Stationair toerental te laag

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Hallo renault fanaten!

Sinds ik de renault heb gekocht is er bij koud weer moeilijk te starten en schommelt het toerental stationair behoorlijk. Samen met de garagehouder kwamen we tot de conclusie dat de spruitstukpakking lek is. Na de boel los te hebben gemaakt zat er inderdaad een dikke vette scheur in, en zal dit wel de probleemmaker zijn. Echter na vervanging is het probleem nog steeds aanwezig! Stationair toerental ligt op 750 rpm wel erg laag! De boel staat te trillen op zn wielen bij starten, en moet nog weleens wat gas bijgeven. Kan dit in de computer zitten die een reset nodig heeft, of kleppen?

Het gaat om een renault 19 ph2 met 1.8 motor ;)

Alvast bedankt voor eventuele respons!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Om wat voor auto gaat het?
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Ik zag dat ik dat nog niet had toegevoegd, en heb m al aangepast. Maar dat zal je net niet gehad hebben dan ;) Het is een renault 19 ph2 1.8 cabriolet. Het blok draait verder goed, heb gewoon goed power, geen hoog brandstofverbruik en ook geen olieverbruik. Temperatuur is netjes, geen rare geluiden. Waar moet ik dit probleem aan het blok gaan zoeken?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Volgens mij kan je met deze blokken de stationair ook nog gewoon met een schroef regelen bij de gasklep zelf.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Volgens mij gaat het om een 8 klepper. Prettig als topless dat zelf even meldt. Verder denk ik dat het aan de lambdasonde ligt. Ik zou niet aan schoefjes bij de gasklep gaan draaien. Laat het anders even uitlezen bij de Renault dealer. De lambdasonde kun je daar beter niet kopen, die is ca 3 keer zo duur als elders. Laatste keer betaalde ik 67 euro voor een nieuwe. Bij de dealer de eerste keer 250 excl betaald.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Ah mijn excuses, het is wennen om als nieuw lid tussen renault kenners te zitten die veel weten! Maar het is een 8v, ik zal er eens naar laten kijken!
Is het misschien een goed idee de accupool er even af te trekken zodat de computer zich reset, en dan kijken wat ie doet? En nee, ik ga daar niets aan veranderen, dat is als het goed is vanaf fabriek goed afgesteld, niet aan kloten nee! (0)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Stationair regelklepje even schoonmaken. die zit in een aparte slang tussen gasklep en luchtfilter.

Even volspuiten met remmenreiniger o.i.d. , daarna even doorblazen en wat WD40 er in spuiten. :)
Topless
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 6 feb 2011 11:53
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Mega bedankt voor de tips tot zover! Ik zal er eens naar kijken en zal wel laten weten wat de oplossing geworden is! Maar: Waar zit dit klepje precies?? Zondag eerst de meeting, en daarna zal de rennie weer de werkplaats in gaan voor dit probleem.
Plaats reactie