mijn motor slaat niet aan!!
Sinds vorige week staat mijn auto stil, vanwege te hoge temperatuur en lekke kopppakking.
Nu heb ik alles vervangen, kopppaking, spruitstuk-, waterpomp-, klepdeksel- , bougies en accu, maar nu wil mijn auto niet aan slaan.
Ik hoor wel de brandstofpomp als ik hem aan zet en als ik de laatste draai maak van de sleutel hoor ik een soort draaiende iets ( denk startmotor )
Heb gekeken naar de motor en zag ik dat ik stekkertje los heb zitten nu vraag ik me af waarvoor die is, het zit bij de waterpomp waar de 2polige stekker in zit, alleen is deze 1polig
Heb ook hier gekeken naar wat aanwijzingen en kwam ik op een bpd-sensor en temperatuur sensor, waar zitten die.
Mijn vermoedens zijn : geen onsteking, water in bougieschachten weer of kleppen afstellen ( dat las ik hier ergens maar weet niet meer waar ) of ik heb verkeerd de brandstof slangen gemonteerd
Groeten, Ris
Nu heb ik alles vervangen, kopppaking, spruitstuk-, waterpomp-, klepdeksel- , bougies en accu, maar nu wil mijn auto niet aan slaan.
Ik hoor wel de brandstofpomp als ik hem aan zet en als ik de laatste draai maak van de sleutel hoor ik een soort draaiende iets ( denk startmotor )
Heb gekeken naar de motor en zag ik dat ik stekkertje los heb zitten nu vraag ik me af waarvoor die is, het zit bij de waterpomp waar de 2polige stekker in zit, alleen is deze 1polig
Heb ook hier gekeken naar wat aanwijzingen en kwam ik op een bpd-sensor en temperatuur sensor, waar zitten die.
Mijn vermoedens zijn : geen onsteking, water in bougieschachten weer of kleppen afstellen ( dat las ik hier ergens maar weet niet meer waar ) of ik heb verkeerd de brandstof slangen gemonteerd
Groeten, Ris
Bad Boy schreef: Ik hoor wel de brandstofpomp als ik hem aan zet en als ik de laatste draai maak van de sleutel hoor ik een soort draaiende iets ( denk startmotor )
Gaat de motor rond, hoor je ie ie ie ie ie ie, beweegt de motor wel ? Of hoor je alleen maar een draaiend iets?
Verder, een bougie eruit halen en kijken of je een vonk hebt.
Natuurlijk wel zorgen dat alle stekkertjes op de juiste plek zitten
Daar dacht ik ook al aanGaat de motor rond, hoor je ie ie ie ie ie ie, beweegt de motor wel ? Of hoor je alleen maar een draaiend iets?
Verder, een bougie eruit halen en kijken of je een vonk hebt.
Natuurlijk wel zorgen dat alle stekkertjes op de juiste plek zitten
Maarre hoe kan je zien of je bougie vonkt???
Het is een C-blok en dat draaien moet ik nog kijken want kan niets zien met motorkap open, heheAbel schreef:tja draait de motor rond bij het starten? en idd geeft de bougie wel een vonk.
is het een c blok of een energy met distributie riem?
Op de reactie van Riël ben ik gaan kijken of me motor draait.
En ja hij draait en de bougies zijn nieuw, dus mijn vermoeden is dat mijn startmotor vast zit of iets anders
Zal zondag er weer onder gaan, althans als droog is/blijft
En ja hij draait en de bougies zijn nieuw, dus mijn vermoeden is dat mijn startmotor vast zit of iets anders
Zal zondag er weer onder gaan, althans als droog is/blijft
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je hoort je startmotor rondgaan toch? dan zit ie niet vast?Bad Boy schreef:Op de reactie van Riël ben ik gaan kijken of me motor draait.
En ja hij draait en de bougies zijn nieuw, dus mijn vermoeden is dat mijn startmotor vast zit of iets anders
Zal zondag er weer onder gaan, althans als droog is/blijft
Bougies nieuw zegt niets, je moet kijken of je een vonk hebt, is er geen vonk dan heeft het met je ontsteking te maken en niet met je bougies.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Als je motor draait is met je startmotor niks mis.
Je hebt bovenstsaande klus helemaal zelf uitgevoerd, maar dit soort basic dingen weet je geen fluit vanaf ? Dat vind ik wel een beetje gek. NIet fout opvatten, we helpen je er wel doorheen, maar heb je die koppakking dan wel zelf vervangen?
Heb je die losse stekkers ondertussen aangesloten.
Bedoel, stekker hangt los, je weet niet waarvan, motor slaat niet aan, en toch ergens anders zoeken .. Snap je m?
Heb je die losse stekkers ondertussen aangesloten.
Bedoel, stekker hangt los, je weet niet waarvan, motor slaat niet aan, en toch ergens anders zoeken .. Snap je m?
Is niet erg , heb zelf 1,5 jaar terug (zoiets) een ander motorblok erin gezet, ( zelfde type ), maargoed toen ging het wel goed.
Koppakking heb ik zelf vervangen --> klepdeksel eraf --> 10 cillinderbouten eraf --> uitlaat eronder los gemaakt --> trekken maar, wel alle stekkertjes losgehaald he.
Kopstuk laten vlakken en afpersen, alle pakkingen vervangen en alles weer terug zetten, dus later zag ik dat ik die stekkertje was vergeten, dacht laat maar zitten ( ook in dit rot weer, de hele week )
Verhaal ff kort gemaakt.
Heb hem nog niet aangesloten, wil het morgen doen, als het weer mee ligt, is geen pretje, maargoed..... Wou wat meer info intussen winnen, als het gebruikelijk was, hoe meer je leert des te beter
Morgen weer meer nieuws
Koppakking heb ik zelf vervangen --> klepdeksel eraf --> 10 cillinderbouten eraf --> uitlaat eronder los gemaakt --> trekken maar, wel alle stekkertjes losgehaald he.
Kopstuk laten vlakken en afpersen, alle pakkingen vervangen en alles weer terug zetten, dus later zag ik dat ik die stekkertje was vergeten, dacht laat maar zitten ( ook in dit rot weer, de hele week )
Verhaal ff kort gemaakt.
Heb hem nog niet aangesloten, wil het morgen doen, als het weer mee ligt, is geen pretje, maargoed..... Wou wat meer info intussen winnen, als het gebruikelijk was, hoe meer je leert des te beter
Morgen weer meer nieuws
Door het mooie weer vandaag, ben ik gaan kijken waar die stekker vandaan komt.
Heb de hele motorblok rond gekeken, alle stekkers opnieuw 1 voor 1 aangesloten maar kan nergens een aansluiting ervoor vinden.
Op de eerdere reacties over vonken van de bougies, nou die vonken allemaal, ( nog een kleine schok gekregen ook, hehe ).
Nou heb ik een vraag over de startmotor, als ik mijn contact omdraai dan draait ie alleen, nou is mijn vraag, die moet toch eigenlijk een tik eerst maken of niet.
Heb de hele motorblok rond gekeken, alle stekkers opnieuw 1 voor 1 aangesloten maar kan nergens een aansluiting ervoor vinden.
Op de eerdere reacties over vonken van de bougies, nou die vonken allemaal, ( nog een kleine schok gekregen ook, hehe ).
Nou heb ik een vraag over de startmotor, als ik mijn contact omdraai dan draait ie alleen, nou is mijn vraag, die moet toch eigenlijk een tik eerst maken of niet.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je hebt dus wel vonk c.q. onsteking, maar heb je al gecontroleerd of je brandstof hebt? Het is neem ik aan een single point, dus je kan gewoon dat zwarte dingen er af schroeven, waar de injector inzit, dan kun je gewoon tijdens het starten (iemand anders laten starten) of er brandstof geinjecteerd wordt.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
komt de benzine ook uit de injector dan?
Als die niet aangestuurd wordt kan er zoveel benzine uit de slang komen als je wil maar gaat die niet starten
Als die niet aangestuurd wordt kan er zoveel benzine uit de slang komen als je wil maar gaat die niet starten
Hoe bedoel je hij draait?
Hij moet niet klikken perse, maar draait ie zonder dat ie de motor meeneemt?
Draait de motor wel tijdens starten, kijk eens naar de v-snaar?
Hij moet niet klikken perse, maar draait ie zonder dat ie de motor meeneemt?
Draait de motor wel tijdens starten, kijk eens naar de v-snaar?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Mag toch aannemen van wel, anders vonken de bougies niet
(bdp kan niet bepaald worden als de motor niet draait, maar dat wist jij wel riel )
(bdp kan niet bepaald worden als de motor niet draait, maar dat wist jij wel riel )
Hehe, je denkt duidelijk wat verder door vandaag
Waar kan ik dat zien dat de benzine uit de injector komt????
Want ik zie een klein gaatje in de carburateur.
Ik had nog een oude carburateur liggen, dus ik blaas op allebei de brandstofleidingen, bij de ene komt het eruit ( het kleine gaatje ) en bij de andere niet, ik hoop dat jullie dit bedoelen met de injector.
