ACT: Renault 21 Turbo/Quadra

Post hier al je vragen over de Renault 21
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ph1/2/3 ?

verdeelkap of bobines ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

fase 2 (quadra) verdeelkap
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jups, ligt nog in de stapel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

goede gebruikte of nieuw? en wa kost ie?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

used, wel goede conditie.

Nieuw is nog aan te komen, maar zoals gewoonlijk $$$$$
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:

Gaat zoiets werken op mijn renault 21 turbo blok?
ik kan nergens de specs van de originele turbo vinden...

http://cgi.ebay.de/Turbolader-WT3-T4-A- ... 35a64e4ff1
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jouw std heeft een .48turbine en 50 trim.

Huub...weet je zeker dat je dit aan een standaard motor wil hangen ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:

-jo- schreef:jouw std heeft een .48turbine en 50 trim.

Huub...weet je zeker dat je dit aan een standaard motor wil hangen ?


Hi Jo,

eh ,zeker? nee , daarom vraag ik het even.
de huidige turbo heeft radiaal een heel klein beetje speling , en voor dit soort bedragen kun je maar vast een nieuwe hebben liggen .
maar dan moet hij wel een beetje passen.

Bij deze is zowel de turbine groter, als de a/r groter.
als ik het goed begrijp gaat dat een hogere (eind) druk opleveren , ten koste van het opspoelgedrag onderin.

Ik weet niet of ik daar echt op zit te wachten.
Maar ik begrijp van jouw reactie dat er meer redenen zijn waarom ik deze beter niet kan nemen?
Laatst gewijzigd door huub op vr 15 jan 2010 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is dit de eerste keer dat je gevoeld hebt? het is namelijk normaal dat een turbo radiaal een beetje speling heeft (Y)
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:

tutuur schreef:is dit de eerste keer dat je gevoeld hebt? het is namelijk normaal dat een turbo radiaal een beetje speling heeft (Y)
Ik heb wel vaker een turbo in mijn vingers gehad, deze heeft speling meer dan ik gewend ben.
Nu moet ik zeggen dat zo op het gevoel de speling de laatste 30.000 km niet meer is geworden , en dat ik nog geen oliespoor achter de auto trek, maar je zult maar vast voorbereid zijn op het onvermijdelijke.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

huub schreef:Bij deze is zowel de turbine groter, als de a/r groter.
als ik het goed begrijp gaat dat een hogere (eind) druk opleveren , ten koste van het opspoelgedrag onderin.

Ik weet niet of ik daar echt op zit te wachten.
Maar ik begrijp van jouw reactie dat er meer redenen zijn waarom ik deze beter niet kan nemen?
dat heb je helemaal juist, het is zelfs beter te verwoorden:

Gas onderin, wachten...wachten...wachten...daar komt 4000rpm,wachten, daar komt 4500 rpm....SCHOP...en afgelopen bij 5500 rpm met de std nokkenas. Het formaat van deze blazer stemt ongeveer overéén met het type dat aan mijn motor hangt.
Deze turbo is voor jou absolute overkill, tenzij je alles aanpast. Op een std motor gaat dit echt niet werken.

Ik raad deze turbo ook volledig af. Bedenk dat een dergelijke turbo van een gekende fabrikant tussen de 1200 en 2000 hangt. Ik weet niet wat je verwacht voor 299 maar op 21turbo.fr en 21beyond staan enkele topics van mensen die deze turbo's aangekocht hebben, alsook de gt serie kopies (made in china). De stukken gaan zo mee de motor in en het feestje is over. Blok weggooien.

Als het een vervanger of lichte upgrade moet worden voor je huidige set up zou ik persoonlijk gaan voor een T3super60 of een cossieturbo (siera). Beiden behouden de .48 turbine maar met een grotere trim.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
huub
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 18:23
Contacteer:


Gas onderin, wachten...wachten...wachten...daar komt 4000rpm,wachten, daar komt 4500 rpm....SCHOP...en afgelopen bij 5500 rpm met de std nokkenas. Het formaat van deze blazer stemt ongeveer overéén met het type dat aan mijn motor hangt.
Deze turbo is voor jou absolute overkill, tenzij je alles aanpast. Op een std motor gaat dit echt niet werken.

Ik raad deze turbo ook volledig af. Bedenk dat een dergelijke turbo van een gekende fabrikant tussen de 1200 en 2000 hangt. Ik weet niet wat je verwacht voor 299 maar op 21turbo.fr en 21beyond staan enkele topics van mensen die deze turbo's aangekocht hebben, alsook de gt serie kopies (made in china). De stukken gaan zo mee de motor in en het feestje is over. Blok weggooien.


Hi Jo,

okee, dat is helemaal duidelijk.
ik heb met de huidige turbo lag al voldoende moeite, achterwielaandrijving en turbo lag is geen echt leuke combinatie.
Dus nog meer turbo lag gaan we niet doen.

