ACT: Renault 21

Post hier al je vragen over de Renault 21
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Deze hadden we nog niet ! :)

Post hier alles wat je maar kwijt wilt over de Renault 21, alle modellen en phase's.
rzasa
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 13:58
Car: Lag II ph2 2.0T Aut.

Mooi he?

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 26452.html

Het is dat ik al een auto heb.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

niet duur :wink:
op de derde foto staat nog een vijf achter de 21
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ferdy schreef:Deze hadden we nog niet ! :)

Post hier alles wat je maar kwijt wilt over de Renault 21, alle modellen en

phase's.
kan dat niet hierin?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 36#1821236
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Is het nog mogelijk om koplampen ergens vandaan te halen?

Heb via Hbase & hartsant geprobeert, maar die hebben ze niet :(
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

dennisvr schreef:Is het nog mogelijk om koplampen ergens vandaan te halen?

Heb via Hbase & hartsant geprobeert, maar die hebben ze niet :(

Origineel en alleen die wat niet in hoogte verstelbaar zijn
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

kun je die hoogteverstelling niet overzetten dan?
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Marcel J. schreef:
dennisvr schreef:Is het nog mogelijk om koplampen ergens vandaan te halen?

Heb via Hbase & hartsant geprobeert, maar die hebben ze niet :(

Origineel en alleen die wat niet in hoogte verstelbaar zijn
alleen bij de dealer zeker?
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Ja alleen bij de dealer of iemand die ze heeft liggen. Ik dacht teminsten dat die met hoogte regeling niet meer leverbaar waren. Prijs veel reuze mee...NOT
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Marcel J. schreef:Ja alleen bij de dealer of iemand die ze heeft liggen. Ik dacht teminsten dat die met hoogte regeling niet meer leverbaar waren. Prijs veel reuze mee...NOT
daar was ik al bang voor.....
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

wil je echt nieuwe?

weet niet of holtrop ze ook nog heeft liggen namelijk.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Gabri van der Veen schreef:wil je echt nieuwe?

weet niet of holtrop ze ook nog heeft liggen namelijk.
de mijne zijn verroest aan de binnenkant, dus nieuwe zou wel mooi zijn...
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

21 Turbo lampen zijn volgens mij nooit in aftermarket leverbaar geweest, teminsten op het werk heb ik er nog geen gevonden. Je zit met de verstraler die een "ordinaire" 21 niet heeft.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Marcel J. schreef:21 Turbo lampen zijn volgens mij nooit in aftermarket leverbaar geweest, teminsten op het werk heb ik er nog geen gevonden. Je zit met de verstraler die een "ordinaire" 21 niet heeft.
Dan zal ik es naar de dealer gaan om te vragen wat ze moeten kosten
*shiver*
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Anders vraag Jo of Robert of die nog wat hebben liggen?! Zelf heb ik alleen nog een rechterlamp liggen. Welk ik eerlijk gezegd liever niet weg doe :D
Frank
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 28 sep 2001 0:00
Locatie: b.z.o

Koplampen zijn gewoon leverbaar . heb er pas nog gehaald met en zonderverstelling.
kosten 100 euro per stuk en dat is echt goedkoop !!!.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Frank schreef:Koplampen zijn gewoon leverbaar . heb er pas nog gehaald met en zonderverstelling.
kosten 100 euro per stuk en dat is echt goedkoop !!!.
bij de dealer?
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Na weer meer dan een 1/2 jaar dezelfde auto te hebben gehad (renault 19 1.4tje) werd het tijd voor weer iets anders.
Ik heb nu een Renault 21 GTS Elize gekocht uit 1993.
Maar nu is mijn vraag wat is er anders aan bij een Elize uitvoering???
Dr zit ook Airco/climacontrol op iemand enig idee of dat een beetje (Y)/goed degelijk spul is?? of gaat dat om de haverklap stuk/storing??
Hij doet het momenteel niet hij moet gevuld worden (zei de vorige eigenaar).
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Ik ben op zoek naar een afbeelding uit dialogys over het verwarming systeem van een R21 GTS (met airco).
Zo een explode view (heet dat d8 ik).
Het gaat mij voornamelijk om het deel helemaal achter het dashboard.
Laatst gewijzigd door clio_16_klapper op za 26 mei 2007 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

hok van een 21

maar wel met 2x een digitaal dash erbij :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Van mijn R21 GTS doet de kachel ventilator het niet meer, op geen 1 stand ik heb al gekeken of het motortje stuk is maar die is nog (Y) , Iemand enig idee wat het nog meer kan zijn??
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

check:

- zekering
- kachelweerstand (zit iets verder naar voren dan de kachelmotor)
- zeker dat die motor goed is? (draait die soepel rond)
- paneel controleren om te kijken of die wel werkt.
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
clio_16_klapper
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 20:07
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

- zekering (Y)
- zeker dat die motor goed is? (draait die soepel rond) (Y)

Ik heb dus niet zo een 3 standen schakelaar maar zo een hmm ja wat is het Variable weerstand ofzo ??? word elektronisch geregeld, heb er zo niet ee foto van.
Gast

klik

"20 ans de 21turbo" compilatie van de franse televisie (LaChatre 2007)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Leuke bijdrage van de meeting. Na drie en een halve minuten komen er enige nederlanders in beeld. (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

die rood-witte achterlichten (3:15) zijn die 'home-made'?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Gast

std ph1 TURBO, langs binnen gecleaned, das alles.
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Ben aan het overwegen mijn 440GLT in te ruilen op een 21 TXE uit 1990. Nu heb ik eigenlijk alleen auto's gereden met de 1721cc motoren, zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de 2.2 motor in de 21.

Verder viel me op dat de bekleding op de portieren loslaat, alsof de lijm los heeft gelaten. Is de bekleding simpel los te halen om opnieuw te lijmen? Nog bepaalde roestplekken die 21 hatchback specifiek zijn?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Schokbrekers voor zijn wel een puntje van deze auto, en de bevestiging van het subframe kan wel eens flink roesten.
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Jean-Paul-S schreef:Schokbrekers voor zijn wel een puntje van deze auto, en de bevestiging van het subframe kan wel eens flink roesten.
Ok, had inderdaad gelezen dat de subframes van de 1721cc motoren in de 21 behoorlijk roestgevoelig waren, maar niet dat dat ook voor de 2200cc variant geldt. Bedankt voor de tip!

En wat betreft de schokdempers, wat bedoel je dan precies? Die slijten gewoon hard, of bedoel je dat de bevestiging van de schokdempers op de carroserie kwetsbaar is?
Gast

zelfde koets als een 2.0 turbo,

ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.

Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.

Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.

De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.

Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

-jo- schreef:zelfde koets als een 2.0 turbo,

ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.

Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.

Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.

De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.

Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?
Marcel J.
Berichten: 1547
Lid geworden op: vr 25 apr 2003 8:30

Even de klep open doen en dan naar veerkoker kijken.

Ik weet dat Jo het heeft aangegeven, maar kijk goed naar de achterdeuren. In de ronding bevind zich een rubber, waar deze het achterscherm raakt :(

Kijk ook even naar de achterruit. Onderaan wil ook wel eens roesten. (teminsten ik heb der al een paar gezien)
Gast

Headlong schreef:
-jo- schreef:zelfde koets als een 2.0 turbo,

ik weet niet hoe je erbij komt dat de subs wegrotten, maar kom... tot daar aan toe.

Een ziekte bij de 21's zijn de achterschermen, binnenschermen aan de achterdeuren en achterdeuren zelf.

Krikpunten zijn ook meestal een zwakte, afhankelijk hoe ze behandeld werden.

De meest voorkomende ellende is de bevestiging van het stuurhuis. Driehoeks aansluiting die steeds rot aan de bestuurderskant.

Verder zijn de veerpoten, topschotels een zwak punt.
Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?
of je het voelt bij een txi weet ik niet maar bij een turbo zeker wel.
Headlong
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 15 mar 2004 19:11
Locatie: Ede

Marcel J. schreef:Even de klep open doen en dan naar veerkoker kijken.

Ik weet dat Jo het heeft aangegeven, maar kijk goed naar de achterdeuren. In de ronding bevind zich een rubber, waar deze het achterscherm raakt :(

Kijk ook even naar de achterruit. Onderaan wil ook wel eens roesten. (teminsten ik heb der al een paar gezien)
Ik zal dus extra letten op de portieren en ook de achteruit niet vergeten. En door onder de kap naar de veerpootschotels te kijken en gewoon kijken of daar veel roest op zitten zie ik in wat voor staat deze verkeren...
-jo- schreef:
Headlong schreef:
Ok, top bedankt! Wanneer de bevestiging van het stuurhuis rot is, zou je dat moeten merken in het stuurgedrag door bijvoorbeeld speling in het sturen/stuurwiel?
of je het voelt bij een txi weet ik niet maar bij een turbo zeker wel.
Ik vermoed dat de bevestiging voor de stuurhuizen hetzelfde zal zijn. Ik zal het in elk geval in het achterhoofd houden.
Plaats reactie