Als dat hem is dan denk ik dat ik de brandstofslang verkeerd heb aangesloten.
Startmotor :
Ik had hem getest met een schroevendraaier.
Meeste van Xen als ik contact maakte, draaide de startmotor zonder de motor mee en als het zo was dan hoorde ik een tik en dan ging de motor mee en daarna weer niet. Is dat erg???
Want als ik met de sleutel draai dan gaat de motor wel mee, hoe kan dit dan???
Want ik zie een klein gaatje in de carburateur.
Ik had nog een oude carburateur liggen, dus ik blaas op allebei de brandstofleidingen, bij de ene komt het eruit ( het kleine gaatje ) en bij de andere niet, ik hoop dat jullie dit bedoelen met de injector.
Als dat hem is dan denk ik dat ik de brandstofslang verkeerd heb aangesloten.
Startmotor :
Ik had hem getest met een schroevendraaier.
Meeste van Xen als ik contact maakte, draaide de startmotor zonder de motor mee en als het zo was dan hoorde ik een tik en dan ging de motor mee en daarna weer niet. Is dat erg???
Want als ik met de sleutel draai dan gaat de motor wel mee, hoe kan dit dan???
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
klein plaatje, maar goed toe maar, dat grijze ijzeren ding in het midden met dat zwarte rondje kapje er op, daar moet aan de onderkant benzine uit komen.
[img]http://www.centrevillegarage.co.uk/imag ... lec_31.jpg[/img]
Dat ding zit dus op je inlaat spruit stuk
[img]http://www.centrevillegarage.co.uk/imag ... lec_31.jpg[/img]
Dat ding zit dus op je inlaat spruit stuk
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
maak eens een foto dan
Kijken of we hem aan kunnen wijzen
Kijken of we hem aan kunnen wijzen
Na enige tijd doet mijn motor het weer ( probleem bobine kabel van verdeelkap was niet goed)
Maar nu de volgende problemen,
1. Tijdens rijden dan houdt soms me motor in ( stottert ), als ik harder op trek dan is het even weg, maar dan houdt ie meerdere keren in.
2. Mijn motor komt niet op temp. als ik stil sta dan wel ( fan slaat ook aan )
maar als ik rij, dan gaat de temp. naar de eerste streep toe, de verwarming is warm
Maar nu de volgende problemen,
1. Tijdens rijden dan houdt soms me motor in ( stottert ), als ik harder op trek dan is het even weg, maar dan houdt ie meerdere keren in.
2. Mijn motor komt niet op temp. als ik stil sta dan wel ( fan slaat ook aan )
maar als ik rij, dan gaat de temp. naar de eerste streep toe, de verwarming is warm
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
1. onsteking nalopen, verdelerkap, rotor, bougiekabels, bougies.Bad Boy schreef:Na enige tijd doet mijn motor het weer ( probleem bobine kabel van verdeelkap was niet goed)
Maar nu de volgende problemen,
1. Tijdens rijden dan houdt soms me motor in ( stottert ), als ik harder op trek dan is het even weg, maar dan houdt ie meerdere keren in.
2. Mijn motor komt niet op temp. als ik stil sta dan wel ( fan slaat ook aan )
maar als ik rij, dan gaat de temp. naar de eerste streep toe, de verwarming is warm
2. thermostaat defect, staat altijd open, dus altijd koeling. dus thermostaat vervangen. zit in de dikke slang die van je waterpomp naar de radiator heen loopt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zou toch de thermostaat ff checken, het stotteren kan daar ook
door komen (ecu kijkt onder andere naar je koelwater temp voor of hij het koude start programma moet/blijft draaien).
door komen (ecu kijkt onder andere naar je koelwater temp voor of hij het koude start programma moet/blijft draaien).
Zo vandaag andere verdeelkap en andere bougie-kabels ( oude ) gezet en het stotteren en inhouden is verholpen
Maar ik zit toch met een te lage motortemperatuur
Ik heb me thermostaat gecheckt en die is goed, weer alles terug gezet, ontluchten en motortemp was weer normaal, fan ook aan.
Na enige tijd later ging ik weer rijden en toen had ik weer een te lage motortemp, fan gaat ook niet aan, wat kan hier de oorzaak van zijn????
Maar ik zit toch met een te lage motortemperatuur
Ik heb me thermostaat gecheckt en die is goed, weer alles terug gezet, ontluchten en motortemp was weer normaal, fan ook aan.
Na enige tijd later ging ik weer rijden en toen had ik weer een te lage motortemp, fan gaat ook niet aan, wat kan hier de oorzaak van zijn????