ACT: Renault 21

Post hier al je vragen over de Renault 21

ACT: Renault 21

Postby Ferdy » Tue 19 Sep 2006 20:10

Deze hadden we nog niet ! :)

Post hier alles wat je maar kwijt wilt over de Renault 21, alle modellen en phase's.
Ferdy
Über-Spammer
 
Posts: 14304
Joined: Tue 6 May 2003 15:40
Location: Grave

Postby rzasa » Wed 20 Sep 2006 9:02

rzasa
 
Posts: 57
Joined: Mon 1 Nov 2004 13:58
Car: Lag II ph2 2.0T Aut.

Postby Luco/Alpine-racer » Wed 20 Sep 2006 12:24

niet duur :wink:
op de derde foto staat nog een vijf achter de 21
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Re: ACT: Renault 21

Postby dennisvr » Wed 20 Sep 2006 13:09

Ferdy wrote:Deze hadden we nog niet ! :)

Post hier alles wat je maar kwijt wilt over de Renault 21, alle modellen en

phase's.


kan dat niet hierin?
viewtopic.php?p=1821236#1821236
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby dennisvr » Thu 11 Jan 2007 10:04

Is het nog mogelijk om koplampen ergens vandaan te halen?

Heb via Hbase & hartsant geprobeert, maar die hebben ze niet :(
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby Marcel J. » Thu 11 Jan 2007 10:11

dennisvr wrote:Is het nog mogelijk om koplampen ergens vandaan te halen?

Heb via Hbase & hartsant geprobeert, maar die hebben ze niet :(



Origineel en alleen die wat niet in hoogte verstelbaar zijn
Marcel J.
 
Posts: 1547
Joined: Fri 25 Apr 2003 8:30

Postby Haas » Thu 11 Jan 2007 10:17

kun je die hoogteverstelling niet overzetten dan?
User avatar
Haas
 
Donateur
Posts: 26589
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Location: Nijmegen
Car: Megane RS

Postby dennisvr » Thu 11 Jan 2007 10:34

Marcel J. wrote:
dennisvr wrote:Is het nog mogelijk om koplampen ergens vandaan te halen?

Heb via Hbase & hartsant geprobeert, maar die hebben ze niet :(



Origineel en alleen die wat niet in hoogte verstelbaar zijn

alleen bij de dealer zeker?
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby Marcel J. » Thu 11 Jan 2007 10:47

Ja alleen bij de dealer of iemand die ze heeft liggen. Ik dacht teminsten dat die met hoogte regeling niet meer leverbaar waren. Prijs veel reuze mee...NOT
Marcel J.
 
Posts: 1547
Joined: Fri 25 Apr 2003 8:30

Postby dennisvr » Thu 11 Jan 2007 10:51

Marcel J. wrote:Ja alleen bij de dealer of iemand die ze heeft liggen. Ik dacht teminsten dat die met hoogte regeling niet meer leverbaar waren. Prijs veel reuze mee...NOT

daar was ik al bang voor.....
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby Gabri van der Veen » Thu 11 Jan 2007 10:52

wil je echt nieuwe?

weet niet of holtrop ze ook nog heeft liggen namelijk.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby dennisvr » Thu 11 Jan 2007 10:59

Gabri van der Veen wrote:wil je echt nieuwe?

weet niet of holtrop ze ook nog heeft liggen namelijk.

de mijne zijn verroest aan de binnenkant, dus nieuwe zou wel mooi zijn...
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby Marcel J. » Thu 11 Jan 2007 11:08

21 Turbo lampen zijn volgens mij nooit in aftermarket leverbaar geweest, teminsten op het werk heb ik er nog geen gevonden. Je zit met de verstraler die een "ordinaire" 21 niet heeft.
Marcel J.
 
Posts: 1547
Joined: Fri 25 Apr 2003 8:30

Postby dennisvr » Thu 11 Jan 2007 12:14

Marcel J. wrote:21 Turbo lampen zijn volgens mij nooit in aftermarket leverbaar geweest, teminsten op het werk heb ik er nog geen gevonden. Je zit met de verstraler die een "ordinaire" 21 niet heeft.


