ACT: Renault 11

Post hier al je vragen over de Renault 9 en 11

Postby -PAZ- » Fri 11 Aug 2006 18:58

leuk project, of voor de onderdelen voorraad :)

http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... &df=1&fta=
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby paulvanrooij » Fri 11 Aug 2006 19:51

reinier, oftewel cannonballman hier op het forum :)
Leuk projectje idd!
paulvanrooij
 
Posts: 26465
Joined: Mon 10 May 2004 20:26
Location: Oss
Car: Twingo GT

Postby Xabre » Tue 15 Aug 2006 23:55

Xabre
 
Posts: 5500
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Tue 29 Aug 2006 13:53

bak?
wiellagers?
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6119
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Postby Xabre » Fri 22 Dec 2006 21:26

in zo'n 11 kan toch ook wel een 16v blok?
Xabre
 
Posts: 5500
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Postby Willem-Jan » Fri 12 Jan 2007 15:46

Misschien interessant en absoluut niet duur lijkt mij: Renault 11 Turbo
User avatar
Willem-Jan
Bestuurslid
 
Donateur
Posts: 5592
Joined: Sat 1 Jul 2006 15:42
Location: Opeinde
Car: Laguna, 5 GTE, 4F6

Postby Martijn Kool » Mon 19 May 2008 20:05

weet iemand of een radiator van een 1.4 renault 5 hetzelfde is als die van een 1.4 renault 9?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6439
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Patrick RS » Thu 30 Oct 2008 18:49

wie haal hem op:
renault 11 gte
User avatar
Patrick RS
Moderator
 
Donateur
Posts: 14644
Joined: Tue 19 Mar 2002 0:00
Car: Mégane 3 RS 250

Postby -PAZ- » Thu 30 Oct 2008 18:51

Wel een leuk ding (Y) en voor weinig :D
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Arco » Thu 30 Oct 2008 20:52

Geinig. Ff een setje CUPpies eronder en gaan. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Steven » Thu 30 Oct 2008 20:53

16v motor erin, 280+ remmen, rolkooi en je hebt echt een vette circuitbak 8)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby -PAZ- » Thu 30 Oct 2008 20:54

Je vergeet effe verlagen :D :D
-PAZ-
Über-Spammer
 
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Postby Steven » Thu 30 Oct 2008 20:57

Setje GT voorpoten en achter moet je ff customizen als ik me Reiniers adviezen goed herinner.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Arco » Thu 30 Oct 2008 21:03

Steven wrote:16v motor erin, 280+ remmen, rolkooi en je hebt echt een vette circuitbak 8)


Kan je dan niet meteen die zwarte koen die hier op RTC rondhangt ??? :D
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" - Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Image - 5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"Image -
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Image - Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise" Image
User avatar
Arco
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 18221
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Location: Gouda
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby Wouter » Wed 1 Apr 2009 18:53

http://link.marktplaats.nl/241432037

Dr staat weer (een originele NL???) te koop :)
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14527
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Postby tutuur » Wed 1 Apr 2009 20:35

is origineel nederlands :beer:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Gerald » Sat 4 Jul 2009 17:25

Oké,

voor de turbofans onder ons. Wat zijn de grootste verschillen of overeenkomsten tussen de turbo van een 11 en een 5??

Anders gezegd kan een de turbo van een 11 direct over gezet worden op een GTT?
User avatar
Gerald
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 11059
Joined: Thu 4 Jul 2002 15:40
Location: Du I Ven
Car: 2x twingo2 +5GTT

Postby MICHEL11GTE » Sat 4 Jul 2009 18:25

jah dat kan is het zelfde blok
MICHEL11GTE
 
Posts: 95
Joined: Sun 12 Oct 2003 9:31
Location: Purmerend

Postby -jo- » Tue 6 Apr 2010 15:08

heeft er iemand iets aan een R11 nieuwe voorbumper en nieuwe verlagingsveren -35 ?

