Wat is de laatste F7P motor?

Post hier al je vragen over de Renault 19

Wat is de laatste F7P motor?

Postby Sareno » Mon 27 Nov 2017 14:05

Na lang piekeren ga ik toch beginnen met een standaard F7P in mijn 19.

Mocht ik later echt serieus vermogen willen hebben zal ik richting turbo moeten gaan en daar wil ik eerst nog wat meer tijd voor uittrekken.

Nu zoek ik wat 2e hands blokken en kom ik veel types tegen. F7P-704 / 710 / 702. De 704 lijkt de meest recente te zijn (1995 zag ik). Mijn auto zal mogelijk de 702 hebben (1993/4) maar dit heb ik nog niet kunnen checken.

Het liefst heb ik de meest recente met ALU carter en slingshot schotten etc. Ook staat me iets bij dat de ontsteking bij de latere modellen anders is. Klopt dit?

Oftewel, wie kan bevestigen dat de 704 de meest recente is en wat de verschillen zijn met de andere typen. Niet alleen carterpanwise maar ook verder.

Thanks!
Sareno
 
Posts: 226
Joined: Mon 30 Jul 2012 19:43

Re: Wat is de laatste F7P motor?

Postby Ronald1916V » Mon 27 Nov 2017 22:52

De F7P-704 is de motor die in eigenlijk alle 19 16V's hoort te liggen. De F7P-710 is de motor van de 19 16S (de franse uitvoering zonder katalysator en lambdasonde. De F7P-702 ken ik niet, wel de F7P-722, dat is de Clio 16V motor.

De F7P-704 is zowel met alu als met stalen carterpan geleverd.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5536
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: Wat is de laatste F7P motor?

Postby Geert » Tue 28 Nov 2017 10:55

Deze motor komt uit een clio 16v welke ik een tijdje heb gehad. motor liep als een zonnetje en is door de eigenaar na mij direct uitgebouwd. Deze clio motoren hebben altijd een alu carter.

https://link.marktplaats.nl/m1223014564
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Re: Wat is de laatste F7P motor?

Postby Sareno » Thu 30 Nov 2017 12:33

Thanks.

Toch weet ik zeker dat er meerdere verschillen zijn tussen de diverse 704's behalve de carterpan.

De oliekoeler bijvoorbeeld. Ik heb meerdere 704's gezien waarbij er soms een hele dikke koeler, soms een hele dunne koeler en soms helemaal geen koeler tussen het blok en het oliefilter zat.

Is die koeler er juist later bijgekomen of juist afgehaald?

Ook meen ik me te herinneren dat ik ook bij een 95'er 16V een ander soort onsteking heb gezien (in de buurt van de verdelerkap zag het er anders uit).
Sareno
 
Posts: 226
Joined: Mon 30 Jul 2012 19:43

Re: Wat is de laatste F7P motor?

Postby jacques » Thu 30 Nov 2017 14:05

Je had toch een 1.8 16V blok in je rode R19 cabrio? Wat is daar mis mee?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2328
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: Wat is de laatste F7P motor?

Postby Sareno » Thu 30 Nov 2017 14:42

Die moet wss gereviseerd worden en dat ga ik voor een tijdelijk blok niet doen.

Dit weet ik nog niet 100% zeker maar zodra ik dat wel weet, wil ik meteen naar het juiste gaan zoeken ipv dan pas gaan nadenken ;-)
Sareno
 
Posts: 226
Joined: Mon 30 Jul 2012 19:43

Return to Renault 19



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group