r 21 txe vs f16ie

Post hier al je vragen over de Renault 21

r 21 txe vs f16ie

Postby markje » Wed 14 Mar 2007 19:40

even een paar vraagjes. is een f16ie aan een un1 bak te koppelen.
en wat is ongeveer de waarde van een f16ie met 190000 km met computer en eventueel met bak.
zal binnenkort trouwens ook even voorstel forum aanmaken maar de 21 staat nog op het bedrijf.
markje
 
Posts: 10
Joined: Thu 4 Jan 2007 17:34
Location: nederland

Postby Guest » Wed 14 Mar 2007 19:47

nope,

de J7R/Un1 is een lengte motor, de F7P/R zijn dwarsmotoren.
Guest
 

Postby mark 5t » Wed 14 Mar 2007 21:25

als je een wat dingen aanpast is alles toch pas te maken?
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Gabri van der Veen » Wed 14 Mar 2007 21:36

het is wel hip om een F7P blok in een 21 te lepelen :p
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby mark 5t » Wed 14 Mar 2007 21:43

ja maar een un1 bak is toch wel iets anders als de jouwe gabri.

die van jou is namelijk simpel om te bouwen.
in die ruimte kan wel een groot caterpillarblok :p
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Gabri van der Veen » Wed 14 Mar 2007 21:46

dat wel :p

zelf denk ik dat als er een F7P in een 21 met langsmotor wilt zetten dat je bijna sneller een subframe met alle handel van een dwarsmotor erin kan plaatsen.
Gabri van der Veen
Über-Spammer
 
Posts: 12475
Joined: Tue 22 Jul 2003 19:43
Location: Leeuwarden

Postby Guest » Wed 14 Mar 2007 21:48

mark 5t wrote:als je een wat dingen aanpast is alles toch pas te maken?


in dit geval ga je toch een serieuse bouwwerf tegemoet. Als je de UN1 laat zitten moet je de F7P/R in de lengte gaan plaatsen. Het begint al met de aanpassing van de primaire as van de bak, adaptorplaat van de UN1 naar F7P/R, koppeling. Plaatsing van de motorsteunen ? Subframe ? Inlaattraject ? Koeling, slangen zitten compleet anders. Hang maar een lekkere J7R aan die UN1 ;-), veel goedkoper en veel sneller :D
Guest
 

Postby Guest » Wed 14 Mar 2007 21:50

mark 5t wrote:ja maar een un1 bak is toch wel iets anders als de jouwe gabri.

die van jou is namelijk simpel om te bouwen.
in die ruimte kan wel een groot caterpillarblok :p


die Un1 + J7R kan niet in een 1.7 koets, deze is heel anders dan een 2.0 koets :wink:
Guest
 

Postby Christian » Thu 15 Mar 2007 5:58

er is wel iemand met een 5 alpine geweest met een 1800 16v blok er in die heeft tekoop gestaan op marktplaats dus het zou wel kunnen :)
Christian
 
Posts: 4046
Joined: Wed 19 Jun 2002 13:30
Location: Oldenzaal (Twente)

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Thu 15 Mar 2007 7:41

de combi un1 16v is meer gemaakt geloof dat het zo past
onderblok alpine en at is het zelfde als gt gt heeft jb3 clio ook
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6119
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Postby Abel » Thu 15 Mar 2007 9:41

er stond ook een een jaar of wat geleden een turbo 1 op marktplaats met een 16V blok achterin maar die had geen papieren oid. dus was een circuit auto
Abel
Über-Spammer
 
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Postby Jean-Paul-S » Thu 15 Mar 2007 11:11

ja dat was die gele. maar daar hoorde ik van dat die alle koppelingsplaten gewoon kapot trok. dus dat werkt ook niet zo lekker.
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Thu 15 Mar 2007 11:15

dat had meerdere factoren
laat je daar niet door afleiden
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6119
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Postby Jean-Paul-S » Thu 15 Mar 2007 11:18

maar dat was een standaard f7p. die heb ik nog in het echt gezien. zat meen ik een 30tx bak op?
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Guest » Thu 15 Mar 2007 11:52

stof genoeg tot discussie maar een belangrijke vraag: wat is psies de bedoeling ?? In welke auto wil je die UN1 ?

Indien iemand beweert dat een UN1 aan dat blok past moet je mij toch es wat wijzer maken. Denk dat sommigen zich totaal verkijken op de totale lengte van een UN1+J7R
Image
Guest
 

Postby mark 5t » Thu 15 Mar 2007 20:04

was ook eigenlijk een opmerking bedoelt als geintje van mij. :)

ik probeer echt geen discussie op gang te brengen wat wel en niet past :)
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Bart V » Thu 15 Mar 2007 20:15

Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.

Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder (Y) Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:
Bart V
 
Posts: 6420
Joined: Wed 18 Apr 2001 0:00
Location: Blaricum

Postby Guest » Thu 15 Mar 2007 20:26

Bart V wrote:Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder (Y) Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:


:beer:

nu weet ik nog steeds niet in welke wagen die bak moet of in welke wagen die motor moet ????
Guest
 

Postby Guest » Thu 15 Mar 2007 20:27

mark 5t wrote:ik probeer echt geen discussie op gang te brengen wat wel en niet past :)


ik wel :p mssn leer ik ook nog wat :wink:
Guest
 

Postby dennisvr » Thu 15 Mar 2007 20:45

Bart V wrote:laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:


weet er toch minimaal 1 waarbij dat wat lastig wordt ;)
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby Luco/Alpine-racer » Thu 15 Mar 2007 20:52

Bart V wrote:Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.

Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder (Y) Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:


moe je geen renault V6 hebben
valt toch teen daar 300 pk uit te halen en als het al lukt vraag ik me af hoe lang het heel blijft
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby markje » Thu 15 Mar 2007 20:54

zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker :smoke: . en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).
markje
 
Posts: 10
Joined: Thu 4 Jan 2007 17:34
Location: nederland

Postby markje » Thu 15 Mar 2007 21:21

en even voor de duidelijkheid het moet in een renault 21 txe 2.0 '86 electronic. heeft er miss nog iemand leuke suggestie's welke blokken wel passen of wat er met dit blok te doen is.
markje
 
Posts: 10
Joined: Thu 4 Jan 2007 17:34
Location: nederland

Postby Guest » Fri 16 Mar 2007 2:39

Luco/Alpine-racer wrote:
Bart V wrote:Het is zeker een leuke uitdaging om zoiets passend te krijgen, en als je een beetje handig bent gaat dat ook wel lukken, alleen vraag ik me af waarom je zo moeilijk zou doen om er een F7P in te stoppen terwijl je er zo plug and play een J7R aan kan hangen.

Als je dan toch graag moeilijk wilt doen, pak dan een 6 cilinder (Y) Als je een geblazen exemplaar neemt/maakt laat je al die 21Tjes nog achter je ook :smoke:


moe je geen renault V6 hebben
valt toch teen daar 300 pk uit te halen en als het al lukt vraag ik me af hoe lang het heel blijft


Ik wou het niet zeggen, dus ben ik blij dat jij het doet :D In UK hebben verschillende mensen geprobeerd van de V6 (R25) erin te hangen wat ook gelukt is. Alleen het resultaat sloeg vies tegen... Stuart heeft een V6 turbo ingebouwd en zelfs die kreeg het niet voor elkaar om een degelijke 2.0T eraf te halen. Daar sta je dan met je V6.

markje wrote:zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker :smoke: . en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).


Nou moe, een rotte 21 voor 1500 €...dan moet je nog beginnen reviseren. Reken minstens het dubbele alvoor je klaar bent.

markje wrote:en even voor de duidelijkheid het moet in een renault 21 txe 2.0 '86 electronic. heeft er miss nog iemand leuke suggestie's welke blokken wel passen of wat er met dit blok te doen is.


niet twijfelen, een J7R erin hangen (2.0L turbo). Standaard motor met een dikke chip, 2.5" downpipe, druk op 1.1 geeft jou 220/225 pk die uiterst betrouwbaar zijn.
Guest
 

Postby Riël » Fri 16 Mar 2007 10:11

zo'n biturbo heeft toch nog wel wat reserves?

Renault / nissan v6-sen zijn heel anders? Die 3,5 liters ? Die zijn totaal niet 'op basis van' dus onpassend? Als t toch over v6'sen gaat, er is toch wel wat moois gebouwd in t verleden dacht ik?
Riël
Über-Spammer
 
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Postby Jean-Paul-S » Fri 16 Mar 2007 11:39

of compressor kitje erop, is ook verkrijgbaar :)

maarja het word allemaal moeilijk inbouwen. ik zou zowieso van die f7p afzien.

zou de nieuwe rs motor niet op de un1 te bouwen zijn? daar is ergens op het forum ook iemand een turbo op aan het bouwen.
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Guest » Fri 16 Mar 2007 12:15

die is er al, Henk (Veban) is momenteel dat blok in een wagen aan het bouwen. Meer info daarrond heeft Gerrit (Speedline)

Ik zou, als het geen gek geld mag kosten, een J7R reviseren en het daarmee doen.

Strafste wat ik van deze motoren heb gezien is 323 pk in een straatwagen (mijne dus) en 450 pk in een versie die uit een laguna ralleysprintwagen komt (Marcel Nuys). Welliswaar op speciale brandstof maar verder gelijk aangepast. Deze laatste gaan we nu ombouwen naar verdeel-versie (delco) ipv standalone en dan Ome Henk (Fastchip) zich laten uitleven. Resultaat zal ook wel gezien mogen worden.

