ACT: Renault 21 Turbo/Quadra

Post hier al je vragen over de Renault 21
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb er alle vertrouwen in... Nu maar hopen dat ze die dingen nog voor het weekend kunnen leveren. :S
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat hebben de meeste dealer normaliter op de plank liggen. Die keerring wordt bij elke UN bak gebruikt.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Worden UN bakken nog geleverd dan? ;)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

natuurlijk, alleen wil je niet weten wat ze kosten...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Besteld, morgen in huis... Wel prijzig, maar ik weet niet wat die dingen normaliter moeten kosten bij andere bakken. :)
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tja, wat is prijzig. 20 euro per stuk kan, maar heb ook wel eens kleinere keerringen 30 euro betaald, van Reno bak. Maar met 30 euro houdt het wel op.

Goede kans dat je ook universele keerringen had kunnen gebruiken, van een technische groothandel.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

30 euro ex. per stuk... Ik vind het nogal wat geld. :)
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Tja, zoals ik al zei. Het IS ook veel geld voor een dom keerinkje. Goede kans dat je m universeel voor een 10tje het stuk had gehad, als het een courante maat is.

Bij Mercedes kost een flinke keerring vaak ook maar een 10 euro. Laat dat een tip zijn :p
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Hebben ze daar deze keerringen ook dan? Dank!



:beer:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

waarschijnlijk wel, we gebruiken ook een mercedes lager op de cardanas bij de quadra. Mr Renault levert deze niet meer.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
canonballman
Berichten: 4221
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Martijn schreef:Hebben ze daar deze keerringen ook dan? Dank!
Gewoon naar de MB dealer gaan, en zeggen tegen Mr. Magazijn dat je 2 keerringen wilt voor een Reno UN1 bak, dan pakt ie ze zo uit het rek. :worship:
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Ik ben op zoek naar de volgende plaatwerkdelen van de renault 21 TQ. 1 afbeelding is van renault dialogys en de andere heb ik uit een boek van renault wat ik heb. (is wel in het duits)

[img]http://img20.imageshack.us/img20/7720/achterstedeelbodemplaatb.jpg[/img]

[img]http://img21.imageshack.us/img21/1785/1cci2011200900000.jpg[/img]

Het gaat in de dialogys om nummer 1. Dit zou onderdeel 77 51 641 635 van renault moeten zijn. Dit onderdeel is in mijn boek weer in 3 lossen delen verdeeld.
Ik heb hier nummer 13 van nodig.

1. Heeft iemand hier misschien een onderdeel nummer van?
2. Is dit onderdeel nog te krijgen?
3. Wat zijn ong. de kosten?

Heb deze zowel links als rechts nodig

Alle info is welkom.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Renault al gebeld? Ik heb geen idee of het nog te krijgen is, maar als het er nog is, dan zal het waarschijnlijk niet goedkoop zijn.

Effe bellen met de dealert en je weet het... :P
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Merijn schreef:Renault al gebeld? Ik heb geen idee of het nog te krijgen is, maar als het er nog is, dan zal het waarschijnlijk niet goedkoop zijn.

Effe bellen met de dealert en je weet het... :P

mmm ja moet ik weer tot maandag wachten... Dacht trouwens, hebben ze vast niet.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die kans bestaat wel, ja... :( Maar ik denk niet dat er hier veel mensen rondlopen die het hebben liggen voor je. ;)

Misschien dat Jo een idee heeft, maar ik begrijp dat die op bed ligt met de griep. (F)
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Merijn schreef:Die kans bestaat wel, ja... :( Maar ik denk niet dat er hier veel mensen rondlopen die het hebben liggen voor je. ;)

Misschien dat Jo een idee heeft, maar ik begrijp dat die op bed ligt met de griep. (F)
Aaah jo de griep, niet fijn. Ik dacht vraag f hier meestal weet jo wel iets her en der te vinden.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Rob,

De delen met referentie 13 uit jouw boek zijn in Dialogys wel los op te zoeken, maar alleen bij een R21 4x2 en niet bij de 4x4. :wink:

Onderdeelnummer RECHTS : 77 50 753 730

Onderdeelnummer LINKS : 77 50 753 728

Prijzen staan er helaas niet bij in mijn Dialogys .... :-(



Morgen dus toch maar ff bellen met de dealer of langs gaan. :wink:


** edit **

Net even de nummers van dat onderdeel met referentie 1 vergeleken met een versie 4x2, maar deze is anders .... Ben benieuwd of je uberhaupt dat artikeltje 13 uit het boek kan gebruiken voor jouw 4x4 terwijl het is bedoeld voor een 4x2.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Arco.

In mijn dialogys doet de 4x2 het niet... weet ook niet waarom, maar ik heb mijn Quadra zover uit elkaar liggen en als ik van het plaatje uit kan gaan komt het heel goed overeen. Nu kan het zijn dat bij de 4x4 en de 4x2 dit onderdeel hetzelfde is.

