ti5kpg
Hier een filmpje
Hopelijk word het dan makkelijker voor jullie om de oorzaak vast te stellen.
http://youtu.be/7s8u8Ti5kpg
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Niet meer te krijgen bij de dealer???Joost van der Hammen schreef:ben het er wel mee eens oke maar zal de stelschroef wel zijn aan de linkerzijde van de Carb. als je voor de auto staat. succes zijn niet meer te krijgen bij Renault dealer.
Ik heb er een maand of twee geleden nog 3 besteld en gekregen hier in den Bosch.
hoe is je dynamo, en die klepspeling moet ook wat aangedaan worden.
Dynamo spanning kan je het best meten met een analoge meter. dan zie je ook beter de spannings schommelingen
Het motortje klinkt niet echt fijn. Olie druk is wel redelijk, en de temperatuur loopt ook wel erg hoog op. Draait je fan wel?
Dynamo spanning kan je het best meten met een analoge meter. dan zie je ook beter de spannings schommelingen
Het motortje klinkt niet echt fijn. Olie druk is wel redelijk, en de temperatuur loopt ook wel erg hoog op. Draait je fan wel?
Ik zal de dynamo/ laadstroom straks doormeten.
Kleppen moeten inderdaad weer gesteld worden.
Fan is in orde en hij blijft netjes op temperatuur.
Kan het ook liggen aan de computermodule? Hier zit ook een vacuumslang op aangesloten. Deze loopt naar de carb en via een t-stuk ook naar de dumpvalve. Als ik deze loshaal zakt het toerental aanzienlijk. Hij heeft wel een goed vacuum. Op de modulezelf is het vacuum ook oke.
Kleppen moeten inderdaad weer gesteld worden.
Fan is in orde en hij blijft netjes op temperatuur.
Kan het ook liggen aan de computermodule? Hier zit ook een vacuumslang op aangesloten. Deze loopt naar de carb en via een t-stuk ook naar de dumpvalve. Als ik deze loshaal zakt het toerental aanzienlijk. Hij heeft wel een goed vacuum. Op de modulezelf is het vacuum ook oke.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
zit er wel een o-ring tussen de carb en lobster??
en als hij er wel tussen zit
is hij niet compleet vergaan??
t-stukje van dumpvalve niet gescheurd?
(als het een plastic stuk is)
probeer zoiezo eens een andere carb.
is zo vervangen
en het blijft een problemending.
je zult niet de eerste zijn,die na 3 of 4 carbs ineens van het probleem af is..
wie weet zit er bij deze carb wel een membraam verkeerd..
en als hij er wel tussen zit
is hij niet compleet vergaan??
t-stukje van dumpvalve niet gescheurd?
(als het een plastic stuk is)
probeer zoiezo eens een andere carb.
is zo vervangen
en het blijft een problemending.
je zult niet de eerste zijn,die na 3 of 4 carbs ineens van het probleem af is..
wie weet zit er bij deze carb wel een membraam verkeerd..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
dop je slang naar je dumpvalve eens af misschien lekt ie of blijft ie iets open staan??
effe een andere ontstekingsmodule proberen?
misschien lek membraam?
hoeveel druk heeft ie max gedraaid?
effe een andere ontstekingsmodule proberen?
misschien lek membraam?
hoeveel druk heeft ie max gedraaid?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Heb het laadcircuit doorgemeten. Die is in ieder geval prima.
ontstekingsmodule, bedoel je daarmee de computer waar een vacuumslang en een aantal sensoren op aangesloten zit?
Ik heb andrews een berichtje gestuurd voor onderdelen. Hopelijk kan hij me snel helpen.
grt, Sam
ontstekingsmodule, bedoel je daarmee de computer waar een vacuumslang en een aantal sensoren op aangesloten zit?
Ik heb andrews een berichtje gestuurd voor onderdelen. Hopelijk kan hij me snel helpen.
grt, Sam
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ssttt
mijn opslag moet ook leeg
mijn opslag moet ook leeg
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
hoeveel druk heeft ie maximaal gedraaid?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
grote kans dat je membraam van de ontsteking gescheurd is door de te hoge druk
effe een andere ontsteking proberen
effe een andere ontsteking proberen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Zo daar ben ik weer.