Wat ik wil aantonen is dat je met een J7R een pak verder kan komen dan met een F7P/R . Het V6 biturbo verhaal laat ik in het midden, in de eerste plaats zijn deze motoren bijna onvindbaar en als je er dan 1 vind moet he de loterij gewonnen hebben om de aankoop te verwezenlijken. Ook deze motor heeft past niet zonder slag of stoot in het vooronder.
Guest
 

Postby markje » Fri 16 Mar 2007 22:02

hmmz ok een hoop ideetje's weer maar het enige uitvoerbare idee is denk een 2.0 t in het neusje hangen. want geloof mij zo'n 3,5 v6 gaat niet zonder slag of stoot in het vooronder en dat kost een hoop pingels. onze magazijnman vondt vandaag ook nog weer een mooi nieuw glimmie glimmie spiegeltje wat anders in de vuilcontainer was beland. was ik weer mooi mee gered aangezien mijn linker net stuk is. weer een lekker voordeel van bij de renault werken 8) (zit de buitentemp sensor van een 21 in de linker of rechter buitenspiegel??)
markje
 
Posts: 10
Joined: Thu 4 Jan 2007 17:34
Location: nederland

Postby Luco/Alpine-racer » Fri 16 Mar 2007 22:10

als je dan toch over een V6 praat pak dan een venturiblokkie
die gasten haalden er tenminste pk's uit :lol: :lol: :lol:

en riel echt de v zessen van renault zijn betrouwbaar als je niet boven de 250 pk komt en dat is dan al met turbo >-)
die van een a 610 en safrane zijn bijna niet aan te komen
en die van een gt turbo worden ook al zeldzaam
maar echt prestatieblokken zijn het zeker niet
zijn wel erg soepel
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
 
Posts: 22724
Joined: Mon 21 Feb 2005 17:33
Location: thuis
Car: diverse

Postby Guest » Tue 27 Mar 2007 2:50

markje wrote: onze magazijnman vondt vandaag ook nog weer een mooi nieuw glimmie glimmie spiegeltje wat anders in de vuilcontainer was beland. was ik weer mooi mee gered aangezien mijn linker net stuk is. weer een lekker voordeel van bij de renault werken 8) (zit de buitentemp sensor van een 21 in de linker of rechter buitenspiegel??)


geweldig, de dagwaarde is door die spiegel met de helft gestegen :lol:

sensor zit links btw.

Revisieblok (kaal) gaan bij mij weg voor 1500€. Dat is inclusief: aankoop blok,koppakking,klepveren en seals, zuigerveren, alle dichtingen en lagers,distributie, druk en compressietest,arbeid. Riemenset,spruitstuk dichtingen meegelevert.
Guest
 

Postby dennisvr » Tue 27 Mar 2007 6:44

das echt een strakke prijs!
dennisvr
Über-Spammer
 
Posts: 10115
Joined: Sat 20 Apr 2002 0:00
Location: Amersfoort

Postby Guest » Tue 27 Mar 2007 8:06

op de sloop gaat een blok tegenwoordig niet weg onder de 750. Ze kunnen wel wat hebben maar eens boven de 150d raad ik toch een revisie aan.
Guest
 

Postby markje » Wed 4 Apr 2007 16:40

voorlopig blijf ik toch even lekker standaard rijden. heb er momenteel ook de tijd niet voor en de auto wordt er niet veel meer van waard. bovendien verwacht ik niet langer als een jaar in de auto te rijden.
markje
 
Posts: 10
Joined: Thu 4 Jan 2007 17:34
Location: nederland

Postby Nico Clio RS » Wed 16 May 2007 18:02

:gun: Lekker zo'n ex collega !
zow dan een berg reply's alweer, maar wordt dus erg moeilijk een f16ie blok aan een un1 te hangen als het al mogelijk is.
dan miss nico zn rotte 21t maar overkopen voor 1500 eutjes. das miss makkelijker . en waar zit het verschil in compressie tussen een 2.0 t en een gewone 2.0 (in de kop of in het onderblok??).


Rotte 21 noemt tie mijn auto er zit voor 1800 euro nieuwe onderdelen in op en aan heeft een beetje laswerk en wat spuitwerk maar wel twee achterdeuren en een achterbumper om de beschadigde delen te vervangen !!!! En nog wat andere dingen.


Dus noem het maar een slechte prijs ik noem het geld wegsmijten !

Bedankt VRIEND :hammer:
Nico Clio RS
 
Posts: 128
Joined: Mon 11 Jul 2005 18:46
Location: Den Helder

Return to Renault 21



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group