Schakelhevelverlenging

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Zijn er mensen die een verlenging hebben of rijden met een verlenging? Dus met een langere vork in de bak en verlengstuk op de bak?

Kan dat zomaar gemonteerd worden? Zijn er voors en tegens?
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

ja kan zo gemonteerd worden. (als de bak er nog uit ligt)
alleen wel een druklager van een Clio RS monteren, en het kunststofbusje waar de vork op kantelt vervangen. busje is hoger dan standaard.

heb het alleen gemonteerd maar nog niet mee gereden.

ik geloof dat joost of gerry er al wel langer mee rijden.

voor:
flink lichter koppelen


tegen:
meer slijtage aan de kabel? (meen me iets te herinneren over geknapte kabels bij joost en jasper)
kortere slag? maar dat kan ik niet zeggen omdat ik er nog niet me gereden heb.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Zo'n setje zit op de RS/JC5 bak die ik ga gebruiken. Dus kantelbus in de bak zit er al, net als de langere vork en verlengstrip die op de bak zit.

Ander druklager nodig? Is die zo anders dan?
Mrtn = Maarten
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Mrtn schreef:Zo'n setje zit op de RS/JC5 bak die ik ga gebruiken. Dus kantelbus in de bak zit er al, net als de langere vork en verlengstrip die op de bak zit.

Ander druklager nodig? Is die zo anders dan?
heb het niet 100% uit gemeten, maar volgens mij is deze hoger of iets. Bij de set die ik destijds (ooit) gekocht heb werd mij verteld dat er een ander druklager bij hoorde.
ik kan vanavond even kijken/zoeken of ik het bestel nummer zo voor je heb.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ben ik wel benieuwd naar, of ze ook echt verschillen... . Heb je er 1 liggen zodat je een foto ervan kan maken en de hoogte kan meten?

Ik heb hier 2 'normale' liggen, waarvan enkel de buitenste ring/schaal verschilt...
Mrtn = Maarten
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Voor zover ik weet zit er totaal geen verschil in.

Slag wordt langer, pedaal lichter, kabel gaat juist minder snel kapot.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Druklager is anders inderdaad. De originele past niet op een verlengde vork en andersom.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Zal eens kijken morgen naar de verschillen tussen de vorken...
Mrtn = Maarten
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Hier is nog wat info over de maten, zie 8 maart 2011 http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... r&start=35
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Ik had op mijn oude gt turbo ook een verlengde vork zitten. Ik heb er niets aan veranderd kwa druklager. Werkte perfect en werkt nog steeds perfect bij de huidige eigenaar.
Ik kan trouwens ook geen verschil zien bij een gt turbo druklager en een volvo druklager die bij een verlengde vork hoort. En heb beide hier thuis liggen :~
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Jullie geen problemen gehad met de langere slag die je met het pedaal gaat/moet maken? Licht koppelen is prettig, maar als het pedaal al halverwege je knie uitkomt is dat ook geen pretje :(
Mrtn = Maarten
Plaats reactie