hoe de turbodruk te verhogen?

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

ChrisV vroeg het het gaat met de levensduur van de motor bij ontstekingsvervroeging :) ben ik ook wel benieuwd naar
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

in principe betekent iets meer vermogen ook iets meer slijtage. Is echter verwaarloosbaar.
rev it like a rental
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

:) straks de stekker maar omdraaien dan
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Stefijn schreef::) straks de stekker maar omdraaien dan
Dat ga ik dadelijk ook eens proberen...
Eerst nog 5 min wachten dan heb ik weekend :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ken je zo zonder problemen je druk verhogen dan?
Lijkt me niet toch?

pakkingen, nokkenasssie en dergelijke aanpassen toch?
Mrtn = Maarten
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Mrtn schreef:Ken je zo zonder problemen je druk verhogen dan?
Lijkt me niet toch?

pakkingen, nokkenasssie en dergelijke aanpassen toch?
als je niet te ver gaat niet!

Ligt er maa net aan wat je wil!
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Lees dit topic effe door, daar staat al het nodige in
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Ik heb dus net mijn onsteking vervroegd.

Dus, ik ff stukje rijden, ik merkte al dat ie onderin iets beter optrok, maar eenmaal warm gereden ik ff flink op het gas. En toen Krrrrrr geluidje. Pingelen dus.

Heb hem terplekke onderweg weer verwisseld.

Dus bij mij pingelt ie als je de onsteking vervroegd en ik rij helemaal standaard naar mijn weten.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

hmmm, interesting.

-wat voor benzine rij je?
-check de thermostaatkleppen in je luchtfilterhuis en intercooler ff. Als die met dit weer niet werken.......
rev it like a rental
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Chrisv schreef:Ik heb dus net mijn onsteking vervroegd.

Dus, ik ff stukje rijden, ik merkte al dat ie onderin iets beter optrok, maar eenmaal warm gereden ik ff flink op het gas. En toen Krrrrrr geluidje. Pingelen dus.

Heb hem terplekke onderweg weer verwisseld.

Dus bij mij pingelt ie als je de onsteking vervroegd en ik rij helemaal standaard naar mijn weten.

Misschien de mengsel schroef niet goed ingesteld, te arm?
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Menno schreef:hmmm, interesting.

-wat voor benzine rij je?
-check de thermostaatkleppen in je luchtfilterhuis en intercooler ff. Als die met dit weer niet werken.......
Ehm, 98 met loodvervanger..........

Haha was al blij dak die dingen kon verwisselen, dus laat staan thermostaatkleppen kijken... :)

Khoud het wel gewoon zo :)
some people are alive only because it's illegal to kill them
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Hans schreef:

Misschien de mengsel schroef niet goed ingesteld, te arm?
die heeft alleen onbelast invloed. Als je gas gaat geven, bepalen de sproeiers 't mengsel.
rev it like a rental
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Ik geef mijn fout toe :)

Maar toch, pingelen bij die paar (4) graden extra voor-ontsteking zou toch eigenlijk niet moeten kunnen lijkt me zo.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Hans schreef:Ik geef mijn fout toe :)

Maar toch, pingelen bij die paar (4) graden extra voor-ontsteking zou toch eigenlijk niet moeten kunnen lijkt me zo.
Had dit eigenlijk ook niet verwacht, na alles hier gelezen te hebben....
some people are alive only because it's illegal to kill them
Hans (-=Sleepie=-)
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Dan zit er toch iets fout.
Of..rijdt je op RON91 benzine ofzo? :)
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

heb je gelijk in.
Daarom zat ik ook aan een kapotte thermoklep te denken. Ook een lek ontstekingsmembraantje zou er voor kunnen zorgen.

Verders is de ene motor er gevoeliger voor dan de andere, onder andere vanwege slijtage, verkoling, afwijkingen in de carburateur, etc. etc.
rev it like a rental
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Hans schreef:Dan zit er toch iets fout.
Of..rijdt je op RON91 benzine ofzo? :)
Nopes 98 met loodvervanger....
some people are alive only because it's illegal to kill them
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

Weet iemand toevallig hoe je te weten kan komen of er een gotere sproeier in je carb zit.
Bij mij stond de druk (op het metertje) horizontaal, zoals ik las dus 1,2 bar.
Heb deze al terug geschroefd, maar wil toch eens weten of er een 135 sproeier in zit, of wordt dat errrugg lastig????
van marwijk passion
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

't makkelijkst kan je de achterkant van een boortje gebruiken om te meten. Kijk welke maat er net in past, dat is je sproeiermaat.
rev it like a rental
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

een 135 sproeier is dat dan 1,35 mm of zo of 13,5 dat lijkt me dan weer een beetje erg groot!
van marwijk passion
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

1,35 mm
(meet met een schuifmaat ook je boortje ff na)
rev it like a rental
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

dank je wel , ga het van de week ff proberen :wink:
van marwijk passion
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

menno hoever hoordt de turbo druk meter van een at te gaan?
die van mij gaat gewoon lachend diep het rooie in
bijna tot het einde
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

met motor uit staat ie uiteraard op 'atmosferisch'. links is onderdruk, en 't eerste vlakje rechts stopt bij 0,45 bar. Das de standaard max druk.
Als ie veel verder gaat: have phun.....
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

bijna tot het einde
bakkie shaked er behoorlijk onder
er gebeurt echt wat
alleen remetjes staan een beetje vast dus harder dan 160(60km zone) ben ik nie geweest
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

heeft ie een tijd stilgestaan?
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Menno schreef:heeft ie een tijd stilgestaan?
jaartje of 7 maar dus valt wel mee
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:bijna tot het einde
bakkie shaked er behoorlijk onder
er gebeurt echt wat
alleen remetjes staan een beetje vast dus harder dan 160(60km zone) ben ik nie geweest
zo dat vind ik toch wel erg stoer hoor sfen. 8)
Immer wieder die verdammte Holländer
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

jawel he ray
ik weet het ik ben stoer
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Menno schreef:heeft ie een tijd stilgestaan?
jaartje of 7 maar dus valt wel mee
:lol: ik mag zeker nooit meer raden?

Die dingen hebben 't echt altijd dat de waste-gate vast gaat zitten. Gelukkig zitten er 4 overdrukklepjes in je blok. Als ze een keer gebruikt zijn kan je ze gewoon via je olie-aftapplug verwijderen, :D
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ehhhh?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:ehhhh?
zuigers :lol:
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

blokkie gaat er zaterdag uit
komen gesmede zuigers in beetje bewerkt volgens beproeft idee (in turbo 1)
verders wordt alles nagekeken en zo nodig vervangen
heb je nog ideetjes op echte slechte punten die een at heeft?
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

maak zowiezo die waste-gate ff lekker gangbaar.
Kijk ook ff naar de kop, tussen de 2e en 3e cilinder aan de uitlaatkant willen ze nog wel eens scheuren.
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ok man dankje
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie