afstellen differentieel 11 turbo

Post hier al je vragen over de Renault 9 en 11

afstellen differentieel 11 turbo

Postby jonas » Fri 9 Dec 2011 14:49

hallo,

Zou iemand mij willen/kunnen helpen met uit te leggen hoe ik de diff van een 11 turbo (jb3002) kan afstellen?
werkplaatshandboek zou ook handig zijn...

mvg jonas
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby tutuur » Fri 9 Dec 2011 15:32

Wat wil je er aan stellen dan?
Is niet veel aan te doen....
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14275
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby mark 5t » Fri 9 Dec 2011 16:05

ben je een grote sleutel voor nodig uit mijn hoofd groter als dop 32

dan gewoon aandraaien net zolang dat het diff nog goed sopel ronddraait
loopt ie vast dan iets lossen totdat ie weer soepel loopt.

o ja je moetwel het kroonwiel borgen met een plaatje met dezelfde vertanding.

ik borg de moer effe met een drevel in de schroefdraad tikken.

tis niet erg moeilijk maar je moet het gewoon doen.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby tutuur » Fri 9 Dec 2011 16:07

Wat stel je daarmee Mark?
Is deze anders dan de jb3's met een circlip?
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14275
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby mark 5t » Fri 9 Dec 2011 18:08

die ring die jij bedoelt zit aan de andere kant van het diff (tripode kant)

de moer zit aan de kant waar een astap uitsteekt.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby jonas » Sun 11 Dec 2011 17:28

niet juist... de bak van een 11 is niet zoals jij zegt, de bak van 5turbo is wel met een moer, ik had mijn dif weer in de bak gestoken en bij afschakelen zoemt ze, ook de snelheid viel volgens de sensor weg dus de dif verplaatst zich, tussen het grote lager en de dif zitten stel ringen tussen maar nu weet ik niet hoe ik dit moet afstellen
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby mark 5t » Sun 11 Dec 2011 18:34

tja dan weet ik het ook niet dacht ook dat het een J 3 was.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Abel » Sun 11 Dec 2011 18:35

Je hebt een 11 Turbo, dus een jb3 bak met een c1j motor.

Die Jb3 bak is een standaard 5 versnellingen bak met een grote eind overbrening.

Die jb3 bak heeft aan de externe aandrijfas kant achter de olie keerring een hele grote moer. die moet je lost draaien om de differencieel er uit te halen. Daar zit ook een lager. De andere kant achter de grote veer ring zit een tandwiel waar de andere aandrijfas in gaat.

zie http://www.retro-renault.com/forums/mec ... pdate.html
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby mark 5t » Sun 11 Dec 2011 18:37

ja je moet natuurlijk wel je keerring slopen idd.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby jonas » Sun 11 Dec 2011 20:45

neen neen , ben wel zeker van wat ik zei hoor!
heb bijde bakken uiteen gedaan en onderdelen van beide gebruikt...
de dif van 11 heeft niet alleen andere verhouding, ook is deze geperst, niet gevezen!
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby Abel » Mon 12 Dec 2011 0:18

dan willen we echt een foto zien.. ik zeg dat je iets gemist hebt.. Kan niet anders dan een moer
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby jonas » Wed 14 Dec 2011 15:25

jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby Abel » Wed 14 Dec 2011 15:52

:(

Iets nieuws voor mij. Zo zie je maar weer altijd verrassingen met die oude meuk.

Heeft cannonballman deze topic nog niet gezien? Reinier waar zit je?

deze bak heeft ook een electriche km teller dus. dus iedere r5 gt bak kan je ook pakken (Y)
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby jonas » Thu 15 Dec 2011 11:33

neeen neeen neeen... anders zou ik het mij niet zo moeilijk maken he!!!!!
Dit is een 11 turbo bak met ANDERE diff. daarom is deze verschillend :grin:
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby Abel » Thu 15 Dec 2011 11:47

wat is er anders aan?

stuur een pm naar cannonbalman die reviseert versnellingsbakken voor zijn werk
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby tutuur » Thu 15 Dec 2011 14:21

als ik de wphb er op na sla zie ik sowieso nergens iets over een moer...

http://home.wanadoo.nl/uijen/MRBVJBJC.pdf
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14275
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby the reaper » Thu 15 Dec 2011 16:12

het gaat toch om de moer van differentieel, die je in je werkplaatshandboek op de 1 na laatste tekening kunt zien (van dif exploded view)? verschil zit m in conische lagers of kogellagers?
the reaper
 
Posts: 808
Joined: Wed 1 Jun 2011 19:10
Location: stapelmoor

Postby jonas » Thu 15 Dec 2011 16:39

de bak van een 11 is de dif gemonteerd zonder moer... inderdaad met kogellagers.
En er is niets zelf hermaakt, dit komt origineel uit een 11 turbo.
als er geen schroefdraad is kan ik er ook geen moer opdraaien he.
dus blijf ik zoeken naar iemand die me wel kan helpen

mvg
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby Abel » Thu 15 Dec 2011 17:10

ze zijn er bijde dus, maar met de link van tutuur moet je de benodigde info kunnen vinden aangezien dit de werkplaats handboek van de dealer is!
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby mark 5t » Thu 15 Dec 2011 18:22

klik op differentieel in het wphb en je hebr gelijk al een plaatje van een diff op kogellagers
de rest heb ik niet nagezocht maar moet volgens mij allemaal niet zo moeilijk zijn zo te zien.
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby jonas » Fri 16 Dec 2011 17:33

had die link ook al eens gebruikt voor andere dingen maar wist niet dat dit allemaal letterlijk in dit bestand stond, dankuwel!
wacht al 3 weken op het lager...
heb het lager ook in oekraine gevonden maar wacht nog liever even af!

mvg jonas
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby jonas » Wed 21 Dec 2011 21:43

bak is gemaakt :)
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby mark 5t » Wed 21 Dec 2011 21:52

vertel!!!!!
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby jonas » Thu 22 Dec 2011 15:05

wat moet je weten? :)
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Postby Martijn Kool » Thu 22 Dec 2011 15:34

wat nu de oplossing was wellicht? :):)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby jonas » Thu 22 Dec 2011 17:44

ik heb dezelfde lagers gebruikt en ze hebben mij gezegt dat je het dan zoals je het uitelkaar hebt gehaald terug in elkaar steekt. En heb dit ook gedaan... anders zou je de cirklips nimeer op zijn plaats krijgen... juist snelheidssensor werkt nog niet
jonas
 
Posts: 30
Joined: Sun 11 Sep 2011 8:53

Return to Renault 9 en 11



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group