Vraagje schokdempers???

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Bad Boy
Berichten: 102
Lid geworden op: di 13 jul 2004 18:03
Locatie: Rotterdam

Mijn vraag is hoeveel cm verschilt die van een 16v schokdempers met die van een normale schokdemper ( voor en achter ).
En passen die gewoon zo erop ( laatste wou ik voor de zekerheid nog ff vragen.

Groetjes
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb een R19 16v schokbreker los liggen om op te meten. Ik denk dat de auto ca 35 mm lager wordt. Let op, jouw auto is wel iets lichter als een 19 16V, die weegt 1080kg. Dus je auto zal niet zo laag liggen als een echte 16V. Zeg maar welke maat ik moet opmten. Bijvoorbeeld bovenkant schotel tot onderste gat schokbrekerophanging? Dan kun je dat vergelijken met jouw situatie en je conclusie trekken hoelaag die ongeveer komt te liggen.
De 16V schokbrekers voor passen wel. Maar als je nu gewoon een setje verlagingsveren haalt voor je auto, die kosten ca 75 Euro per 2, en je tekent je schokbreker goed af ten opzichte van je fusee, dan hoef je ook niet uit te lijnen en bent een stuk goedkoper uit (denk ik).
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tip: gebruik 5gtt veren cm met 5gtt schokbrekers, deze zijn nog een stuk korter en dus komt je clio een stukje lager nog.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Sorry Bad Boy, Ik heb het verkeerd gelezen. Je zoekt ze voor een Clio.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Martijn Kool schreef:tip: gebruik 5gtt veren cm met 5gtt schokbrekers, deze zijn nog een stuk korter en dus komt je clio een stukje lager nog.
5gtt veren lijken mij ook minder stug onder een clio aangezien een 5gtt aanzienlijk lichter is.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Geert schreef:
Martijn Kool schreef:tip: gebruik 5gtt veren cm met 5gtt schokbrekers, deze zijn nog een stuk korter en dus komt je clio een stukje lager nog.
5gtt veren lijken mij ook minder stug onder een clio aangezien een 5gtt aanzienlijk lichter is.
en een normale clio dan? die weegt ook geen 970kg?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ding van Ronald is toch aardig hard, grotendeels komt het volgens mij door de verlaging ook.
Bad Boy
Berichten: 102
Lid geworden op: di 13 jul 2004 18:03
Locatie: Rotterdam

HUH??? :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik zoek ze niet voor een Clio, maar voor een R19 :lol: :lol:

Att Jacques : Ik dacht al zoiets van 40mm, maargoed, je kan voor mij die maat meten.
Ik zat al eigenlijk te denken om compleet alles te vervangen, zo'n 60mm naar benee, maarja dan zit ik weer met m'n voorbumper, achja, eerst sparen dan halen, hehe
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik rij ook met 16V veerpoten, dat scheelt exact 30 mm ten opzichte van normale veerpoten. Heb de schokdempers wel vervangen door koni geel aangezien alle 16v veerpoten die je vind versleten schokdempers hebben :lol:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik heb het even opgemeten maat van bovenkant schotel tot het hart van onderste gat 52 cm.
Bad Boy
Berichten: 102
Lid geworden op: di 13 jul 2004 18:03
Locatie: Rotterdam

Att Jacques : thanks man ook voor je mail(Y)

Att Maarten-Jan : ook thanks (Y)

Dan ga ik strax meten hoeveel ik naar beneden wil
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De 16V veerpoten sturen ook veel beter, ander soort veer (niet concentrisch vs concentrisch) en de 16V poten hebben de veerpootlagers in de top schotel zitten ipv onder op. Dus als je het niet alleen om de looks doet maar ook voor een wat betere wegligging kun je echt wel beter voor de 16V poten gaan.
Bad Boy
Berichten: 102
Lid geworden op: di 13 jul 2004 18:03
Locatie: Rotterdam

Ik ga voor 16v veerpoten met verlaagde veren van 35mm of 50mm.
Kan het laatste problemen zorgen voor de schokbreker of niet?? Voor en Achter
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Let op 16V poten zijn al ca. 30 mm verlaagd. De veren van een 8V zijn niet dezelfde als van een 16V. Let erop als je verlagingsveren koopt.
Bij een 16V betekent -30mm dat jouw auto ca 60mm zakt!
Bad Boy
Berichten: 102
Lid geworden op: di 13 jul 2004 18:03
Locatie: Rotterdam

Ja dat wist ik al, zou ook veren van een 16v halen
Het is mijn streven om 60mm te gaan, maarja 80mm is ook leuk, maar ik twijfel of ik dat wel wil doen, met al die drempels hier
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Met de originele schokbreker zou ik niet verder gaan dan 30 mm, met andersoortige in de richting van koni geel en vergelijkbaar kun je 50 mm nog doen. Achter zou ik gewoon doen, die zijn zo eenvoudig te vervangen dat als ze lek/stuk gaan je ze gewoon vervangt. Is een kwartier werk
als je er een beetje bedreven in bent :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Tenzei die klotebussen in de schokbreker zo vastgerot zitten dat ze meedraaien... Dat is wel een klotewerk :P
Maarten-Jan
Berichten: 4640
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

nog niet tegenkomen (gelukkig denk ik dan maar :p :grin: )
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik heb nog wel een setje verlagings veren liggen voor 19 16v van -30mm.
Pm me maar als je interesse hebt. De veren zijn nieuw, maar moeten niet veel meer kosten.
R5GTT. Drive it like you stole it
rolf dunnink
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 4 apr 2005 17:04

passen 16v poten zo op een 1.7 gts????

of moet ik dan nog van alles aanpassen???
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Heb no wel een complete set gtt ph1 schokbrekers liggen!

mogen weg voor een goed prijsje! pm maar anders!

dat past rechtstreeks onder je gts
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie