ACT: Renault 11

Post hier al je vragen over de Renault 9 en 11
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

leuk project, of voor de onderdelen voorraad :)

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... &df=1&fta=
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

reinier, oftewel cannonballman hier op het forum :)
Leuk projectje idd!
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

bak?
wiellagers?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

in zo'n 11 kan toch ook wel een 16v blok?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Misschien interessant en absoluut niet duur lijkt mij: Renault 11 Turbo
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

weet iemand of een radiator van een 1.4 renault 5 hetzelfde is als die van een 1.4 renault 9?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

wie haal hem op:
renault 11 gte
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Wel een leuk ding (Y) en voor weinig :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Geinig. Ff een setje CUPpies eronder en gaan. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

16v motor erin, 280+ remmen, rolkooi en je hebt echt een vette circuitbak 8)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Je vergeet effe verlagen :D :D
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Setje GT voorpoten en achter moet je ff customizen als ik me Reiniers adviezen goed herinner.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Steven schreef:16v motor erin, 280+ remmen, rolkooi en je hebt echt een vette circuitbak 8)
Kan je dan niet meteen die zwarte koen die hier op RTC rondhangt ??? :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

http://link.marktplaats.nl/241432037

Dr staat weer (een originele NL???) te koop :)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is origineel nederlands :beer:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Oké,

voor de turbofans onder ons. Wat zijn de grootste verschillen of overeenkomsten tussen de turbo van een 11 en een 5??

Anders gezegd kan een de turbo van een 11 direct over gezet worden op een GTT?
MICHEL11GTE
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 9:31
Locatie: Purmerend

jah dat kan is het zelfde blok
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

heeft er iemand iets aan een R11 nieuwe voorbumper en nieuwe verlagingsveren -35 ?

Betreft een MCracing voorbumper, volledig poly.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Ik zoek stugge achterdempers voor een phase 1 R11. Wie weet welke merken deze verkopen?

Ik kan alleen vinden dat Koni ooit Koni Geel heeft verkocht, maar al een tijdje niet meer in haar programma heeft.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

past volgens mij van een clio of een 5 ook.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

kijk eens hier http://link.marktplaats.nl/336375357

Die kun je in stugheid verstellen door bumprubber eraf te halen en de zuigerstang een halve slag te draaien en bumprubber uiteraard weer monteren.
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

mark 5t schreef:past volgens mij van een clio of een 5 ook.
Nee, die zijn echt totaal anders.
R19 dempers lijken erop, maar zijn een stuk langer, kun je ook niet gebruiken.

Wat er wel voor geleverd wordt....???

Misschien Bilstein, maar das een gok...
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Steven schreef:Setje GT voorpoten en achter moet je ff customizen als ik me Reiniers adviezen goed herinner.
Dus kan ik Koni geel van een GT op mn 11T monteren?
Gebruik je dan de topschotels van de 11,of de hele poot van de GT?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Alpine schreef:
Steven schreef:Setje GT voorpoten en achter moet je ff customizen als ik me Reiniers adviezen goed herinner.
Dus kan ik Koni geel van een GT op mn 11T monteren?
Gebruik je dan de topschotels van de 11,of de hele poot van de GT?
Ik heb inderdaad met fase 1 GTT voorpoten gereden onder mn 11. Volgens mij gewoon met de GTT veerschotels boven, en 1 extra 8 mm gat geboord in de veertoren.
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

mark 5t schreef:past volgens mij van een clio of een 5 ook.
Helaas, zoals Reinier al zegt, een 5 is totaal anders. Een 11 heeft de dempers rechtop staan a la MacPherson, maar dan met torsiestaven.
jacques schreef:kijk eens hier http://link.marktplaats.nl/336375357

Die kun je in stugheid verstellen door bumprubber eraf te halen en de zuigerstang een halve slag te draaien en bumprubber uiteraard weer monteren.
Kijk! Ik had die ad gezien, maar wist niet dat je Koni rood ook in hardheid kan verstellen. Bedankt!
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

canonballman schreef:
Alpine schreef:
Steven schreef:Setje GT voorpoten en achter moet je ff customizen als ik me Reiniers adviezen goed herinner.
Dus kan ik Koni geel van een GT op mn 11T monteren?
Gebruik je dan de topschotels van de 11,of de hele poot van de GT?
Ik heb inderdaad met fase 1 GTT voorpoten gereden onder mn 11. Volgens mij gewoon met de GTT veerschotels boven, en 1 extra 8 mm gat geboord in de veertoren.
Het past, als je aanpast (zoals iemand hier ooit heeft gepost).

Ik heb de voorpoten van de 5 gebruikt (GAZ schroefset) en een mix gemaakt van de schotels van de 5 en de 11. De 11 heeft namelijk het lager onder de veer zitten, in tegenstelling tot de 5, waar het lager aan de bovenzijde van de veer zit. Daarnaast komen de boutgaten van de topschotels niet overeen. De makkelijkste manier is 2 gaatjes boren in de veertoren.

Ik heb echter het bovenste deel van de schotel/rubber mix van de 5 gebruikt met de topschotel van de 11. Ik heb het kleine schoteltje met het rubber eromheen en de topschotel (die je dus aan de carrosserie schroeft) van de 5 verwijderd en hiervoor de topschotel van de 11 gebruikt.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Rob schreef: Het past, als je aanpast (zoals iemand hier ooit heeft gepost).

Ik heb de voorpoten van de 5 gebruikt (GAZ schroefset) en een mix gemaakt van de schotels van de 5 en de 11. De 11 heeft namelijk het lager onder de veer zitten, in tegenstelling tot de 5, waar het lager aan de bovenzijde van de veer zit. Daarnaast komen de boutgaten van de topschotels niet overeen. De makkelijkste manier is 2 gaatjes boren in de veertoren.

Ik heb echter het bovenste deel van de schotel/rubber mix van de 5 gebruikt met de topschotel van de 11. Ik heb het kleine schoteltje met het rubber eromheen en de topschotel (die je dus aan de carrosserie schroeft) van de 5 verwijderd en hiervoor de topschotel van de 11 gebruikt.
Eerst bovenstaand eens proberen en dan een schroefset op de bestellijst zetten (Y)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hebben een r9&11 dezelfde techniek als een 5? dus veerpoten blok enz.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ja de hele voortrein is in grote lijnen identiek.
subframe e.d is ook het zelfde..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Andrews (supercinq) schreef:ja de hele voortrein is in grote lijnen identiek.
subframe e.d is ook het zelfde..
Niet waar hoor, is totaal anders.

Blokken en bakken zijn uitwisselbaar, draagarmen ook, maar stab stangen, subframes en aandrijfassen niet, is allemaal breder bij een 9/11.

Veerpoten zijn ook anders, maar wel te gebruiken met wat fantasie.
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Zaterdag 14 augustus ga ik naar Frankrijk om daar twee R11 Turbo's op te halen. Eéntje zal dienen als donor voor de motor en reserveonderdelen, de andere als donor-ontvanger.

Donor:
[img]http://193.164.197.30/images/667/6679703920.jpg[/img]

Ontvanger:
[img]http://img689.imageshack.us/img689/3008/wit1.jpg[/img]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Nice! ben een grote ph1 11 turbo fan. Maar vindt je een 3 deurs niet mooier?
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Nee, ik ben zeer bewust opzoek gegaan naar een phase 1 5-deurs. Ik heb het gevoel dat de auto als 5-deurs qua ontwerp meer in balans is.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

hmm ik juist niet :lol:

Is de kas van de 3 deurs erg slecht?
Plaats reactie