Electrisch schema 19 Met spoed

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
VeldMuijz
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 19:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Haaii ik zoek met spoed naar een electrisch schema voor een renault 19 16v cabrio ph1.
Ik zoek het voor mijn radio aan te sluiten.

Mvg

Jeroen
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

ik neem aan dat dit redelijk hetzelfde zit als bij een phase2.
In het gat voor de radio in het dash zit rechts een rode rechthoekige DIN stekker/aansluiting, je kan bij de automaterialen zaak een standaard verloop stekker voor kopen van DIN naar ISO.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr,

Roald
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Jeroen, stuur anders even een foto van wat er nu zit, zowel je radio als wat er in je dashboard zit.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Speakerdraden kun je gewoon op een iso stekker vast solderen of koppelen, geen kroonsteentjes graag, en de andere komt rechts vanaf het dashboard, kun je een din naar iso verloop stekker voor kopen!
VeldMuijz
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 19:00
Locatie: Almere
Contacteer:

Ik heb nu een rode stekker met een aantal draden eraan maar ik wil dus weten welke wat zijn.
rode stekker met twaalf contacten met de volgende draden van links naar rechts


Oranje ............. Grijs paars 2maal onderelkaar..... Zwartgroen
Lichtbeigegrijs ..............................................Geel GroenGeel Grijs(2 in 1 contact gepropt)

Roodgrijs ........ Zalmgrijs 2maal onder elkaar ..............Beigegrijs
Blauwgrijs ....... ....................................................Paarsgrijs
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Die is bij jouw dus niet eens kapot geknipt over de jaren heen :D

Je kan die kabel gewoon los klikken rechts in het gat van de radio in je dash.
Voor 9,95 heb je dan een verloop van DIN naar ISO die kan je dan zo in je radio prikken en klaar is kees.

Schema heb ik niet voor je helaas, echter is dit wel de meest simpele en nette oplossing.
VeldMuijz
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 8 feb 2009 19:00
Locatie: Almere
Contacteer:

maar al die kabels die eraan zitten zijn door geknipt verbonden met van die kroonsteentjes verbonden enzo het is best een troep, dus ik moet het even weten
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Maak eens een foto misschien helpt dat?! :wink:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Er zitten 8 draadjes tussen, die per paar dezelfde kleur hebben. Bijvoorbeeld groen en groen met een zwart streepje. Dat is een luidspreker. Neem een 1,5V baterijtje en sluit dat er op aan en je hoort een zacht geluidje uit een van de 4 speakers. Ga zo door en je hebt 8 draden ge-elimineerd. Blijft over: een permanente plus, nog een geschakelde plus, een aarde. Daar heb je een universeelmeter voor (eventueel lampje) en dan heb je nog een draadje; dat zal wel de 12V naar je electrische antenne zijn. De antenne boven je spiegel heeft een voeding nodig, athans de originele Renault antenne.
En anders komt iemand er zondag wel uit.
Plaats reactie