Al een tijdje zit er een tikkertje in de motor als deze koud is. Een tijdje geleden eindelijk een oliedrukmeter erin gezet en bij de eerste dag met warm weer, zag ik dat de oliedruk richting nul ging.
Afgelopen weekend de motor eruit getrokken (ik wil er over 2 weken mee op vakantie) en lagerschalen besteld. Nu zie ik bij de demontage dat de zuigers best veel speling hebben. Dat tikkertje is dus waarschijnlijk een kantelende zuiger. Dus heb ik een reserveblok uit de schuur getrokken waar ik als reserve nog wat zuigers en cilinderbussen in had zitten. Alleen daar is dus flink vocht ingekomen en zijn die niet meer bruikbaar.
Dus gisteravond gauw nog even een set cilinders en bussen besteld bij CGB. Alleen nu komt het. Ik heb in het verleden al vaak gebruikte cilinders en zuigers vervangen. Maar nog nooit nieuw gemonteerd. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik zit ermee of er niet speciaal gereedschap voor nodig is. Ik meen dat je voor het plaatsen van de drijfstang deze moet verwarmen en dan heel precies de zuigerpen moet plaatsen. Ik meen tot 250 graden verhitten (gaat mijn oven wel zover?) en waarschijnlijk een pers nodig voor het plaatsen van de zuigerpen in de drijfstang.
Graag meningen en ervaringen a.u.b.