Schakelhevelverlenging

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo

Schakelhevelverlenging

Postby Mrtn » Mon 14 Mar 2016 6:05

Zijn er mensen die een verlenging hebben of rijden met een verlenging? Dus met een langere vork in de bak en verlengstuk op de bak?

Kan dat zomaar gemonteerd worden? Zijn er voors en tegens?
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Re: Schakelhevelverlenging

Postby Gerald » Mon 14 Mar 2016 7:07

ja kan zo gemonteerd worden. (als de bak er nog uit ligt)
alleen wel een druklager van een Clio RS monteren, en het kunststofbusje waar de vork op kantelt vervangen. busje is hoger dan standaard.

heb het alleen gemonteerd maar nog niet mee gereden.

ik geloof dat joost of gerry er al wel langer mee rijden.

voor:
flink lichter koppelen


tegen:
meer slijtage aan de kabel? (meen me iets te herinneren over geknapte kabels bij joost en jasper)
kortere slag? maar dat kan ik niet zeggen omdat ik er nog niet me gereden heb.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11059
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: Schakelhevelverlenging

Postby Mrtn » Mon 14 Mar 2016 7:31

Zo'n setje zit op de RS/JC5 bak die ik ga gebruiken. Dus kantelbus in de bak zit er al, net als de langere vork en verlengstrip die op de bak zit.

Ander druklager nodig? Is die zo anders dan?
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Re: Schakelhevelverlenging

Postby Gerald » Mon 14 Mar 2016 7:35

Mrtn wrote:Zo'n setje zit op de RS/JC5 bak die ik ga gebruiken. Dus kantelbus in de bak zit er al, net als de langere vork en verlengstrip die op de bak zit.

Ander druklager nodig? Is die zo anders dan?


heb het niet 100% uit gemeten, maar volgens mij is deze hoger of iets. Bij de set die ik destijds (ooit) gekocht heb werd mij verteld dat er een ander druklager bij hoorde.
ik kan vanavond even kijken/zoeken of ik het bestel nummer zo voor je heb.
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11059
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Re: Schakelhevelverlenging

Postby Mrtn » Mon 14 Mar 2016 8:32

Ben ik wel benieuwd naar, of ze ook echt verschillen... . Heb je er 1 liggen zodat je een foto ervan kan maken en de hoogte kan meten?

Ik heb hier 2 'normale' liggen, waarvan enkel de buitenste ring/schaal verschilt...
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Re: Schakelhevelverlenging

Postby tutuur » Mon 14 Mar 2016 8:47

Voor zover ik weet zit er totaal geen verschil in.

Slag wordt langer, pedaal lichter, kabel gaat juist minder snel kapot.
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Re: Schakelhevelverlenging

Postby Ronald1916V » Mon 14 Mar 2016 18:07

Druklager is anders inderdaad. De originele past niet op een verlengde vork en andersom.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5541
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: Schakelhevelverlenging

Postby Mrtn » Mon 14 Mar 2016 20:52

Zal eens kijken morgen naar de verschillen tussen de vorken...
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Re: Schakelhevelverlenging

Postby jacques » Mon 14 Mar 2016 21:11

Hier is nog wat info over de maten, zie 8 maart 2011 viewtopic.php?f=42&t=29311&hilit=f7r&start=35
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2380
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Schakelhevelverlenging

Postby catrinus » Mon 14 Mar 2016 21:12

Ik had op mijn oude gt turbo ook een verlengde vork zitten. Ik heb er niets aan veranderd kwa druklager. Werkte perfect en werkt nog steeds perfect bij de huidige eigenaar.
Ik kan trouwens ook geen verschil zien bij een gt turbo druklager en een volvo druklager die bij een verlengde vork hoort. En heb beide hier thuis liggen :~
catrinus
 
Posts: 4451
Joined: Sat 2 Jun 2001 0:00
Location: Sappemeer

Re: Schakelhevelverlenging

Postby Mrtn » Tue 15 Mar 2016 6:00

Jullie geen problemen gehad met de langere slag die je met het pedaal gaat/moet maken? Licht koppelen is prettig, maar als het pedaal al halverwege je knie uitkomt is dat ook geen pretje :(
Mrtn
 
Posts: 4781
Joined: Fri 23 Aug 2002 9:00
Location: Lelystad

Return to Renault 5



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group