Dan maar op mijn gemak rondkijken naar een iets beter passende vervanging, gelukkig heb ik geen haast.
en nu weet ik ook wat ik zoek , dat is ook wat prettiger zoeken.

tja , wat betreft prijzen is het nooit helemaal te volgen , dezelfde intercooler heb ik ondertussen op drie plekken gezien, met een ruime factor drie prijsverschil.
maar een lekkende intercooler is wat minder schadelijk voor je blok als een ontploffende turbo, dat wel.

bedankt voor de info,
hubert
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Maakt het wat uit als ik voor de 21 turbo b.v. onderdelen origineel bij renault haal of gewoon bij de automaterialen zaak?

Dan heb ik het over: kopbouten, pakkingen voor het blok enz.

Zit hier veel verschil in kwaliteit? Of is het alleen maar de prijs die meestal bij de automaterialen zaak beter is?
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Dit soort dingen zou ik denk ik bij het revisiebedrijf halen. Die weten vaak exact wat je nodig hebt en leveren over het algemeen goed spul.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Laat je niks wijs maken. In een renaultdoos zit evengoed een victor reinz of goetze pakking en de riemen zijn allemaal gates of dayco.

Het grote verschil bij renault ? Héél dure dozen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Ja dat dacht ik ook zoiets, zal wel aan die dure verpakkingen liggen. Dan gewoon fijn bij de automaterialen zaak halen.

Jo, ga je binnenkort trouwens die dutice liners testen?
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jups, heb eergisteren de zuigerveren binnen gekregen. Blok staat nu in de bok om op te bouwen. Van zodra ik daadwerkelijk in elkaar begin te zetten komt er wel een topic "overseas" :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Nice, ben benieuwd

Heeft die quadra van jacco geen ductile? Heeft die custom made stalen bussen
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Blok van Jacco is opgebouwd met custom stalen bussen type europacup. Bijhorende kop, aangepaste klepzetels/kleppen, cup nokkenas en Arias zuigers. Binnenkort gaat ie voor de custom map.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

aahzo, ben wel benieuwd over die ductile bussen.

Heb mijn blok nu ook compleet uit elkaar liggen alles wordt gereinigd en weer nieuw opgebouwd, was aan het denken om tegen die tijd ook die ductile in te steken, als ze goed bevallen.

Niet dat ik zo veel vermogen ga draaien, maar ze zullen qua prijs en sterkte wel een stuk aangenamer zijn dan de originele gietijzer.

Die bussen die uit mijn blok komen hebben ook hele kleine beginnende scheurtjes. (N)
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik heb nog een setje nodulair gietijzer bussen, en JE zuigers voor een 2.2 conversie. Any-one?
rev it like a rental
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ja ik, heb trouwens nog zo een compleet blok bij B. Huyser staan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

hoe gaat het daar nog mee
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

stof te vangen... :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Menno schreef:Ik heb nog een setje nodulair gietijzer bussen, en JE zuigers voor een 2.2 conversie. Any-one?
8) Ik wil ze donderdag wel ff bewonderen...
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Martijn schreef:
Menno schreef:Ik heb nog een setje nodulair gietijzer bussen, en JE zuigers voor een 2.2 conversie. Any-one?
8) Ik wil ze donderdag wel ff bewonderen...
strik d'r om? :)
rev it like a rental
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Kan iemand misschien ff een plaatje schieten van de linker achterwielkuip (binnen zijde) van zijn renault 21 turbo?

Hier foto als voorbeeld, moet even weten hoe het rood gemarkeerde deel behoord te zitten.

Dus het gaat hoe het linkse deel (binneste wielkuip) tegenover het rechtse deel (buitenste wielkuip) hoort te zitten.

Alvast bedankt voor jullie aandacht.

[img]http://img63.imageshack.us/img63/7735/kopiedsc00256.jpg[/img]

[img]http://img63.imageshack.us/img63/5306/kopiedsc00253.jpg[/img]
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Is er dan niemand met een 21 die ff een foto voor mij kan maken van de binnenzijde achterwielkuip links? mmm jammer dan.
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Met alle plezier, alleen is het bij mij niet meer origineel. 21TOC? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Bedankt jongens, jo het staat er net ff niet duidelijk op bij die nieuwe casco van jou. Ik duik aanstaande zondag wel f bij iemand onder zijn 21 :smile:

Ik ben nu bij de achtersubframe bevestigingen bezig, man daar zit me een partij roest :(
Maar het komt allemaal wel goed 8)
niks kant en klaar, hier is alles met de hand gemaakt!!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik wil mijn 21 aan de achterkant verhogen (terug naar origineel). Nu zit daar ook gewoon een torsie as onder, maar dat is toch net effe anders dan een 5je. Er zitten veren onder, die er bij een 5 niet zitten.

Kan iemand me vertellen of het verstellen van de torsie gewoon hetzelfde is, of moet ik ergens rekening mee houden?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

identiek ! Tis eigenlijk hetzelfde als een 5 alleen zitten er "hulpveren" op.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dus die veren hoeven er verder niet af of zo? Gewoon loshalen die zooi? :)
Plaats reactie