GTT start weer niet
Vanochtend in de kou alleen nog maar dat klikkend geluidje (zwak), heb vorig jaar een nieuwe startmotor gemonteerd en afgelopen november een nieuwe accu (Bosch Silverline 55AH). Waar kan ik nog zoeken? Ervaringen met bekabeling/massakabel/kabel van akku direkt naar startmotor?
Ik heb een keer gehad dat de dikke voedingskabel losjes zat. Moertje op de startmotor aandraaien en het was weg.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
extra draad leggen van contact slot naar startmotor en bij de witte draad zetten op de startmotor (Stuurstroom)
of draad aansluiten op startmotor en starten met deze draad.
om het een en ander uit te sluiten.
of draad aansluiten op startmotor en starten met deze draad.
om het een en ander uit te sluiten.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Vanochtend nog eens geprobeerd bij -8 graden. Eerst accu spanning gemeten, was 12.04V, dus dat lijkt ok.
Sleutel om en klikje, nogmaal klik en derde keer gaat startmotor rond. Is ca 1.5 jaar oude startmotor (nieuwe snelstartet gekocht toen), loopt netjes en snel dus mijn probleem moet te maken hebben met de solenoid die niet goed inkomt (zo heet dat ding toch?) of de bedrading naar deze.
Iemand ervaring met overgangsweerstand in de bekabeling naar startmotor / akku / massakabel? Na 22 jaar kan hier natuurlijk corrosie optreden (aangeknepen stekkers)?
Sleutel om en klikje, nogmaal klik en derde keer gaat startmotor rond. Is ca 1.5 jaar oude startmotor (nieuwe snelstartet gekocht toen), loopt netjes en snel dus mijn probleem moet te maken hebben met de solenoid die niet goed inkomt (zo heet dat ding toch?) of de bedrading naar deze.
Iemand ervaring met overgangsweerstand in de bekabeling naar startmotor / akku / massakabel? Na 22 jaar kan hier natuurlijk corrosie optreden (aangeknepen stekkers)?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat je nog een keer kan proberen, maar het is geen garantie, is om een startkabel vanaf je blok naar de + pool van de accu te leggen, en een andere vanaf de - naar de dikke kabel op je startmotor. doet ie het dan wel in 1x dan ligt het aan de bedrading, zo niet. toch maar weer die startmotor vervangen.
Zit er wel een hitteschild om de startmotor heen? Als deze ontbreekt willen de startmotoren sneller overleiden.
succes, heb ook eens een aantal keer lopen klooien op deze manier.
Ander idee: Wat doet de accu voor spanning op het moment dat je start, zakt de stroom flink onder de 12V?
Zit er wel een hitteschild om de startmotor heen? Als deze ontbreekt willen de startmotoren sneller overleiden.
succes, heb ook eens een aantal keer lopen klooien op deze manier.
Ander idee: Wat doet de accu voor spanning op het moment dat je start, zakt de stroom flink onder de 12V?
Laatst gewijzigd door Gerald op do 2 feb 2012 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zegt niets, er is er hier een op het forum die (praktisch)ieder jaar een nieuwe startmotor nodig heeft bij zijn GTT.evert schreef:Ik ga er van uit dat de startmotor vanwege zijn leeftijd ok is, maar is natuurlijk niet 100% zeker!
Hitteschild zit er nog.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
zo goed als zeker de weerstand van de witte stuurstroomdraad te hoog.
heb het ook gehad met mijn 5
Ook als je spanning gaat meten had ik ruim 12V maar geen stroom.
Om het zeker te weten leg een draad van je startmotor naar je accu.
op het moment dat je startmotor klikt uitstappen en starten met de extra draad.....
heb het ook gehad met mijn 5
Ook als je spanning gaat meten had ik ruim 12V maar geen stroom.
Om het zeker te weten leg een draad van je startmotor naar je accu.
op het moment dat je startmotor klikt uitstappen en starten met de extra draad.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Ik heb dit in het begin ook gehad mijn 5 waar ik mee race. Over het algemeen starte hij wel, maar als hij flink warm werd, klikte de startmotor alleen. Moest ik hem even laten afkoelen en dan deed hij het weer. Dit was alleen in het begin. Na een half jaar intensief gebruik was het probleem weg.
Ik sleep de 5 waar ik gewoon mee rij ook wel eens aan als hij niet wil starten. Als hij eenmaal warm is geweest doet hij het meestal wel weer. Dat is niet technisch onderbouwd, maar gewoon uit eigen ervaring.
Succes!
Ik sleep de 5 waar ik gewoon mee rij ook wel eens aan als hij niet wil starten. Als hij eenmaal warm is geweest doet hij het meestal wel weer. Dat is niet technisch onderbouwd, maar gewoon uit eigen ervaring.
Succes!
De kabels dan goed vast houden, heb je gegarandeert geen koude handen meer!!Gerald schreef:Wat je nog een keer kan proberen, maar het is geen garantie, is om een startkabel vanaf je blok naar de + pool van de accu te leggen, en een andere vanaf de - naar de dikke kabel op je startmotor
Persoonlijk zou ik de - en de + in bovenstaande text met elkaar gewisseld hebben