Dan zal ik es naar de dealer gaan om te vragen wat ze moeten kosten
*shiver*
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby Marcel J. » Thu 11 Jan 2007 14:04

Anders vraag Jo of Robert of die nog wat hebben liggen?! Zelf heb ik alleen nog een rechterlamp liggen. Welk ik eerlijk gezegd liever niet weg doe :D
Marcel J.
 
Posts: 1547
Joined: Fri 25 Apr 2003 8:30

Postby Frank » Thu 11 Jan 2007 19:31

Koplampen zijn gewoon leverbaar . heb er pas nog gehaald met en zonderverstelling.
kosten 100 euro per stuk en dat is echt goedkoop !!!.
Frank
 
Posts: 235
Joined: Fri 28 Sep 2001 0:00
Location: b.z.o

Postby dennisvr » Thu 11 Jan 2007 20:55

Frank wrote:Koplampen zijn gewoon leverbaar . heb er pas nog gehaald met en zonderverstelling.
kosten 100 euro per stuk en dat is echt goedkoop !!!.


bij de dealer?
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby clio_16_klapper » Tue 15 May 2007 19:57

Na weer meer dan een 1/2 jaar dezelfde auto te hebben gehad (renault 19 1.4tje) werd het tijd voor weer iets anders.
Ik heb nu een Renault 21 GTS Elize gekocht uit 1993.
Maar nu is mijn vraag wat is er anders aan bij een Elize uitvoering???
Dr zit ook Airco/climacontrol op iemand enig idee of dat een beetje (Y)/goed degelijk spul is?? of gaat dat om de haverklap stuk/storing??
Hij doet het momenteel niet hij moet gevuld worden (zei de vorige eigenaar).
clio_16_klapper
 
Posts: 255
Joined: Sun 23 Feb 2003 20:07
Location: Emmeloord

Postby clio_16_klapper » Mon 21 May 2007 19:32

Ik ben op zoek naar een afbeelding uit dialogys over het verwarming systeem van een R21 GTS (met airco).
Zo een explode view (heet dat d8 ik).
Het gaat mij voornamelijk om het deel helemaal achter het dashboard.
Last edited by clio_16_klapper on Sat 26 May 2007 14:06, edited 1 time in total.
clio_16_klapper
 
Posts: 255
Joined: Sun 23 Feb 2003 20:07
Location: Emmeloord

Postby Gabri van der Veen » Fri 25 May 2007 17:16

hok van een 21

maar wel met 2x een digitaal dash erbij :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby clio_16_klapper » Sat 26 May 2007 16:31

Van mijn R21 GTS doet de kachel ventilator het niet meer, op geen 1 stand ik heb al gekeken of het motortje stuk is maar die is nog (Y) , Iemand enig idee wat het nog meer kan zijn??
clio_16_klapper
 
Posts: 255
Joined: Sun 23 Feb 2003 20:07
Location: Emmeloord

Postby Gabri van der Veen » Sat 26 May 2007 16:34

check:

- zekering
- kachelweerstand (zit iets verder naar voren dan de kachelmotor)
- zeker dat die motor goed is? (draait die soepel rond)
- paneel controleren om te kijken of die wel werkt.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby clio_16_klapper » Sat 26 May 2007 16:42

- zekering (Y)
- zeker dat die motor goed is? (draait die soepel rond) (Y)

Ik heb dus niet zo een 3 standen schakelaar maar zo een hmm ja wat is het Variable weerstand ofzo ??? word elektronisch geregeld, heb er zo niet ee foto van.
clio_16_klapper
 
Posts: 255
Joined: Sun 23 Feb 2003 20:07
Location: Emmeloord

Postby Guest » Sun 17 Jun 2007 14:01

klik

"20 ans de 21turbo" compilatie van de franse televisie (LaChatre 2007)
Guest
 

Postby antoine » Sun 17 Jun 2007 14:25

Leuke bijdrage van de meeting. Na drie en een halve minuten komen er enige nederlanders in beeld. (Y)
antoine
 
Posts: 7727
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Location: mont chêne
Car: Renault Clio III RS

Postby Gabri van der Veen » Sun 17 Jun 2007 14:38

die rood-witte achterlichten (3:15) zijn die 'home-made'?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby Guest » Sun 17 Jun 2007 21:04

std ph1 TURBO, langs binnen gecleaned, das alles.
Guest
 

Postby Headlong » Thu 6 Mar 2008 11:25

Ben aan het overwegen mijn 440GLT in te ruilen op een 21 TXE uit 1990. Nu heb ik eigenlijk alleen auto's gereden met de 1721cc motoren, zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de 2.2 motor in de 21.

Verder viel me op dat de bekleding op de portieren loslaat, alsof de lijm los heeft gelaten. Is de bekleding simpel los te halen om opnieuw te lijmen? Nog bepaalde roestplekken die 21 hatchback specifiek zijn?
Headlong
 
Posts: 120
Joined: Mon 15 Mar 2004 19:11
Location: Ede

Postby Jean-Paul-S » Thu 6 Mar 2008 12:07

Schokbrekers voor zijn wel een puntje van deze auto, en de bevestiging van het subframe kan wel eens flink roesten.
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Headlong » Thu 6 Mar 2008 13:30

Jean-Paul-S wrote:Schokbrekers voor zijn wel een puntje van deze auto, en de bevestiging van het subframe kan wel eens flink roesten.


Ok, had inderdaad gelezen dat de subframes van de 1721cc motoren in de 21 behoorlijk roestgevoelig waren, maar niet dat dat ook voor de 2200cc variant geldt. Bedankt voor de tip!

En wat betreft de schokdempers, wat bedoel je dan precies? Die slijten gewoon hard, of bedoel je dat de bevestiging van de schokdempers op de carroserie kwetsbaar is?
Headlong
 
Posts: 120
Joined: Mon 15 Mar 2004 19:11
Location: Ede

Postby Guest » Thu 6 Mar 2008 14:13

zelfde koets als een 2.0 turbo,

ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.

Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.

Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.

De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.

Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
Guest
 

Postby Headlong » Thu 6 Mar 2008 15:14

-jo- wrote:zelfde koets als een 2.0 turbo,

ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.

Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.

Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.

De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.

Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.


Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?
Headlong
 
Posts: 120
Joined: Mon 15 Mar 2004 19:11
Location: Ede

Postby Marcel J. » Thu 6 Mar 2008 15:19

Even de klep open doen en dan naar veerkoker kijken.

Ik weet dat Jo het heeft aangegeven, maar kijk goed naar de achterdeuren. In de ronding bevind zich een rubber, waar deze het achterscherm raakt :(

Kijk ook even naar de achterruit. Onderaan wil ook wel eens roesten. (teminsten ik heb der al een paar gezien)
Marcel J.
 
Posts: 1547
Joined: Fri 25 Apr 2003 8:30

Postby Guest » Thu 6 Mar 2008 16:20

Headlong wrote:
-jo- wrote:zelfde koets als een 2.0 turbo,

ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.

Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.

Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.

De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.

Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.


Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?


of je het voelt bij een txi weet ik niet maar bij een turbo zeker wel.
Guest
 

Postby Headlong » Thu 6 Mar 2008 17:37

Marcel J. wrote:Even de klep open doen en dan naar veerkoker kijken.

Ik weet dat Jo het heeft aangegeven, maar kijk goed naar de achterdeuren. In de ronding bevind zich een rubber, waar deze het achterscherm raakt :(

Kijk ook even naar de achterruit. Onderaan wil ook wel eens roesten. (teminsten ik heb der al een paar gezien)


Ik zal dus extra letten op de portieren en ook de achteruit niet vergeten. En door onder de kap naar de veerpootschotels te kijken en gewoon kijken of daar veel roest op zitten zie ik in wat voor staat deze verkeren...

-jo- wrote:
Headlong wrote:
Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?


of je het voelt bij een txi weet ik niet maar bij een turbo zeker wel.


Ik vermoed dat de bevestiging voor de stuurhuizen hetzelfde zal zijn. Ik zal het in elk geval in het achterhoofd houden.
Headlong
 
Posts: 120
Joined: Mon 15 Mar 2004 19:11
Location: Ede

Return to Renault 21



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group