Tot nu toe vervangen:
Verdelerkap
Bougies
Rotor
Ontsteking
Carb 3x
Benzinefilter
Benzine drukregelaar
tdc sensor
Het slaat inmiddels niet meer af.
Het enige wat hij nu nog doet, zoals eerder aangegeven, is stotteren.
Als ik een tijdje gereden heb gereden begint hij te stotteren als een gek.
Als ik de auto dan een minuutje uitzet is alles weer in orde.
Ik ben vanmorgen naar een motorrevisiebedrijf geweest. Daar heb ik mij laten vertellen dat het aan de turbo ligt. Volgens de beste meneer zouden de drukslangen op druk moeten komen als je stationair flink gas geeft.
Lijkt mij niet omdat je dan geen druk opbouwt. Hij bouwt wel wat op maar alleen als je flink "in de toeren gaat" Onder het rijden komt hij gewoon op druk. Niets aan de hand. Tijdens het stotteren bouwt hij ook druk op en gaat dan wel heviger schokken.
Heeft er hier iemand een idee hoe ik een druktest kan doen op de drukslangen? Dan kan ik zien of hij ergens lekt.
Als iemand nog andere ideeen/oorzaken heeft, hoor ik ze heel heel graag
grt, Sam
Tot nu toe vervangen:
Verdelerkap
Bougies
Rotor
Ontsteking
Carb 3x
Benzinefilter
Benzine drukregelaar
tdc sensor
Het slaat inmiddels niet meer af.
Het enige wat hij nu nog doet, zoals eerder aangegeven, is stotteren.
Als ik een tijdje gereden heb gereden begint hij te stotteren als een gek.
Als ik de auto dan een minuutje uitzet is alles weer in orde.
Ik ben vanmorgen naar een motorrevisiebedrijf geweest. Daar heb ik mij laten vertellen dat het aan de turbo ligt. Volgens de beste meneer zouden de drukslangen op druk moeten komen als je stationair flink gas geeft.
Lijkt mij niet omdat je dan geen druk opbouwt. Hij bouwt wel wat op maar alleen als je flink "in de toeren gaat" Onder het rijden komt hij gewoon op druk. Niets aan de hand. Tijdens het stotteren bouwt hij ook druk op en gaat dan wel heviger schokken.
Heeft er hier iemand een idee hoe ik een druktest kan doen op de drukslangen? Dan kan ik zien of hij ergens lekt.
Als iemand nog andere ideeen/oorzaken heeft, hoor ik ze heel heel graag
grt, Sam
normaal gesproken als je stationair draaid en dan een stoot gas geeft loopt de turbo druk op. omdat een 5 een vrij kleine motor heeft tov de turbo kan het zijn dat je hoger in toeren moet zijn voordat die iets doet
loopt ie stationiar niet gewoon te rijk zodat de bougies VET slaan?
wat voor bougies heb je met wat voor elektrode afstand?
laat een garage tijdens het vreemde stationairlopen eens een meting doen in je uitlaat betreffende het rijk???? lopen.
wat voor nokkenas zit er in?
wat voor bougies heb je met wat voor elektrode afstand?
laat een garage tijdens het vreemde stationairlopen eens een meting doen in je uitlaat betreffende het rijk???? lopen.
wat voor nokkenas zit er in?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Er zit een t25 turbo op dus het duurt zoiezo wat langer voordat hij op druk komt.
Nokkenas is niet meer orgineel. Welke er precies in ligt weet ik niet.
Hij heeft een co meting gehad. Hij krijgt teveel benzine en teveel lucht.
Wat moet de afstand zijn van de bougies? Deze heb ik net nieuw erin.
Nokkenas is niet meer orgineel. Welke er precies in ligt weet ik niet.
Hij heeft een co meting gehad. Hij krijgt teveel benzine en teveel lucht.
Wat moet de afstand zijn van de bougies? Deze heb ik net nieuw erin.