Mec's 21 Turbo gecrashed

Post hier al je vragen over de Renault 21
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

moet je veel doen aan de andere 21T of valt het mee????. de geplakte ramen kan je er idd het beste uithalen met een "piano snaar"
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

morgen -nadat ik de R5 automatic van mn zuske heb gefixed- aan de sloop met de gecrashde 21 :( Ik wacht trouwens nog steeds op verhaal van politie en claimers (heb iemand zn brievenbus meegenomen tijdens het rollen, echt vervelende gast mocht niet uit mn auto klimmen en via zijn weide op het droge komen) anyway fotos volgen :smoke: ook van de andere 21, hij staat weer op wielen met een mooi setje groep-n shockers.

Enne de Devil pijp was nog heel :p dus binnenkort weer "lawaai" op de weg >-)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Le Mec schreef:morgen -nadat ik de R5 automatic van mn zuske heb gefixed- aan de sloop met de gecrashde 21 :( Ik wacht trouwens nog steeds op verhaal van politie en claimers (heb iemand zn brievenbus meegenomen tijdens het rollen, echt vervelende gast mocht niet uit mn auto klimmen en via zijn weide op het droge komen) anyway fotos volgen :smoke: ook van de andere 21, hij staat weer op wielen met een mooi setje groep-n shockers.

Enne de Devil pijp was nog heel :p dus binnenkort weer "lawaai" op de weg >-)
Zielige gast!!!....enne fietser opgepast.....le mec will be back >-)

:worship: Hessel

P.s. Sloopze kerel!!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

en schokbrekers nog ok?
groeten: mark
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Balen dat het weer veels te druk met werk is om door te kunnen sleutelen aan de 21T :( Na het fixen vanhet 5je was er niet veel tijd meer over en helaas moet ik dit weekend gewoon doorwerken. Wel nog de Devil pijp eronder vandaan gehaald en hier en daar eens gekeken naar wat nog heel was bij de gecrshde 21, best nog wel wat eigenlijk. :)

Devil einddemper(ff poetsen en hij is weer super 8)):
[img]http://www.wapag.nl/~maarten/21T/03.jpg[/img]

21T gedemonteerd, net op poten gezet:
[img]http://www.wapag.nl/~maarten/21T/01.jpg[/img]

Origenele groupe-n koni's
[img]http://www.wapag.nl/~maarten/21T/02.jpg[/img]
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

veerpoot op de foto is toch ook wel nie 100% recht meer of is dat gezichtsbedrog????
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

paz-maniac schreef:veerpoot op de foto is toch ook wel nie 100% recht meer of is dat gezichtsbedrog????
Veerpoot is kaarsrecht, anders had ik hem er niet ondergezet. Maar lijkt idd krom op de foto, zal wel de lichtval zijn. :)
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

ik heb vandaag al mijn spullen binnen gehad van mijn verzekering heb je een fax zodat ik ze kan faxen? inscannen is geloof ik een beetje veel! :( of moet ik ze naar je opsturen?
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

@5gt8vturbo: heb je net een pm gestuurd :)

Misschien is het al opgevallen door de een, maar ik heb mijn 21's ter ruil aangeboden (rijdende 5GTT). Niet dat ik 123 ervanaf wil want het blijven gewoon super bakken, tis alleen dat ik bij iemand anders moet sleutelen (10km rijden) en zeer weinig tijd heb op het moment -krijg je met een eigen bdrijf-. Neemt niet weg dat ik gewoon door ga met de opbouw van de ene en sloop van de andere en ik Renault uiteraard trouw blijf 8)
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Laatst nog een kwartierske bij mn kaduuke wagen gekeken en al hieren daar begonnen met wat los te draaien. De computer meegenomen en net ff opengemaakt, helaas -hij rammelde al- vol met water en stukjes modder. Niets meer mee te beginnen volgens mij:

[img]http://www.wapag.nl/~maarten/21T/IMG01.jpg[/img]
en van dichterbij:
[img]http://www.wapag.nl/~maarten/21T/IMG02.jpg[/img]

Het is dus de bedoeling dat de kaduuke gesloopt gaat worden, alleen wat is zinnig om eruit te slopen? Waarschijnlijk is alle elektriek gaar door het water(hoe wel de ruitenwissers het stug vol bleven houden) maar hoe zit dat met de motor en v-bak zouden die nog bruikbaar zijn ondanks het water?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die computer is volgens mij wel overleden maar de motor en bak enz zou ik er wel uithalen die zijn vast nog wel goed hoor!!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

de ECU is idd wel overleden zo te zien, die kunnen dus echt niet tegen water, bak en blok is meestal niet zo een probleem. spuit anders gewoon flink wat kruipolie op je zuigers via de bougi gaten dan gaat je blok zeker niet vast zitten. of is je blok niet onder water geweest??
R5GTT. Drive it like you stole it
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

de wagen heeft voor de helft in het water gelegen, de voorkant helemaal en de achterkant maar een klein beetje; overal water dus. Maar kruipolie it is :)

verder iig nog goed:
-remschijven voor (nwe)
-veerpootlagers (nwe)
-stuurkogels (nwe)
-intercooler (1tje ander moet ik nog ontdoen van de modder)
-koelslangen (duh)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dingen net als veerpoot lagers enzo kan je beste effe inspuiten met kruipolie of zo iets, maar veel kans dat ze als je ze weer monteerd snel kapot gaan, lagers kunnen er echt niet goed tegen als ze eens onderwater gezeten hebben. kijk bij je blok ook uit met span of loop rol van de distributie. als die vast lopen gaat het ook niet helemaal lekker onder de kap
R5GTT. Drive it like you stole it
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

je weet het idd nooit met water, ik wou het blok en alles wat er verder nog redelijk uitziet eruit halen en daarna een keer helemaal opnieuw opbouwen. Datsloot water is niet het schoonste en er hoeft maar ergens een stuk kroos of modder te blijven hangen en je motor is meteen weer gaar.
Gast

ik zou er zeker niet mee wachten om het blok open te halen. Doe je dit wel zou je zoiets kunnen voorhebben:

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/j ... 002731.jpg[/img]

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/j ... 002729.jpg[/img]

[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/j ... 002730.jpg[/img]

grts, Jo
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gewoon alle bougies er uithalen en flink laten ronddraaien op de startmotor.
daarna in elke cilinder een half borrelglaasje olie bougies er weer in
en vervolgens weer eventjes laten ronddraaien.
motor kan dan probleemloos een poos stilstaan.
o ja natuurlijk wel alle olie uit het carter halen en nieuwe er weer ingieten
desnoods goedkoop aldi spul of zo alleen maar om te conserveren.
groeten: mark
ps ik probeer om eens een keer langs te komen.
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Morgen hak ik de knoop door, waarschijnlijk gaan de 21 Turbo's weg omdat er een goed bod is gedaan op beide en ze terecht komen bij iemand met ook hart voor een 21 Turbo :)

(voor degene die interesse heeft: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18207)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

jammer maar heb je ook iets ingeruild?
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

nee helaas, was wel iemand die hem tegen een clio 16v uit 91 wou ruilen maar -no offense- dat vind ik niet zo'n geweldige wagen.
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ik lees dit nu net ff, en wat ik aan het begin dacht komt hier leuk samen met je reply over de Clio.

Wat ik dacht was namelijk: zo'n klapper wil je niet met een Clio maken, dan is een 21 toch wat steviger volgens mij.

Dus mocht het je ooit overkomen in een Clio of andere kleinere auto dan ben je een stuk minder gelukkig bij een ongeval.

(Correct me if I'm wrong)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Gast

das relatief hoor, het hangt er gewoon vanaf waar je wagen geraakt wordt en onder welke hoek en met welke impact. Het is niet omdat je wagen groot is dat ie daardoor sterker wordt. De rechter voorkant van een 21T is ook niet om over te roepen. Enkel het vooscherm en wat prul en dan heb je een halve meter niets (tot aan het motorblok, turbo niet meegerekent)

fotootje van gisteren:

[img]http://www.21turboownersclub.com/forum/ ... o-0185.jpg[/img]
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Is/was dat de takke 21 turbo? :evil:
Gast

eh ? Hakke bedoel je ? Neen hoor, dit is van een engelse collega die het vrijdagmorgen nodig vond een boompje mee te nemen. Zen 4de 21 die aan gort gaat, die kerel moet dringend iets aan zen rijstijl gaan doen.

quote:

Posted: Fri Jul 08, 2005 12:21 am Post subject: ...

--------------------------------------------------------------------------------

Matty has spoken to Roger today and i understand that he is ok, thats good for a start

Sorry to see that your 21t is at rest now Matty, shame it was a nice example

Don't take it personally but its time to look at your driving style babe, don't you think? I've seen you drive sensibily.....i don't want to see you in one of them horrible boxes....please be more careful....Promise?


From A Friend. x



quote:


Fri Jul 08, 2005 8:22 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

Here here Sarah. Matt did get hurt this time, only minor but I hope he takes it serious. This is written off 21T number FOUR for him, and although its a tribute for the strength of the car he's not wormfood, if he does it again I'LL put him in the fooking hospital!!!!

There's now 3 Dead Tungsten's within a 2 mile radius in coventry. My ph1, matt's quadra and his k-plate ph3.

Makes me wanna
Le Mec
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 27 aug 2003 9:35
Locatie: Groningen
Contacteer:

Beslissing is genomen, de 21T's gaan naar Jo.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

De 19 van de oprit en twee 21's er weer op :lol: :beer: Proficiat Jo
Gast

19 is nu volledig kaal dus die kan idd vertrekken (tenzij iemand er interesse voor heeft 50€, kaal en volledig roestvrij, met papieren), ibiza staat elders, audi de straat op dus plaats voor 63 T's (3x21).1tje die klaar is (wachten op zen tweede bouwfase) 1tje om te slopen, 1tje om op te bouwen of eventueel een circuitwagen van te maken. De keuze is groot, enkel de tijd ontbreekt effe (en ook de centen) maar dat komt allemaal wel in orde.
Plaats reactie