ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Ronald1916V » Wed 28 Sep 2016 13:35

Wat Job zegt, probeer 'm eens met afgekoppelde lambdastekker. Als het dan weg is dan is dat 'm
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Wed 28 Sep 2016 16:49

Gaan we proberen (Y)
Alpine
 
Posts: 1465
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Alpine » Thu 29 Sep 2016 16:57

10 punten voor Job (Y)
Alpine
 
Posts: 1465
Joined: Fri 13 Jul 2001 0:00
Location: Aalten

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Job Janssen » Thu 29 Sep 2016 19:02

Heuuj :grin:
User avatar
Job Janssen
 
Donateur
Posts: 123
Joined: Wed 20 Mar 2013 17:46
Location: Odiliapeel Noord-Brabant

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Thu 20 Sep 2018 13:05

volgend probleempje, 19 16v, loopt lekker, rijdt lekker, draait stationair lekker als ie ietwat warmer is

probleem: onvoorspelbaar wanneer het gebeurt, als ie stil staat te draaien stationair ineens "vroem en dan psh en dan slaat ie af", meestal krijg ik em daarna niet meer gestart, dan moet ik de batterij even afkoppelen en dan wil ie weer aanslaan, op het moment dat dat gebeurt zet ik het contact af en dan zie ik de boordcomputer pinken, zij het heel dof, als ik contact weer aan zet dan gaat de boordcomputer normaal verlicht en pinken en wil ie niet aanslaan, ik hoor ook de benzinepomp niet draaien als ik contact aanzet, dat doet die normaal meteen, de motor zit nog maar net in de auto, hoewel ik me meen te herinneren dat die dat ook al eens deed in de vorige auto

wat kan er mis zijn...? oja, stilvallen gebeurde dus ook tijdens mn eerste testrit, deze morgen weer niet, maar toen ik stopte op de oprit en em dan nog wat liet draaien deed ie het ineens ook weer...
Last edited by FS1 on Thu 20 Sep 2018 16:47, edited 1 time in total.
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Thu 20 Sep 2018 14:55

relais brandstofpomp? Zit in de relaisbox LV
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2393
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Thu 20 Sep 2018 16:50

denk ik niet, het probleem lijkt gecompliceerder, of toch op z'n minst aan een ander onderdeel te liggen

er is zowieso (nog) geen massalint tussen bak en chassis (was in de vorige auto ook niet), wel van bovenaan de motor is er een heel dikke massakabel naar chassis (beiden horen standaard aanwezig te zijn) massalint heb ik me daarstraks aangeschaft en kan ik maandag plaatsen, maar gaat dat de oorzaak zijn?
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Jochem de Haas » Thu 20 Sep 2018 20:46

Lijk mij eerder een sensor...die de ecu aan stuurt.
Der zitten er 2 in je kop .

1 voor als ie koud is dan regelt ie bij
Misschien dat de ander het doet als ie warm is ..
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14000
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Jonh » Sat 22 Sep 2018 18:54

Ik had het probleem dat de richtingaanwijzers van m'n Renault 8 heel langzaam knipperde. Nieuw relais hielp niet. Onlangs tijdens het vervangen van de baksteunen heb ik de ogen van het massa-lint tussen de bak en carrosserie opgeschuurd en weer terug gemonteerd. Tot mijn verbazing knipperde de richtingaanwijzers daarna op normale snelheid.
User avatar
Jonh
 
Donateur
Posts: 451
Joined: Fri 15 Mar 2013 20:09
Location: Voorburg
Car: Twingo RS Gordini,R8

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Xabre » Thu 27 Sep 2018 17:51

Slechte massa kan de meest vreemde storingen geven, dat blijkt wel weer. :)
Xabre
 
Posts: 5503
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Fri 28 Sep 2018 6:04

ik heb ondertussen massalint geplaatst, nog een extra dikke kabel van links vooraan blok naar vooraan chassis waar al een massapunt zit voor de bedrading vd verlichting, en de kabel vd massa batterij naar chassis dubbel zo dik gemaakt, ook de stappenmotor heeft een nachtje in ontvetter gelegen en zit all terug op zn plaats, maar daarna geen tijd meer gehad om opnieuw te gaan rijden
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Tue 9 Oct 2018 17:22

vanmorgen weer eens tijd gehad, contact aan, begint het lichtje vd startblokkering zacht te pinken in de tellerbak, zeer vreemd want dat heeft ie niet :-p

nog eens massa los, ecu los, terug alles ineen, en hop terug starten en draaien, ik begin wat aan de stekker vd kabelboom aan de ecu te prutsen, valt meteen stil met eerst een psh geluid, eerst heel die stekker gecontroleerd en al die draden, nog nooit mee geprutst, dat ziet er allemaal netjes uit, terug ineen, starten draaien, ik tik op de doos vd ecu, valt stil, zelfde fenomeen, paar keer herhaald, en yep, elke keer weer als ik een tik op de ecu geef, niet eens hard, gebeurt het

ecu open gedaan, dat zag er allemaal superproper uit, als nieuw, achterkant ook, op 1 ding na, mijn "nieuwe" motor heeft een afgestelde chip erin zitten en dus is er een voetje in gesoldeerd geweest, nu dat was niet echt netjes, ik alle pinnetjes opnieuw gesoldeerd, mooi en netjes, alles terug ineen, en geen probleem meer, ik mag zo hard meppen ik wil op de ecu, blijft netjes draaien nu!
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Jochem de Haas » Tue 9 Oct 2018 18:04