Betreft een MCracing voorbumper, volledig poly.
-jo-
 
Posts: 5474
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Postby Rob » Tue 27 Apr 2010 18:47

Ik zoek stugge achterdempers voor een phase 1 R11. Wie weet welke merken deze verkopen?

Ik kan alleen vinden dat Koni ooit Koni Geel heeft verkocht, maar al een tijdje niet meer in haar programma heeft.
Rob
 
Posts: 1757
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: Maastricht

Postby mark 5t » Tue 27 Apr 2010 19:45

past volgens mij van een clio of een 5 ook.
mark 5t
 
Posts: 7629
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby jacques » Tue 27 Apr 2010 20:31

kijk eens hier http://link.marktplaats.nl/336375357

Die kun je in stugheid verstellen door bumprubber eraf te halen en de zuigerstang een halve slag te draaien en bumprubber uiteraard weer monteren.
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2380
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Postby canonballman » Tue 27 Apr 2010 22:09

mark 5t wrote:past volgens mij van een clio of een 5 ook.


Nee, die zijn echt totaal anders.
R19 dempers lijken erop, maar zijn een stuk langer, kun je ook niet gebruiken.

Wat er wel voor geleverd wordt....???

Misschien Bilstein, maar das een gok...
canonballman
 
Posts: 4221
Joined: Thu 26 Jul 2001 0:00
Location: Hilvarenbeek

Postby Alpine » Wed 28 Apr 2010 19:47

Steven wrote:Setje GT voorpoten en achter moet je ff customizen als ik me Reiniers adviezen goed herinner.


Dus kan ik Koni geel van een GT op mn 11T monteren?
Gebruik je dan de topschotels van de 11,of de hele poot van de GT?
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby canonballman » Wed 28 Apr 2010 21:58

Alpine wrote:
Steven wrote:Setje GT voorpoten en achter moet je ff customizen als ik me Reiniers adviezen goed herinner.


Dus kan ik Koni geel van een GT op mn 11T monteren?
Gebruik je dan de topschotels van de 11,of de hele poot van de GT?


Ik heb inderdaad met fase 1 GTT voorpoten gereden onder mn 11. Volgens mij gewoon met de GTT veerschotels boven, en 1 extra 8 mm gat geboord in de veertoren.
canonballman
 
Posts: 4221
Joined: Thu 26 Jul 2001 0:00
Location: Hilvarenbeek

Postby Rob » Mon 3 May 2010 16:20

mark 5t wrote:past volgens mij van een clio of een 5 ook.


Helaas, zoals Reinier al zegt, een 5 is totaal anders. Een 11 heeft de dempers rechtop staan a la MacPherson, maar dan met torsiestaven.

jacques wrote:kijk eens hier http://link.marktplaats.nl/336375357

Die kun je in stugheid verstellen door bumprubber eraf te halen en de zuigerstang een halve slag te draaien en bumprubber uiteraard weer monteren.


Kijk! Ik had die ad gezien, maar wist niet dat je Koni rood ook in hardheid kan verstellen. Bedankt!
Rob
 
Posts: 1757
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: Maastricht

Postby Rob » Mon 3 May 2010 16:26

canonballman wrote:
Alpine wrote:
Steven wrote:Setje GT voorpoten en achter moet je ff customizen als ik me Reiniers adviezen goed herinner.


Dus kan ik Koni geel van een GT op mn 11T monteren?
Gebruik je dan de topschotels van de 11,of de hele poot van de GT?


Ik heb inderdaad met fase 1 GTT voorpoten gereden onder mn 11. Volgens mij gewoon met de GTT veerschotels boven, en 1 extra 8 mm gat geboord in de veertoren.


Het past, als je aanpast (zoals iemand hier ooit heeft gepost).

