werkelijke hoogte renault 19 16v

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
johan47
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 apr 2011 10:13
Contacteer:

Hallo wie weet wat de werkelijke hoogte van een renault 19 16v cabriolet is de mijne hebben ze verlaagd maar het is niet echt prettig rijden zo .Zowel voor als achter is verlaagd .En hoe moet ik het achter weer veranderen trouwens.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Achter is een torsieas. Bouten eruit, boel verzetten en de bouten weer vast simpel gezegd. Maargoed, hier zitten meer R19 kenners, dus die kunnen het vast duidelijker uitleggen :p

Officiële hoogte eigenlijk geen idee van...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

bouten eruit? zeg dan niets adinges

:P


originele veren aanschaffen, mits hij is verlaagd met verlagingsveren en de veren wisselen, achterzijde omhoog zetten doormiddel van de torsiestaven eruit te trekken.

mocht je dit willen uitbesteden, pm me maar.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Van grond tot spatbordrand 59,5cm zowel voor als achter. Ik heb nog een set originele voorveren over en kan ze zelfs monteren. (Heb zelf een R1916V cabrio)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik denk dat ik nog een setje orig veren heb liggen van mijn 1916v. Bij interesse, graag pm :)
johan47
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 apr 2011 10:13
Contacteer:

Vandaag de auto even opgekrikt de auto is zo laag de krik die er bij is wou der niet onder.Er zitten rode veren onder met 5 spiralen zijn dit wel goede veren voor de auto want er zit totaal geen vering meer in.Tevens heb ik een probleem met de derde versnelling dat is soms echt zoeknen om hem in de derde te krijgen .ik heb wel al gezien dat de veer van de pook onder de auto er af is kan dit het probleem veroorzaken
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Misschien zitten er de originele dempers met kortere veren onder. Lagen de veren los toen je de auto opgekrikt had?

Als je inderdaad gewoon comfort wil hebben is de beste optie de veren te vervangen door originele exemplaren. Torsieas aan de achterkant is wat ingewikkelder maar goed te doen als je weet wat je moet doen :P En Martijn Kool is er erg goed in ;)

Schakelprobleem kán misschien afstelling zijn. De veer is er voor om de pook automatisch naar de middenstand te positioneren. Maakt het misschien wel wat lastiger om de 3 te vinden, maar misschien heeft de schakelstang wel een optater gehad door de verlaging? Eerst nieuw veertje proberen en anders even opnieuw afstellen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zonder veertje schakelt ie prima hoor, zou eerder de schakelstang eens afstellen. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die ligt wel serieus laag gok wel op een cm of 5-6, staat wel mooi maargoed ik begrijp ook wel dat het ergens een fijne rij-auto moet zijn en je niet elke drempel schuin overwil of je dak wil laten opbollen door je hoofd erin te drukken.
Overigens als dit met orginele dempers is gebeurt is de kans groot dat deze al lekgeslagen zijn omdat deze te ver verlaagd zijn. Eigenlijk moet je ook andere (kortere) dempers hebben bij zo'n verlaging namelijk.

Je kan ook kijken voor -35mm veren, dan gaat ie vanzelf al een flink stuk terug omhoog en is het straks ook weer geen trekker, maar zoals ik al zei, check ook die dempers even.
johan47
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 29 apr 2011 10:13
Contacteer:

Van morgen even een veertje geplaatst schakelt weer prima Net nog even gereden drempels over dat lukt niet erg goed kwam volgens mij met de uitlaat op de grond of moet iets anders geweest zijn.Morgen maar even kijken Zou ik er ook een schroefset onder kunnen zetten dan kan ik toch zelf de hoogte bepalen .Ik mag toch aan nemen dat je dan wel een beetje vering krijgt of zit hier ook geen vering in
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe lager je gaat hoe minder vering er over blijft!

Als je een schroefset hebt en hiermee verlaag je 4cm tov origineel zal het wel te doen zijn.

Echter kan je dan ivm kosten beter gewoon verlagingsveren plaatsen...
Plaats reactie