r5gt turbo 88 geen ontsteking na overbouw motor

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
ppturbo
Berichten: 6
Lid geworden op: di 21 feb 2012 22:16
Locatie: belgium
Contacteer:

heb onlangs de motor en volledig interieur overgebouwd uit een perfectlopende r5 naar een andere carroserie hierbij zijn kabelbomen en dash mee overgebouwd .
bij het starten draait de motor wel maar slaat niet aan .
onsteking werkt niet benzine pomp draait niet en toerenteller reageerd niet op de motor .
dus nokkenas sensor vervangen met een nieuwe nog geen ontsteking.
dan onsteking zelf vervangen geen resultaat .
alle parameters na gemeten van bdp sensor en onsteking die kloppen
er gaat 12 volt in massa en signaalstroom .de relais aan de onsteking krijgt ook 12volt en schakelt .
daarna al de aardingspunten afgeslepen 4stuks onder de voorste lichten 2 1links onder dash en 1 aan de batterij of heb ik er 1vergeten?
benzine relais overbrugd pomp draait maar heeft niet veel nut zonder vonk.
ook alle stekkers eens afgekoppeld die niks met de onsteking te maken hebben dan proberen te starten als ik dan het contact weer afzet gaat de toerenteller op en neer net alsof je een sprintje aan het doen bent .
hierdoor zou je denken aan een massa probleem maar deze heb ik al gecontroleerd .
nog iemand een idee waar te zoeken voordat ik de complete draadboom ga ontleden ?
thx
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Massapunt ontstekingsunit zelf ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
x-treme
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 14 mar 2012 20:48
Locatie: Vaals

Niet toevallig je bdp sensor verkeerd om gepoolt? eerste spanningspiek dient positief te zijn, als je hem verkeerd om aansluit is die negatief en kan je motormanagement niets met het signaal.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij een 5GTT heb je geen motormanagement, als je dan de BDP omdraait krijg je 4 graden vooronsteking, loopt ie vaak juist beter mee :)
ppturbo
Berichten: 6
Lid geworden op: di 21 feb 2012 22:16
Locatie: belgium
Contacteer:

Arco schreef:Massapunt ontstekingsunit zelf ??
deze is ook afgeslepen en contakt spray erop
ga de dash er terug uithalen en is kijken of hier alles goed zit
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

massa aan het blok??
ppturbo
Berichten: 6
Lid geworden op: di 21 feb 2012 22:16
Locatie: belgium
Contacteer:

Abel schreef:massa aan het blok??
deze heb ik ook bewerkt en doorgemeten
vandaag hebben we ontdekt dat als we de motor starten de hoofdspanning +massa beiden onderbroken worden voor de ontsteking dus het probleem is nu bekend maar wat de oorzaak is ???
ga ze straks allebij is rechstreeks op de batterij aansluiten normaal moet ie dan vonken .
het eerste wat in mij opkomt is het contactslot zelf dus ook ff controleren
ppturbo
Berichten: 6
Lid geworden op: di 21 feb 2012 22:16
Locatie: belgium
Contacteer:

ppturbo schreef:
Abel schreef:massa aan het blok??
deze heb ik ook bewerkt en doorgemeten
vandaag hebben we ontdekt dat als we de motor starten de hoofdspanning +massa beiden onderbroken worden voor de ontsteking dus het probleem is nu bekend maar wat de oorzaak is ???
ga ze straks allebij is rechstreeks op de batterij aansluiten normaal moet ie dan vonken .
het eerste wat in mij opkomt is het contactslot zelf dus ook ff controleren
net de massa en de plus vd ontsteking aan de batterij gekoppeld
nu draait hij maar benzinepomp moet ik nog steeds overbruggen en de toerenteller gaat ook niet
we zijn op weg !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

okay suc6 zal vast een simpel ding zijn als je het eenmaal weet wat het is....
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

waarschijnlijk toerental relais kapot deze schakeld ook de benzinepomp.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
ppturbo
Berichten: 6
Lid geworden op: di 21 feb 2012 22:16
Locatie: belgium
Contacteer:

probleem opgelost bij het verwijderen van de start onderbreker de draden van het contact verkeerd aan mekaar gemaakt franse logica gebruiken geel hoort niet op geel maar wel op geel begrijpen wie begrijpen kan .
met dank aan seger gtt de ubbermeister van de gtt
seger
Berichten: 45
Lid geworden op: di 24 aug 2004 8:25

Geen probleem. Maar door zelf eerst wat te zoeken kent ge uwe gt ondertussen al veel beter. Als dat alarm er vroeger niet had ingezeten was het je zeker alleen gelukt. ;-)
Plaats reactie