Ik heb de voorpoten van de 5 gebruikt (GAZ schroefset) en een mix gemaakt van de schotels van de 5 en de 11. De 11 heeft namelijk het lager onder de veer zitten, in tegenstelling tot de 5, waar het lager aan de bovenzijde van de veer zit. Daarnaast komen de boutgaten van de topschotels niet overeen. De makkelijkste manier is 2 gaatjes boren in de veertoren.

Ik heb echter het bovenste deel van de schotel/rubber mix van de 5 gebruikt met de topschotel van de 11. Ik heb het kleine schoteltje met het rubber eromheen en de topschotel (die je dus aan de carrosserie schroeft) van de 5 verwijderd en hiervoor de topschotel van de 11 gebruikt.
Rob
 
Posts: 1757
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: Maastricht

Postby Alpine » Mon 3 May 2010 20:19

Rob wrote:Het past, als je aanpast (zoals iemand hier ooit heeft gepost).

Ik heb de voorpoten van de 5 gebruikt (GAZ schroefset) en een mix gemaakt van de schotels van de 5 en de 11. De 11 heeft namelijk het lager onder de veer zitten, in tegenstelling tot de 5, waar het lager aan de bovenzijde van de veer zit. Daarnaast komen de boutgaten van de topschotels niet overeen. De makkelijkste manier is 2 gaatjes boren in de veertoren.

Ik heb echter het bovenste deel van de schotel/rubber mix van de 5 gebruikt met de topschotel van de 11. Ik heb het kleine schoteltje met het rubber eromheen en de topschotel (die je dus aan de carrosserie schroeft) van de 5 verwijderd en hiervoor de topschotel van de 11 gebruikt.


Eerst bovenstaand eens proberen en dan een schroefset op de bestellijst zetten (Y)
Alpine
 
Posts: 1462
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Postby tutuur » Mon 21 Jun 2010 15:24

hebben een r9&11 dezelfde techniek als een 5? dus veerpoten blok enz.
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14247
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Andrews (supercinq) » Mon 21 Jun 2010 15:57

ja de hele voortrein is in grote lijnen identiek.
subframe e.d is ook het zelfde..
Andrews (supercinq)
 
Posts: 1556
Joined: Sun 25 Feb 2007 22:07
Location: Bergen op Zoom

Postby canonballman » Wed 23 Jun 2010 0:04

Andrews (supercinq) wrote:ja de hele voortrein is in grote lijnen identiek.
subframe e.d is ook het zelfde..


Niet waar hoor, is totaal anders.

Blokken en bakken zijn uitwisselbaar, draagarmen ook, maar stab stangen, subframes en aandrijfassen niet, is allemaal breder bij een 9/11.

Veerpoten zijn ook anders, maar wel te gebruiken met wat fantasie.
canonballman
 
Posts: 4221
Joined: Thu 26 Jul 2001 0:00
Location: Hilvarenbeek

Postby Headlong » Mon 2 Aug 2010 13:43

Zaterdag 14 augustus ga ik naar Frankrijk om daar twee R11 Turbo's op te halen. Eéntje zal dienen als donor voor de motor en reserveonderdelen, de andere als donor-ontvanger.

Donor:
Image

Ontvanger:
Image
Headlong
 
Posts: 120
Joined: Mon 15 Mar 2004 19:11
Location: Ede

Postby Geert » Mon 2 Aug 2010 13:46

Nice! ben een grote ph1 11 turbo fan. Maar vindt je een 3 deurs niet mooier?
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Headlong » Mon 2 Aug 2010 14:04

Nee, ik ben zeer bewust opzoek gegaan naar een phase 1 5-deurs. Ik heb het gevoel dat de auto als 5-deurs qua ontwerp meer in balans is.
Headlong
 
Posts: 120
Joined: Mon 15 Mar 2004 19:11
Location: Ede

Postby Geert » Mon 2 Aug 2010 14:23

hmm ik juist niet :lol:

Is de kas van de 3 deurs erg slecht?
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Return to Renault 9 en 11



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron