Dilemma Uitlaatkeuze: Wat vinden jullie?

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Hallo allemaal!

Ben druk bezig met het poetsen aankleden en onderhouden van mijn zojuist aangeschafte renault 19 cabriolet. De keuze voor wielen eronder was snel gemaakt, en weet ik over het algemeen goed hoe ik de styling wil hebben van de wagen. Waar ik alleen niet kan uitkomen is: Welke uitlaatdemper?

Ik heb er 2 beschikbaar: Een remus Pijp (mono), en een japstyle Dynamik race demper. Er zit van oorsprong een subtiel uitlaat sierstukje op maar ik mis een brul in mijn wagen! Wat vinden jullie het beste passen bij deze:
[img]http://img840.imageshack.us/img840/8493/dsc02688mp.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

mooi laten zoals hij is.... en tevens het derde remlicht eraf :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat er nu op zit vind ik ook wel mooi! Anders zou ik persoonlijk voor de enkel rond van remus gaan (Y)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

zou kijken of je Devil kan vinden via MP ofzo
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ik zou voor een remus gaan, die passen echt perfect in de uitsparing van je bumper.
Geven een lekker donker geluid maar niet teveel zodat het echt weer een rioleringsbuis/lekke uitlaat/sjonnie idee word.

Zelf heb ik een demperloze middenpijp en een remus einddemper en dat klinkt echt lekker, je kan anders wel even luisteren op de openingsmeet bij mijn 19 16v.
Anything worth doing is worth doing right!.
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Of een groep N einddemper eronder van sk-tuning.de :kwijl:
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Nou mijn keuze is gemaakt! Het wordt de remus, met een beetje geluk hangt ie dr voor de meeting al onder :D:D Bedankt!
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

En met een beetje geluk erna ook nog :lol: :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Ja hij hangt er nog steeds onder! Leuke meeting was dat!
We zijn inmiddels al ietsje verder, de remus eronder, en ook is hij naar de spuiter geweest! Geen roest meer op het rechter achterscherm, en geen swirls meer :D


[img]http://img402.imageshack.us/img402/3786/20111023150747.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img14.imageshack.us/img14/6987/wall2aw.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us



De mistlamp units heb ik bij deze ook vervangen van geel naar helder.
Daarna ook maar gekeken voor een bumperlip a la laguna.
Even passen....:

[img]http://img10.imageshack.us/img10/778/20111002174941.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Laguna lip gemonteerd:

[img]http://img542.imageshack.us/img542/9438/wallu.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

En volgende plannen zijn: Kofferdeksel spuiten, spoiler monteren, nieuwe motorkap, Antenne monteren, en xenon kit.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ziet er keurig uit zo!

Maar lijken er nou putjes in de motorkap te zitten of is dat gezichts bedrog ?
Anything worth doing is worth doing right!.
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

ja dat klopt! daarom wil ik een andere kap erop hebben!
En dan daarna gelijk een leren steenslag hoes erop ;) en evt embleemloze grille, maar dat moet ik nog overwegen ivm financien en looks
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Als je zo'n hoes wil hebben die alleen over het voorste stuk van de motorkap gaat past het prima (Xabre hier op het forum heeft dat op zijn 19 16v)
Als je een hoes wil die ook over de gehele voorbumper gaat past dat niet met een laguna lip er onder weet ik uit ervaring :D
Anything worth doing is worth doing right!.
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Nee, alleen over de motorkaprand. Ik wil niet dat hij zn gezichtje verliest!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11128
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Topless schreef:Nee, alleen over de motorkaprand. Ik wil niet dat hij zn gezichtje verliest!
Laat dat ooglapje dan ook zitten voor wat het is. ;-)

Maar die putjes kom je daar met een goeie spuiter niet uit om de boel te spuiten ipv een nieuwe kap?
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

mooie auto hoor!!!! (Y) (Y)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is die lip nou gespoten?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Ik wilde kijken wat voor effect het zou hebben om deze te spuiten. Ik heb er een flinke laag plastic cleaner op gezet en deze niet uitgepoetst voordat ik de foto maakte om glans te simuleren. Maar Ik denk dat het mat mooier is. De renault 19 heeft een lekker kontje om het maar zo te noemen, maar de voorkant is het net niet zeg maar. (Stiekem loerend naar skylines :P )
ik ben over de hele voorkant van de auto nog niet helemaal uit wat ik ermee aan moet. De wagen is al wel 35 mm verlaagd, wat de voorkant ook meer aan de grond zet. zon 16v is dan wel weer gaaf met een mooie luchtinlaat op de motorkap, en een laguna lip eronder. Geeft m net dat beetje sportiviteit! Ik hou niet van overdreven styling bumpers, maar wel van een sportief accent! Wel jammer dat ik een 8v heb nu. Ik wil graag dan ook een 16v motorkap erop hebben. qua techniek heb ik wel een paar items van een 16v kwam ik achter. vlak na aankoop bleek dat ik nieuwe remschijven nodig had. Gezien de diameter zaten daar wel 16v schijven onder. Dat remt toch wel wat beter!
the reaper
Berichten: 808
Lid geworden op: wo 1 jun 2011 19:10
Locatie: stapelmoor

maar jij hebt een multipoint dan? 92 pk? ik vind die blokjes wel super lopen. mooi aanzuig geluid met open luchtfilter net als een 16 kleppertje. zon sisje ff.
ja 16 kleppers hebben net dat beetje extra idd.. daarom vind ik de fase 1 ook het mooist eigenlijk die hebben net een wat dikkere neus vind ik. zowel 16v als niet 16v.
anders bouw je je voorkant toch om naar 16v?
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Topless schreef:Ik wilde kijken wat voor effect het zou hebben om deze te spuiten. Ik heb er een flinke laag plastic cleaner op gezet en deze niet uitgepoetst voordat ik de foto maakte om glans te simuleren. Maar Ik denk dat het mat mooier is. De renault 19 heeft een lekker kontje om het maar zo te noemen, maar de voorkant is het net niet zeg maar. (Stiekem loerend naar skylines :P )
ik ben over de hele voorkant van de auto nog niet helemaal uit wat ik ermee aan moet. De wagen is al wel 35 mm verlaagd, wat de voorkant ook meer aan de grond zet. zon 16v is dan wel weer gaaf met een mooie luchtinlaat op de motorkap, en een laguna lip eronder. Geeft m net dat beetje sportiviteit! Ik hou niet van overdreven styling bumpers, maar wel van een sportief accent! Wel jammer dat ik een 8v heb nu. Ik wil graag dan ook een 16v motorkap erop hebben. qua techniek heb ik wel een paar items van een 16v kwam ik achter. vlak na aankoop bleek dat ik nieuwe remschijven nodig had. Gezien de diameter zaten daar wel 16v schijven onder. Dat remt toch wel wat beter!
Laguna lipje maakt de voorkant van een R19 stukken beter, zonder dat lipje lijkt de bumper anders afgezaagd/te kort :D
persoonlijk vind ik het laguna lipje met de roostertjes er in het mooist (zoals onder mijn 16v zit)
Samen met een verlaging is het dan echt af.
Anything worth doing is worth doing right!.
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Ja dat klopt, de R19 vraagt gewoon om een bumperlip!
En de mijne vraagt nu ook om het volgende:

[img]http://img716.imageshack.us/img716/5910/20111107235526.jpg[/img]

Zojuist opgehaald via marktplaats. Nu nog in de juiste kleur spuiten, en verder zoeken naar een 16v motorkapje!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Persoonlijk vind ik zo'n spoiler achter op een cabrio niets. Maar het is jou keus.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Mooie 19 cabrio!
De bbsjes staan er leuk onder!
Joost van der Hammen schreef:zou kijken of je Devil kan vinden via MP ofzo
http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=9932
Splinternieuw!

Klep met spoiler zal hem mooi staan (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

die heb ik er ook onderzitten, mooie demper
Trust me. I know what I'm doing.
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

jacques
PostPosted: Thu Nov 17, 2011 9:35 pm Post subject:
Persoonlijk vind ik zo'n spoiler achter op een cabrio niets. Maar het is jou keus.
Mijn huidige klep heeft een spoiler op gezeten, maar die is er voordat ik de wagen kocht afgehaald/ gestolen. op de foto moeilijk te zien, maar de gaten zijn nu nog voor nood afgeplakt met tape. (0) Deze was niet origineel, gezien de plaats van de gaten op de hoeken van de kofferbak. ik heb nog een tijdje gezocht naar welke dat zou kunnen zijn, maar ik wil geen aftermarket styling op mijn renault. Ik heb nu een klepje gekocht met renault spoiler, dan heb ik wat te kiezen, als het me niet bevalt moet ik de huidige klep even de gaatjes strak laten maken. (Y)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Persoonlijk vind ik een 19 (16v) cabrio ook mooier zonder spoiler.
Anything worth doing is worth doing right!.
Plaats reactie