Beter....
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14000
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Joost van der Hammen » Wed 10 Oct 2018 9:47

Wie heeft er nog een baksteun liggen voor een 19 16V?
Last edited by Joost van der Hammen on Wed 10 Oct 2018 16:52, edited 1 time in total.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2422
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Jochem de Haas » Wed 10 Oct 2018 14:43

Joost van der Hammen wrote:Wie heeft er nog een baksteen liggen voor een 19 16V?



Hoezo.....? Ga je je raam ingooien ? :p
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14000
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Joost van der Hammen » Wed 10 Oct 2018 16:52

Autocorrectie :-(
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985
User avatar
Joost van der Hammen
 
Donateur
Posts: 2422
Joined: Mon 23 Jun 2008 21:11
Location: Bodegraven

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Jochem de Haas » Wed 10 Oct 2018 19:17

Joost van der Hammen wrote:Autocorrectie :-(


Dan moet je wel meer doen met die steen...niet alleen je ruit ingooien...

Ook t plaatwerk aanpakken... :smile: :lol:
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 14000
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Mon 15 Oct 2018 13:54

een nieuwe vraag, wat gebeurt er met het remgedrag vd 16v als de remdrukverdeler aan de achteras ervantussen wordt gelaten, wat bij een 8v bijvoorbeeld gewoon zo is, maar die heeft geen schijfremmen achteraan
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Ronald1916V » Mon 22 Oct 2018 12:06

Waarom zou je dat willen ? Ik kan je uit ervaring vertellen dat de boel vrij snel blokkeert dan, eigenlijk hetzelfde effect als dat je de achterkant flink verlaagd en de remdrukverdeler niet bijstelt.
User avatar
Ronald1916V
 
Donateur
Posts: 5542
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Location: Zwolle
Car: Renault 19 2.0 16V

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Mon 22 Oct 2018 18:16

omdat ik er geen meer kan vinden...
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Maarten-Jan » Tue 23 Oct 2018 5:48

Kun je hem niet reviseren of is die te ver heen?

Ik denk dat die van een Megane 1 wel eens zou kunnen passen trouwens:
Megane 2.0 16v:
Image

19 16V:
Image

Op voorraad bij diverse onderdelen boeren (https://www.winparts.nl/remsysteem/remk ... 60911.html) wel prijzig uiteraard.
Maarten-Jan
 
Posts: 4574
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Thu 25 Oct 2018 18:07

https://www.onlinecarparts.co.uk/brembo-1662035.html


ik heb dit dingetje gekocht, 64euro, kan pas over een week gaan proberen of dat werkend te maken valt, maar ik zie niet echt verschil, misschien dat de grote hendel ietsje anders is van vorm, maar verder...
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Thu 25 Oct 2018 19:03

Lijkt wel bruikbaar, alleen moet je 2 wartels vervangen door M12.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2393
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Fri 26 Oct 2018 7:13

de originele heeft ook 2x M10 en 2x M12 leek me op het eerst zicht?
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Fri 26 Oct 2018 8:49

even gekeken en je hebt gelijk. 2xM12 en 2xM10.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2393
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby Maarten-Jan » Mon 29 Oct 2018 6:48

Ben benieuwd, lijkt inderdaad wel bruikbaar / goed werkend te maken.
Maarten-Jan
 
Posts: 4574
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Location: Assen
Car: R19.R

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby FS1 » Tue 6 Nov 2018 15:47

het hele spul zit op z'n plaats, inclusief de kleine veer van de hendel die dus eigelijk de hendel volledig dicht houdt, nu moet ik enkel nog de grote veer met as en verbinding plaatsen, maar in welke positie moet de de hendel van de begrenzer eigelijk staan bij rust? ik hoop dat ik mezelf duidelijk maak
FS1
 
Posts: 304
Joined: Sun 20 Mar 2005 17:49
Location: beveren-waas, belgië

Re: ACT: Renault 1916V.

Postby jacques » Tue 6 Nov 2018 19:25

Bij mij hangt de veer bijna vrij onder de auto. Een heel klein beetje ingedrukt. Deze remdruk is verder gewoon goed voor de NL-se APK. (Als je harder op de remhevel drukt wordt de remdruk groter)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
User avatar
jacques
 
Donateur
Posts: 2393
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Return to Renault 19



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group