21 turbo klepspeling

Post hier al je vragen over de Renault 21

21 turbo klepspeling

Postby huub » Sat 22 Nov 2008 17:12

Hi all ,

wie kan mij helpen aan de maten van de klepspeling voor een 21 turbo?
een werkplaatshandboek ergens online zou al helemaal mooi zijn, maar met alleen de klepspeling ben ik al geholpen .

Ik heb al een werkplaatshandboek van de renault alpine liggen , alleen heb ik daar niet zo veel aan , aangezien er een 21 turbo blok in mijn alpine blijkt te hangen...

>-)
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby Jean-Paul-S » Sat 22 Nov 2008 17:20

In een a310? Dan kun je wel leuk pk's draaien :D

Heb je het model met volledige koplamprij of gewone dubbele koplampen?
User avatar
Jean-Paul-S
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Postby Rob21TQ » Sat 22 Nov 2008 17:43

Klepspeling tussen tuimelaar en klepsteel:

J7R Inlaat (koud) 0,10mm
J7R Uitlaat (koud) 0,25mm

Graag gedaan
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby huub » Sat 22 Nov 2008 18:05

wow , dat is snel ,
ik heb eerst een ruim uur op het net gezocht... zonder resultaat.
bedankt voor de hulp. :worship:
het is voor een A310 1600, dus die met de hele lampenrij.
alleen blijkt er dus geen 1600 stoterstangenblokje in te zitten. :bang:

Ik vrees dat ik vaker van jullie kennis gebruik moet maken , er is aan aardig wat aan het blok verbouwd , onder andere water injectie, die ik nog niet helemaal snap. .
en met dat soort vragen helpt een werkplaatshandboek ook niet echt.
is de electronica van een renault 21 turbo een beetje betrouwbaar? of moet ik het schema uit mijn hoofd gaan leren?
ik vond namelijk in de alpine een reserve computer, ik vraag me af of dat goed nieuws is...
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Postby mark 5t » Sat 22 Nov 2008 18:22

waterinjectie rules dan kan je zeker meer boost gaan draaien!
(Y)
mark 5t
 
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden

Postby Rob21TQ » Sat 22 Nov 2008 19:22

Zover ik weet is de electronica wel betrouwbaar, teminste ik heb kwa elctronica voor het blok nog nooit problemen gehad, alleen wel eens dat de raamschakelaars en van die kleine dingen soms niet werken, maar dat ik is meestal slecht contact.

Maar verder is mijn 21T Quadra ook nog voledig standaard en heb ik van de electronica en ecu enz. ook niet alle verstand.

Het blijven wel our degelijke blokken die 2.0T

Hier op het forum zijn vast meer mensen die er veel meer vanaf weten.

Succes met je mooie auto en met het leuke blokje erin :bang:
Rob21TQ
 
Posts: 99
Joined: Thu 5 Jul 2007 15:48
Location: Heythuysen (Limburg)

Postby Martijn » Sun 23 Nov 2008 10:39

Hoi, welkom. Heb je ook foto's van de Alpine? Stond laatst op Marktplaats, als ik me niet vergis? (Y)

De 21T-techniek is erg betrouwbaar. Mijn 21T heeft 317.000 km gereden. En, op een wat mindere versnellingsbak na, werkt alles nog goed. :) Dat is in zo'n Alpine een leuke modificatie. (Y)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
User avatar
Martijn
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 8102
Joined: Mon 28 Jan 2002 0:00
Location: Zwinderen

Postby huub » Sun 23 Nov 2008 16:38

het is inderdaad die alpine van marktplaats..
ik heb een fotootje in het alpine topic geplaatst, als het ooit weer mooi weer wordt zal ik een paar fatsoenlijke foto's maken.

het kleppen stellen bij een renault 21 is een klusje van niets
tenzij de vorige eigenaar rijkelijk locktite heeft gebruikt :)
dat blijft leuk , sleutelen aan een oude auto..

binnenkort eens mijn geluk beproeven met een nieuwe waterpomp, er komt een verdacht malend geluid uit die kant van het blok.
de V snaar is nog goed , dus dan blijft er niet zo veel over.
huub
 
Posts: 54
Joined: Sun 16 Nov 2008 18:23

Return to Renault 21



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
cron