Bedankt voor de nummers, hier kan ik weer verder mee.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Succes. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Merijn schreef:Die kans bestaat wel, ja... :( Maar ik denk niet dat er hier veel mensen rondlopen die het hebben liggen voor je. ;)

Misschien dat Jo een idee heeft, maar ik begrijp dat die op bed ligt met de griep. (F)
Sorry Merijn, heb Jacco ook moeten afzeggen. Iedereen had het hier al gehad dus nu is het mijn beurt. :@
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Arco Straver schreef:Rob,

De delen met referentie 13 uit jouw boek zijn in Dialogys wel los op te zoeken, maar alleen bij een R21 4x2 en niet bij de 4x4. :wink:

Net even de nummers van dat onderdeel met referentie 1 vergeleken met een versie 4x2, maar deze is anders .... Ben benieuwd of je uberhaupt dat artikeltje 13 uit het boek kan gebruiken voor jouw 4x4 terwijl het is bedoeld voor een 4x2.
robscheenen schreef:Arco.

In mijn dialogys doet de 4x2 het niet... weet ook niet waarom, maar ik heb mijn Quadra zover uit elkaar liggen en als ik van het plaatje uit kan gaan komt het heel goed overeen. Nu kan het zijn dat bij de 4x4 en de 4x2 dit onderdeel hetzelfde is.
Bedankt voor de nummers, hier kan ik weer verder mee.
dat onderdeel is COMPLEET anders. Bij een 4x4 zit de toren voor de ophanging mee ingewerkt op dit onderdeel. Bij een 4x2 helemaal niet omdat deze met torsie werkt en een schokdemper met hulpveer die op de koets zelf zit. De 4x4 werkt met een losse veer die tussen het achtersub zit en de koets. Daarbij heb je dan ook nog een demper die vanop het sub naar het onderdeel gaat dat jij nodig hebt. Het nummer uit je dialogisch is trouwens het juiste. Voor de TQ is het 1 nummer, geen 3.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

He jo, ja daar heb je wel een punt. Ik vroeg me al of of dat ene plaatje: 77 50 753 728 ook los te krijgen was voor de 4x4. Maar dat is dus alleen compleet met de hele achter chasis balk te krijgen: 77 51 642 637.

Maar het enige verschil wat ik zo zie is dat dat plaatje bij de 4x2 gewoon verder naar binnen doorloopt en bij de 4x4 niet.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

bij de 4x4 zit dat plaatje vast op het onderdeel. Het grote verschil tussen beiden zit hem in de ophanging bevestiging. (zie rode cirkels)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Hoe krijg ik de tussenas van de oliepomp uit het onderblok? Alles is los, as draait maar kan hem er niet uittrekken!

Zit hier een lagering en moet het blok gedeeltelijk verhit worden om de as met eventueel lager eruit te krijgen?

Dank u!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

helemaal niet,

die tussenas zit mee op de distributieriem. Onder het inlaatspruitstuk zit een afdekplaatje waar de vertanding naar de oliepomp opzit. Dat kan je er gewoon uittrekken als je even met de pouly draaid (kleine pouly)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

mmmm jah dacht ik ook al, heb ik allemaal al los, dekseltje ook. Zal morgen nog eens een blik werpen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

zit de distributieriem er nog op ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

nope is allemaal los, blok staat in motorsteun
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dan moet hij er zo uitkunnen. Desnoods geef je hem een kleine tik via de binnenkant van het blok waar de oliepompstang ingaat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

ja dat dacht ik ook dat die er zo uit moest, ik zal morge nog eens een keer kijken, dank voor je snelle reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

graag gedaan,

let wel, sla er niet te hard op of de kans bestaat dat je de tandoverbrenging beschadigd.

Ik raad je aan van de oliepompstang erin te steken, duwen en tegelijktijd draaien aan de kleine pouly.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Jo,

Is al gelukt, moest tandwiel loshalen, daarna dekseltje verwijderen en dan zit er zo`n vork die de as op zijn plaats houdt.
Dan schijf je de as er zo uit.

Ik had weer eens niet goed gekeken.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

die vork zit achter de kleine pouly, maar die hoeft er echt niet af en die as hoeft er niet uit om dat kleine tandwieltje eruit te halen hoor. Die kan je gewoon langs het dekseltje eruit trekken. Mooi dat het gelukt :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rob21TQ
Berichten: 99
Lid geworden op: do 5 jul 2007 15:48
Locatie: Heythuysen (Limburg)

Neej, het ging me juist om die as (met het wormwiel erop) maar hij is er nu uit.

Hem je trouwens nog een goed vliegwiel liggen? Op die van mij zitten allemaal haar scheurtjes. Echt veel gewoon.
Plaats reactie